σίμου επέτρεψε σε υπεύθυνο logistics να υπολογίσει ότι είχαν κλαπεί 12.000 λίτρα καυσίμου από εργαζόμενους πριν την εφαρμογή της τηλεματικής. Τρίτον, βελτιστοποίηση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας/χρήσης (TCO) και συμμόρφωση με την CSRD, την ευρωπαϊκή Οδηγία Αναφορών Εταιρικής Αειφορίας. Η τηλεματική επιτρέπει στους στόλους να ελέγχουν και να καταγράφουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Αυτό ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις CSRD και προωθεί την οικολογική οδήγηση», ανέφερε ο κ. Frank. Το αποτέλεσμα ήταν εξοικονόμηση καυσίμων έως και 25% για τους στόλους ICE και εξοικονόμηση TCO έως και 24% για τους στόλους EV έναντι των στόλων ICE. ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΟΦΈΛΗ Αυτό δεν είναι το μόνο που μπορεί να κάνει η τηλεματική. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η Ε&Α δημιουργεί νέες χρήσεις για τα δεδομένα οχημάτων, όπως αναφέρει ο κ. Frank: «Με τη συγκατάθεση των καταναλωτών, θα ανιχνεύσουμε σημαντικά γεγονότα κατά την διάρκεια χρήσης Δεν έχει σημασία ποιος παρέχει τα δεδομένα, αλλά ποιος μπορεί να τα μετατρέψει αποτελεσματικά σε πολύτιμες πληροφορίες γκών της αγοράς. Δύο ακόμα μέτρα της ΕΕ έχουν ιδιαίτερο αντίκτυπο στις αυξημένες ανάγκες της αγοράς: η απαγόρευση πωλήσεων ICE από το 2035, που πιέζει τους στόλους για μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα και οι απαιτήσεις της αναφερθείσας CSRD. Και τα δύο απαιτούν πλήθος δεδομένων οχήματος. Φέτος, οι τρεις κύριες τάσεις στα δεδομένα οχημάτων είναι «πρωτοβουλίες οικολογικού στόλου, ηλεκτροκίνηση, έξυπνη κινητικότητα και ψηφιοποίηση», ανέφερε ο κ. Cipullo, επισημαίνοντας ότι «και τα επόμενα χρόνια, θα υπάρξει σημαντική αύξηση στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης (AI)». ΤΑ ΔΕΔΟΜΈΝΑ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΑΝΑΠΌΣΠΑΣΤΟ ΜΈΡΟΣ ΤΟΥ ΜΈΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ Ο Thomas Mercer προβλέπει πως η ηλεκτροκίνηση θα αυξήσει τη ζήτηση δεδομένων οχημάτων: «Τα δεδομένα οχημάτων θα συντελέσουν στην ηλεκτροκίνηση των εταιρικών στόλων, με τρεις βασικούς τρόπους: χρήση EV, έλεγχος EV (και αντιμετώπιση κακής οδήγησης) και καθορισμός μεγέθους της υποδομής φόρτισης». Εν ολίγοις, «τα δεδομένα οχημάτων θα καταστούν απαραίτητα για την αυτοκινητοβιομηχανία και την αστική κινητικότητα την επόμενη πενταετία. Οι κανονιστικές και ηθικές προκλήσεις θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν, αλλά τα πιθανά οφέλη στην αποτελεσματικότητα, τη βιωσιμότητα και την εμπειρία των χρηστών είναι σημαντικά», καταλήγει ο κ. De Rooij. ενός οχήματος – όπως χιλιομετρικά όρια, βλάβες και συντηρήσεις – για να δημιουργήσουμε μελλοντικούς και αφοσιωμένους πελάτες». «Ένα άλλο παράδειγμα είναι η κατάσταση της μπαταρίας του EV. Η εναπομένουσα ικανότητα της μπαταρίας είναι σημαντική για τον προσδιορισμό της υπολειπόμενης τιμής ενός EV. Ο έλεγχός της βοηθά τους fleet managers και τις εταιρείες leasing να βελτιστοποιήσουν τη διάρκεια ζωής της». «Τέλος, τα δεδομένα από τους αισθητήρες των ζωνών ενημερώνουν για την πληρότητα του αυτοκινήτου και μπορούν να χρησιμεύσουν για την προώθηση του διαμοιρασμού αυτοκινήτου». ΠΟΎ ΟΔΗΓΟΎΝ ΌΛΑ ΑΥΤΆ; Οι ρυθμιστικές αρχές κατανοούν πως η καλύτερη συνδεσιμότητα των οχημάτων σημαίνει ασφαλέστερους και πιο πράσινους στόλους. Αυτός είναι ένας λόγος για τον Νόμο Δεδομένων της ΕΕ, που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2023. Δημιουργεί το πλαίσιο ανταλλαγής που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε δεδομένα οχημάτων προς κάλυψη των αυξημένων ανα35 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024 #19
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=