Fleet Business #19

ΣΥΝΑΦΉ ΔΕΔΟΜΈΝΑ Ο Michele Cipullo, Διευθυντής Go To Market της Targa Telematics, συμφωνεί με αυτήν την ευρύτερη άποψη: «Δεν έχει σημασία ποιος παρέχει τα δεδομένα – κατασκευαστής αρχικού εξοπλισμού ή πάροχος τηλεματικής– αλλά ποιος μπορεί να τα διαχειριστεί αποτελεσματικά και να τα μετατρέψει σε πολύτιμες πληροφορίες. Η βασική διαφορά είναι η ικανότητα διαχείρισης και μετατροπής σε χρήσιμες πληροφορίες. Για παράδειγμα, δεν παρέχουμε απλώς δεδομένα μαύρων κουτιών δευτερογενούς αγοράς. Τα συγκεντρώνουμε, τα τυποποιούμε και τα εμπλουτίζουμε με συναφή δεδομένα. Στη συνέχεια τα παρέχουμε ως προσαρμοσμένες μικροϋπηρεσίες σε μεμονωμένους πελάτες». Για παράδειγμα: Τα δεδομένα καυσίμου αρχικού εξοπλισμού είναι μια ένδειξη. Αλλά η ένδειξη ξαφνικής πτώσης της στάθμης καυσίμου, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι απενεργοποιημένο, μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για τον πελάτη στόλου, ως πιθανή κλοπή καυσίμου. Ο κ. Chènebit συμφωνεί: «Οι πάροχοι συσκευών μπορούν να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες ή να χρησιμοποιούνται συμπληρωματικά. Π.χ., προσφέρουμε μια σειρά μη ανιχνεύσιμων συσκευών που καθιστούν δυνατό τον εντοπισμό και την ανάκτηση οποιουδήποτε αγνοούμενου οχήματος εντός 48 ωρών». ΠΟΙΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΊ ΤΑ ΔΕΔΟΜΈΝΑ; Οι κύριοι χρήστες δεδομένων οχημάτων είναι οι εταιρικοί στόλοι. «Αλλά διαφορετικών διαμορφώσεων, προτύπων και πρωτοκόλλων. Όλα αυτά απαιτούν στρατηγικό όραμα, επένδυση σε σωστή διαχείριση δεδομένων και δέσμευση σε υψηλά πρότυπα ιδιωτικότητας και ασφάλειας». ΧΡΉΣΗ ΔΕΔΟΜΈΝΩΝ Η χρήση δεδομένων οχημάτων διακρίνεται σε τέσσερις κύριες κατηγορίες, εξηγεί ο Thibaut Frank, Διευθυντής Μάρκετινγκ της Echoes. «Πρώτον, ασφάλιση του οχήματος έναντι υπεξαίρεσης και κλοπής. Το όχημα εντοπίζεται σε πραγματικό χρόνο, κάτι που μας επιτρέπει να ανακτήσουμε το 95% των κλεμμένων οχημάτων σε λιγότερο από 48 ώρες. Δεύτερον, η καταπολέμηση κάθε είδους απάτης είναι σημαντική – από διαγραφή χιλιομέτρων μέχρι κάρτες καυσίμου. Η ανάδρασή μας σε πραγματικό χρόνο για δεδομένα χιλιομέτρων και κατανάλωσης σημαίνει ότι εντοπίζουμε αμέσως τα έκτροπα». Δύο παραδείγματα: ο εντοπισμός χιλιομετρικής απάτης βοήθησε εταιρεία ενοικίασης με 300 οχήματα να ανακτήσει 12.000 ευρώ από πελάτες παραβάτες. Η ανίχνευση απάτης καυΜόνον οι κατασκευαστές μπορούν να συλλέγουν και να παρέχουν μεγάλες ποσότητες δεδομένων ακριβείας σε πραγματικό χρόνο στην πραγματικότητα, κάθε εταιρεία που χρησιμοποιεί ή ελέγχει οχήματα είναι πιθανός χρήστης», αναφέρει ο κ. Cipullo της Targa. Περιλαμβάνονται ασφαλιστές οχημάτων, εταιρείες ενοικίασης και leasing, ειδικοί εφοδιαστικής και εταιρείες διανομής. Οι πόλεις και οι δήμοι χρησιμοποιούν επίσης δεδομένα οχημάτων για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας και τη χάραξη στρατηγικών αστικού σχεδιασμού και δημόσιων μεταφορών. «Γι’ αυτό αναπτύξαμε επιχειρηματικό και τεχνικό πρότυπο για όλες τις ανάγκες, είτε πρόκειται για ένα μεμονωμένο όχημα είτε για τεράστιο στόλο», αναφέρει ο Thomas Mercier, Αντιπρόεδρος Εταιρικών και Διεθνών Πωλήσεων της Echoes. «Μπορούμε να καλύψουμε μια δυνητική αγορά 45 εκατομμυρίων εταιρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη». Αυτή η μεγάλη ποικιλία πελατών έχει φυσικά πολύ διαφορετικά ενδιαφέροντα: «Για παράδειγμα, τα ίδια τα δεδομένα είναι χρησιμότερα για έναν ασφαλιστή που θέλει να αναπτύξει εξατομικευμένο συμβόλαιο, ενώ ένας fleet manager συνήθως αναζητά ολοκληρωμένη λύση και όχι απλώς ακατέργαστα στοιχεία». ΤΟ ΣΎΝΘΕΤΟ ΈΧΕΙ ΜΙΚΡΌΤΕΡΟ ΑΝΤΊΚΤΥΠΟ Η επιλογή δεδομένων και η χρήση τους είναι σημαντική, αναφέρει ο κ. Cipullo. «Η πρόκληση είναι ο εντοπισμός των αναγκών του πελάτη και η αξιοποίηση των δεδομένων για τη δημιουργία αξίας. Μερικές φορές, η πραγματική αξία απορρέει από απλά στοιχεία, ενώ τα σύνθετα δεδομένα έχουν μικρότερο αντίκτυπο. Όλα εξαρτώνται από το τι χρειάζεται κάποιος». Η απόκτηση αυτών των δεδομένων μπορεί να αποβεί δύσκολη, λέει ο κ. de Rooij: «Η διαδικασία περιλαμβάνει περίπλοκες οικονομικές, τεχνικές, κανονιστικές και ηθικές προκλήσεις. Η επιλογή βάσει τιμής και δεδομένων είναι σημαντική, αλλά οι εταιρείες πρέπει να εξετάσουν και το θέμα της ποιότητας». «Για να αποφευχθούν λανθασμένες πληροφορίες και αποφάσεις, τα δεδομένα πρέπει να είναι ακριβή, αξιόπιστα και γεωγραφικά κατάλληλα. Επιπλέον, πρέπει να ενσωματωθούν δεδομένα διαφόρων κατασκευαστών, 34 #19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=