Κύριοι στόχοι είναι η διασφάλιση της διαφάνειας των δεδομένων, η λήψη ρητής συναίνεσης και η προστασία από παραβιάσεις. Οι fleet managers πρέπει να τηρούν την ανωνυμία ή να δίνουν ψευδώνυμο στα προσωπικά δεδομένα, για να προστατεύσουν την ιδιωτικότητα των εργαζομένων και να εφαρμόζουν ισχυρά πρωτόκολλα ασφαλείας για πρόληψη παραβιάσεων. Πρέπει επίσης να παρέχουν στους εργαζομένους πρόσβαση στα δεδομένα τους και τη δυνατότητα διόρθωσης ή διαγραφής τους. ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉΣ ΙΔΙΩΤΙΚΌΤΗΤΑΣ (ePRIVACY) Το ePR συμπληρώνει το GDPR και εστιάζει στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες: u Κανόνες για cookies και τεχνολογίες εντοπισμού. u Κανονισμοί άμεσου μάρκετινγκ. u Εμπιστευτικότητα επικοινωνιών και συναίνεση του χρήστη για την επεξεργασία δεδομένων. Τα συστήματα διοίκησης στόλου πρέπει να συμμορφώνονται με το ePR όσον αφορά στη χρήση δεδομένων. ΟΔΗΓΊΑ NIS Η Οδηγία NIS αποσκοπεί στη διασφάλιση της ασφάλειας των δικτύων και των πληροφοριών της ΕΕ. u Καλύπτει τις απαιτήσεις των μέτρων ασφαλείας και της αναφοράς συμβάντων. u Ισχύει για διαχειριστές βασικών υπηρεσιών και περιλαμβάνει εταιρείες μεταφορών και logistics. Οι εταιρείες διοίκησης στόλων, που θεωρούνται βασικοί πάροχοι υπηρεσιών, πρέπει να αναφέρουν υποχρεωτικά τα συμβάντα και να συμμορφώνονται με το εκάστοτε εθνικό πλαίσιο ασφάλειας κυβερνοχώρου. ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ eCALL Ο κανονισμός eCall ορίζει πως όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ πρέπει να διαθέτουν σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης. u Αυτόματη μετάδοση δεδομένων σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. u Απαιτήσεις προστασίας και απορρήτου για τα διαβιβαζόμενα δεδομένα. Οι fleet managers πρέπει να γνωρίζουν τις συνέπειες της ιδιωτικότητας δεδομένων και να διασφαλίζουν ότι τα συστήματα eCall λειτουργούν σύμφωνα με τον GDPR και άλλους κανονισμούς. ΟΔΗΓΊΑ ITS Η Οδηγία ITS αποσκοπεί στην επιτάχυνση της ανάπτυξης Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS) στην Ευρώπη. u Πλαίσιο ανάπτυξης και χρήσης ευφυών συστημάτων οδικών μεταφορών. uΔιαλειτουργικότητα και τυποποίηση λύσεων ITS. Οι fleet managers πρέπει να διασφαλίζουν πως η ανάπτυξη των ITS συμμορφώνεται με τους κανονισμούς προστασίας δεδομένων όπως ο GDPR. ΟΔΗΓΊΑ DAFI Η DAFI εστιάζει στη δημιουργία κοινού πλαισίου ανάπτυξης υποδομής εναλλακτικών καυσίμων στην ΕΕ. u Απαιτήσεις εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού. u Προώθηση της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές. Οι fleet managers που υιοθετούν οχήματα εναλλακτικών καυσίμων πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις απαιτήσεις συλλογής και ανταλλαγής δεδομένων που σχετίζονται με τη χρήση και τον έλεγχο της υποδομής. 1 Σαφής επικοινωνία: σαφής ενημέρωση για τα δεδομένα που θα συλλεχθούν, τον τρόπο χρήσης τους και τα οφέλη για την εταιρεία και τους οδηγούς. 2 Λεπτομερή έντυπα συναίνεσης: περιεκτικά έντυπα συναίνεσης που περιγράφουν τις πρακτικές συλλογής και χρήσης δεδομένων, για την κατανόηση των οδηγών πριν συμφωνήσουν. 3 Συχνές ενημερώσεις: ενημέρωση των οδηγών για τυχόν αλλαγές στις πρακτικές συλλογής ή νέες χρήσεις των δεδομένων τους μέσω τακτικών ενημερώσεων και αναθεωρημένων εντύπων συναίνεσης. 4 Διαφανείς πολιτικές: εύκολα προσβάσιμες και κατανοητές πολιτικές απορρήτου δεδομένων και λεπτομερειών σχετικά με τη φύλαξη και την ανταλλαγή δεδομένων με τρίτους. 5 Επιλογές εξαίρεσης: δυνατότητα εξαίρεσης από τη συλλογή μη βασικών δεδομένων χωρίς αρνητικές συνέπειες. 6 Εκπαιδευτικές συνεδρίες: διεξαγωγή τακτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τους οδηγούς σχετικά με την ιδιωτικότητα των δεδομένων και τη σημασία της συναίνεσης. 7 Μηχανισμός ανάδρασης: διαδικασία υποβολής ερωτήσεων, προβληματισμών ή σχολίων για τις πρακτικές δεδομένων. 8 Τεκμηρίωση: διατήρηση λεπτομερών αρχείων της συγκατάθεσης των οδηγών για συμμόρφωση και έλεγχο. Η τήρηση των κανονισμών διασφαλίζει τη νομική συμμόρφωση, δημιουργεί εμπιστοσύνη και βελτιστοποιεί τη διοίκηση στόλου. Παραμένοντας ενημερωμένοι και υιοθετώντας βέλτιστες πρακτικές, οι fleet managers μπορούν να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά τα δεδομένα, τηρώντας παράλληλα τις ρυθμιστικές απαιτήσεις. Συναίνεση οδηγών: 8 βέλτιστες πρακτικές Απαιτείται αυστηρός χειρισμός των προσωπικών δεδομένων εργαζομένων από τους fleet managers 26 #19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=