Fleet Business #19

uΤο 2022, μια ευρωπαϊκή δικηγορική εταιρεία επεσήμανε περίπου 60.000 παραβιάσεις δεδομένων στόλου κατά τη διάρκεια ενός οκταμήνου, κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και τη Γερμανία. uΤον Μάιο του 2023, η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ανέφερε πιθανή παραβίαση δεδομένων της Tesla που αφορούσε 100 gigabyte εμπιστευτικών πληροφοριών. uΠροσφάτως, τα προσωπικά δεδομένα άνω των 300.000 επιβατών ταξί στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία βρέθηκαν αποθηκευμένα σε μη προστατευμένη βάση δεδομένων. Περιλαμβάνονταν τα ονόματα, οι αριθμοί τηλεφώνου και οι διευθύνσεις του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Τα δεδομένα είναι ιδιαιτέρως σημαντικά για τη διοίκηση στόλου και πρέπει να προστατεύονται. Οι ισχύοντες κανονισμοί είναι επαρκείς; Ο Νόμος Δεδομένων και ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) είναι απαραίτητοι, καθώς ορίζουν ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα και αποσκοπούν στη διασφάλιση της διαφάνειας και της λογοδοσίας. Ο Νόμος Δεδομένων, που θα ισχύει από τον Σεπτέμβριο του 2025, διευκρινίζει τη χρήση του IoT και των δεδομένων συνδεδεμένων αυτοκινήτων. ΚΑΤΑΝΌΗΣΗ ΤΟΥ ΝΌΜΟΥ ΔΕΔΟΜΈΝΩΝ Ο Νόμος Δεδομένων που δημοσιεύθηκε επισήμως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, είναι ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που καθορίζει ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση και να χρησιμοποιεί δεδομένα συνδεδεμένων συσκευών, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων IoT και οχημάτων. Σκοπός του είναι να διευκολύνει την ανταλλαγή δεδομένων και να εξασφαλίσει δίκαιη πρόσβαση, προστατεύοντας παράλληλα τα δικαιώματα των χρηστών. Ο νόμος διευκρινίζει τα δικαιώματα ιδιοκτησίας και χρήσης δεδομένων συνδεδεμένων αυτοκινήτων και συστημάτων τηλεματικής στη διοίκηση στόλου. Αυτό επιτρέπει στους fleet managers την αξιοποίηση δεδομένων προς βελτιστοποίηση των λειτουργιών, βελτίωση της συντήρησης του οχήματος και της ασφάλειας του οδηγού, διασφαλίζοντας παράλληλα τη συμμόρφωση με τα νομικά πρότυπα. Ο Νόμος Δεδομένων στοχεύει στην προώθηση της καινοτομίας και του ανταγωνισμού στην ψηφιακή οικονομία, θέτοντας σαφείς κατευθυντήριες γραμμές. Ο David Kelly, Chief Corporate Officer της Cubic (ιρλανδική SaaS Unicorn) και πρώην δικηγόρος, πιστεύει ότι η πρόθεση του νόμου είναι θετική για τον κλάδο του στόλου, αλλά αμφιβάλλει για την αποτελεσματικότητά του: «Υπάρχουν πολλά κενά στο νόμο όσον αφορά στην παροχή των δεδομένων». «Αναρωτιέμαι αν είναι αρκετά αυστηρός. Ο χρόνος θα δείξει. Παραδοσιακά, οι κατασκευαστές κρατούσαν τα δεδομένα επειδή πίστευαν ότι μπορούσαν να αποκομίσουν κέρδος, αλλά προέκυψαν δυσκολίες. Οι στόλοι, όμως, τα κατάφεραν καλύτερα. Η πραγματική καινοτομία είναι ότι στους στόλους χρησιμοποιούνται δεδομένα από παρόχους». Ο Kelly πιστεύει ότι οι GDPR και άλλα: Οδηγός κανονισμών δεδομένων, μια πλοήγηση για fleet managers ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ | ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΊ Ο νέος Νόμος Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποσκοπεί στον εκδημοκρατισμό τους και στην εξίσωση των όρων ανταγωνισμού στην Ευρώπη για όσους επιθυμούν να αντλήσουν αξία από αυτά. Ωστόσο, εκφράζονται αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητά του. 24 #19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=