βερ και το Βερολίνο. Τι κάνουν διαφορετικά; Οι τοπικές αρχές αυτών των πόλεων κατανοούν την πολυπλοκότητα της δημιουργίας ενός οικοσυστήματος MaaS και ενεργούν αναλόγως, λέει ο Kevin Vedder, ο τρίτος συντάκτης της έκθεσης: «Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι στις πρώτες προσλήψεις της Jelbi (πλατφόρμα MaaS στο Βερολίνο) ήταν ο διευθυντής δημοσίων σχέσεων». Η αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ δημόσιων και ιδιωτών ενδιαφερομένων είναι ζωτικής σημασίας, αλλά το ίδιο και η φυσική υποδομή που χρειάζονται οι διάφοροι πάροχοι κινητικότητας για να λειτουργήσουν σωστά. Και στις δύο περιπτώσεις, ο χρόνος και τα χρήματα που απαιτούνται γι’ αυτό δεν συνάδουν με προσέγγιση που εστιάζει αποκλειστικά στο κέρδος, αναφέρει η έκθεση. ΠΡΟΣΤΙΘΈΜΕΝΗ ΑΞΊΑ Σύμφωνα με το TNO, αυτό που μπορεί να κάνει τη MaaS να λειτουργήσει είναι μια προσέγγιση με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και γι’ αυτό προτιμά τον όρο «Public Mobility - Δημόσια Κινητικότητα)»: «Αυτός ο όρος τονίζει την προστιθέμενη αξία για το ευρύ κοινό. Προτρέπει τις κυβερνήσεις να αναπτύξουν ένα υγιές οικοσύστημα, όπου δημόσιος και ιδιωτικός τομέας συνεργάζονται για ένα κοινό σύστημα μεταφορών, με οικονομική πραγματικότητα και προκλήσεις και, κυρίως, κοινωνικά οφέλη», ανέφερε ο κ. Vedder. «Υπολειπόμαστε σε υποστηρικτικές ή συνοδευτικές πολιτικές», προσθέτει η κ. Heezen. Για παράδειγμα: «Μείωση της χρήσης και ιδιοκτησίας ιδιωτικών αυτοκινήτων, που είναι ζωτικής σημασίας στην αλλαγή συμπεριφοράς για ένα πιο βιώσιμο και χωροταξικά αποδοτικό σύστημα κινητικότητας». Αν και ακούγεται πολύ δραστικό, η έκθεση του TNO εξηγεί τη λογική ενός τέτοιου μέτρου. Η προσέγγιση ευθυγραμμίζεται με τους κυβερνητικούς στόχους για τις πόλεις: λιγότερη συμφόρηση, λιγότερη ρύπανση, πιο ευχάριστη διαβίωση. Και το σημαντικό Η εύκολη, πολυτροπική μετακίνηση, με τα έμμεσα οφέλη της στη μείωση της συμφόρησης, της ρύπανσης και του κόστους, είναι δύσκολο να οργανωθεί, ακόμα και με τεχνολογία, καινοτομία και εφαρμογές είναι πως οι κυβερνήσεις έχουν την εξουσία να επιβάλλουν και να υποστηρίξουν την MaaS 2.0, γνωστή και ως «Δημόσια Κινητικότητα». ΚΑΤΆΡΓΗΣΗ ΦΡΑΓΜΏΝ Οι τοπικές αρχές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην κατάργηση των φραγμών, εν μέρει εκδίδοντας σαφείς κατευθυντήριες οδηγίες για τις ευθύνες των ενδιαφερομένων, αναπτύσσοντας διαφανή συστήματα τιμολόγησης και δημιουργώντας τη φυσική υποδομή που απαιτεί η Δημόσια Κινητικότητα. Όμως, η Δημόσια Κινητικότητα απαιτεί ακόμα περισσότερα, λέει ο κ. Larco: «Χρειάζονται δυνατότητες ειδικά γι΄ αυτόν τον σκοπό. Απαιτείται αφοσιωμένο προσωπικό, συντονισμός, συνεπής χρηματοδότηση και υποστήριξη από την ανώτατη διοίκηση». Πρόκειται για πολύ μεγαλύτερη ανάγκη από την τεχνολογία, την καινοτομία και τις εφαρμογές. Και εδώ είναι που, στις περισσότερες περιπτώσεις, απουσιάζει η υποστήριξη των ανώτερων κυβερνητικών κλιμακίων. Παρ’ όλα ταύτα, τα κυβερνητικά κίνητρα είναι ζωτικής σημασίας για την προσέλκυση Παρόχων Υπηρεσιών Μεταφορών (TSP) και Παρόχων Υπηρεσιών Κινητικότητας (MSP), απαραίτητων για την ανάπτυξη ολοκληρωμένου οικοσυστήματος Δημόσιας Κινητικότητας. 65 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 #18
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=