Fleet Business #19

Η ΚΑΤΑΙΓΊΔΑ κόπασε και ο ρυθμός αλλαγής ήταν τρομερός. Οι στόχοι ESG βρίσκονται στην κορυφή της εταιρικής ημερήσιας διάταξης και η ηλεκτροκίνηση του στόλου και η «κινητικότητα» επιφέρουν νέες προκλήσεις στους fleet managers. Οι αλλαγές στο οικοσύστημα και η εκτόξευση του κόστους συντηρούν την εσωστρέφεια. Εμφανίζεται πλέον νέο παράδειγμα για τους fleet managers επαγγελματικών οχημάτων, που βασίζεται στη διοίκηση της ζήτησης και των αλλαγών. Τα περισσότερα προγράμματα στόλου δημιουργήθηκαν για τις παραδοσιακές τεχνολογίες οχημάτων ICE, και αυτό σημαίνει πως υπάρχουν σημαντικές υλικοτεχνικές προκλήσεις για τους fleet managers, στην προσπάθειά τους να υιοθετήσουν την ηλεκτροκίνηση και να μεταβούν από τους παραδοσιακούς στόλους σε νέες λύσεις κινητικότητας. ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΈΣ ΟΜΆΔΕΣ Προκειμένου να αντιμετωπίσουν το μέλλον με στρατηγικό και οργανωμένο τρόπο, οι fleet managers πρέπει να αναλύσουν τις πραγματικές ανάγκες και απαιτήσεις της εταιρείας τους και τους τρόπους με τους οποίους θα αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες. Αυτό σημαίνει ότι οι διαλειτουργικές ομάδες, οι οποίες υπήρξαν πάντα σημαντικό εργαλείο για τους διευθυντές εφοδιαστικής αλυσίδας και προμηθειών, διαδραματίζουν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο. Η διαλειτουργική αντιμετώπιση, από κοινού με τη στιβαρή διοίκηση αλλαγών, είναι πρωταρχικής σημασίας για το πρόγραμμα στόλου. Με τόσο πολλές νέες προκλήσεις, πρέπει να εμπλακούν στη διαδικασία και τα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη ολόκληρου του οργανισμού. Σε αυτά περιλαμβάνονται συνήθως οι διευθύνσεις operations, οικονομικών, ανθρώπινου δυναμικού, τα ανώτατα στελέχη και η διοίκηση μετασχηματισμού/αλλαγών. Η έγκαιρη εμπλοκή και συμμετοχή τους στην υποστήριξη της βασικής διαδικασίας λήψης αποφάσεων, διασφαλίζει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. ΈΝΑΡΞΗ Απαιτείται φαντασία και δημιουργικότητα. Η απανθρακοποίηση ενός επαγγελματικού στόλου δεν είναι μοναδική και ενιαία. Θα χρειαστούν διάφορες λύσεις και πρωτοβουλίες. Η πλέον σημαντική είναι η έναρξη. Δεν θα υπάρξουν ποτέ οι τέλειες συνθήκες μετασχηματισμού του στόλου. Θα διδάσκεστε καθώς προχωράτε, λαμβάνοντας πρωτοβουλίες και δοκιμάζοντας. Επειδή ο στόλος οχημάτων είναι αναπόσπαστο μέρος του οργανισμού, κάθε μετασχηματισμός πρέπει να υποστηρίζεται από στιβαρό πρόγραμμα διοίκησης αλλαγών. Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις, όπως η ADKAR, που μπορούν να βοηθήσουν και χωρίς αυτές είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατον να επιτύχετε την αλλαγή. Συνεργαστείτε με τους προμηθευτές σας, αξιοποιήστε το δίκτυο του κλάδου σας και παρατηρείστε τι κάνουν οι άλλες εταιρείες, για να προχωρήσει η μνημειώδης αλλαγή που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ενστερνιστείτε την αλλαγή, προωθήστε τα σχέδιά σας κινητικότητας και ηλεκτροκίνησης και απολαύστε τη διαδικασία. Ο ρόλος του fleet manager έχει καταστεί πολύ πιο περίπλοκος, αλλά και πολύ πιο ικανοποιητικός και στρατηγικός. Ο Ben Varey είναι έμπειρος fleet manager και έχει εργαστεί (μεταξύ άλλων) στην Otis και την SGS ως Fleet Manager/Director. Νέο παράδειγμα για fleet managers επαγγελματικών οχημάτων ΆΠΟΨΗ «Χρειάζεται φαντασία και δημιουργικότητα. Η απανθρακοποίηση ενός επαγγελματικού στόλου δεν είναι μοναδική και ενιαία» Η Covid-19 και η κρίση των ημιαγωγών υπήρξαν η τέλεια καταιγίδα για τους fleet managers. Με την περικοπή των εταιρικών συμφωνιών εκ μέρους των κατασκευαστών, τους μακρούς χρόνους παράδοσης και τη δυσκολία προμήθειας ορισμένων οχημάτων, οι fleet managers αναγκάστηκαν να διερευνήσουν άλλα τμήματα της αλυσίδας αξίας για να βελτιστοποιήσουν τα προγράμματά τους, και οι περισσότερες ευκαιρίες εντοπίστηκαν εντός της εταιρείας τους. Του BEN VAREY Ben Varey 45 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 #19

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=