Fleet Business #19

γειας. «Ο κύκλος φόρτισής μας ξεκινά μετά τα μεσάνυχτα, αλλά νωρίτερα μπορούμε να αντλήσουμε ενέργεια από το δίκτυο εάν χρειαστεί», είπε ο κ. Janacek. «Καθώς το δίκτυο είναι συχνά υπερφορτωμένο λόγω αιολικής και ηλιακής ενέργειας, μπορούμε να ξεκινήσουμε τη φόρτισή μας σε δευτερόλεπτα». Όπως ανέφερε, ένα κυριακάτικο απόγευμα η αύξηση παραγωγής ηλιακής ενέργειας ήταν τόσο υψηλή, που οι ιδιοκτήτες EV λάμβαναν 8 λεπτά του ευρώ ανά kW για να την χρησιμοποιήσουν, αντί να πληρώσουν. Αυτές οι ενεργειακές κορυφώσεις δεν είναι διόλου συμφέρουσες για την Austrian Post ως παραγωγού ρεύματος, γι’ αυτό η εταιρεία διερευνά ένα πρότυπο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, χρησιμοποιώντας τις μπαταρίες των παλιών EV της. ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ ΠΡΏΤΗΣ ΓΕΝΙΆΣ «Οι μπαταρίες αφαιρέθηκαν προσεκτικά από τα οχήματα και ελέγχθηκαν. Το πιο σημαντικό ήταν η μέτρηση της κατάστασής τους και η πιθανή χρήση τους ως σύστημα αποθήκευσης ισχύος. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες μας», δήλωσε ο κ. Janacek. Η ανάλυση έδειξε ότι οι μπαταρίες της πρώτης γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων υποβαθμίστηκαν μόνο κατά 20% με 30% σε 10 χρόνια, παρά τις εκατοντάδες κύκλους φόρτισης. Επιπλέον, η σταθερή διαδικασία αποθήκευσης και χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας επιφέρει ελάχιστη περαιτέρω υποβάθμιση, γεγονός ενθαρρυντικό για μελλοντικές εφαρμογές οχήματος - δικτύου. «Απλώς αφαιρούμε όλη τη συστοιχία μπαταριών, την τοποθετούμε σε ένα κιβώτιο και την συνδέουμε πολύ εύκολα», ανέφερε ο κ. Janacek. «Η διάρκεια ζωής τους στα συγκεκριμένα συστήματα αποθήκευσης είναι άνω των 10 ετών». Η Austrian Post έχει επίσης δεσμευτεί να εξηλεκτρίσει το στόλο των εταιρικών αυτοκινήτων της. Το 2023 διέθετε 152 ηλεκτρικά οχήματα στελεχών και σταθμούς ποδηλάτων σε τέσσερις εγκαταστάσεις της από το 2020, ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να δανείζονται ποδήλατα (και κράνη) για σύντομες επαγγελματικές μετακινήσεις. Όπως αναφέρει η πρόσφατη έκθεση βιωσιμότητας της εταιρείας, «εφόσον η Austrian Post επιθυμεί να αποτρέψει ή να μειώσει τις εκπομπές CO2, οι μεταφορές παρέχουν την καλύτερη ευκαιρία». Ο ΣΤΌΛΟΣ ΤΗΣ AUSTRIAN POST uΣτόλος: 10.000 οχήματα. uΗλεκτρικά οχήματα: 4.133 (στα τέλη του 2023) συμπεριλαμβανομένων 2.700 βαν και άνω των 1.200 ηλεκτρικών ποδηλάτων, ποδηλάτων φορτίου, μοτοποδηλάτων και τρικύκλων. Από την άνοιξη του 2022 όλα τα νέα οχήματα παράδοσης του αυστριακού στόλου της είναι ηλεκτρικά. uΠράσινη ενέργεια: Η Austrian Post διαθέτει 27 φωτοβολταϊκούς σταθμούς με ισχύ 9,4MWp και στοχεύει να επεκτείνει την παραγωγή ηλιακής ηλεκτρικής ενέργειας στα 20MWp. Δοκιμάζει επίσης συστήματα αποθήκευσης κατασκευασμένα από τις μπαταρίες των παλαιών ηλεκτρικών οχημάτων της. uΜηδενικές εκπομπές: Η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο όλες οι τελικές παραδόσεις της να είναι μηδενικές έως το 2030. Παραδίδει περίπου 4,3 δισεκατομμύρια ταχυδρομικά δέματα σε 4,8 εκατομμύρια εταιρείες και ιδιώτες στην Αυστρία ετησίως. uΔεσμεύσεις βιωσιμότητας: 45% μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου των Πεδίων 1 και 2 έως το 2030, έναντι του 2021. PAUL JANACEK, SVP Group Fleet της Austrian Post Εντάχθηκε στην T-Mobile Austria το 2005 και σταδιακά ανέλαβε Επικεφαλής Διοίκησης & Ελέγχου Εταιρικών Κινδύνων. Το 2012 πέρασε στο Group Customer Finance της Deutsche Telecom. Η σταδιοδρομία του στην Austrian Post (Österreichische Post AG) ξεκίνησε το 2015, σε έργα και στρατηγική εταιρικών προμηθειών. Ανέλαβε Διευθυντής Οικονομικών Group Fleet το 2016 και το 2019 προήχθη στα σημερινά καθήκοντα Ανώτερου Αντιπροέδρου Group Fleet, επιβλέποντας τις καθημερινές δραστηριότητες, τον οικονομικό έλεγχο, τη διοίκηση έργων και τη στρατηγική στόλου του ομίλου. «Η κλασική διοίκηση στόλου θα αντικατασταθεί από την ψηφιακή διοίκηση» 44 #19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=