πρωτοβουλίας, τα αμαξοστάσια χρησιμοποίησαν σχεδόν 300 ηλεκτρικά φορτηγά διαφόρων μεγεθών για συλλογή δεδομένων τηλεμετρίας, με στόχο τον εντοπισμό περιπτώσεων στις οποίες τα ηλεκτρικά φορτηγά αποτελούν ήδη βιώσιμη λύση, καθώς και σε αυτές που υπάρχουν προκλήσεις. Ομοίως, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου επενδύει 250 εκατομμύρια δολάρια στο πλαίσιο του προγράμματος μηδενικών εκπομπών HGV και υποδομής για τη διεξαγωγή δοκιμών φορτηγών μηδενικών εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες. Το πρόγραμμα θα αναπτύξει 370 φορτηγά και σχεδόν 60 θέσεις ανεφοδιασμού και φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας. Η υιοθέτηση ηλεκτρικών φορτηγών κερδίζει επίσης δυναμική σε EMDE εκτός Κίνας. Στην Ινδία, η NITI Aayog εγκαινίασε το Electric Freight Accelerator for Sustainable Transport, μια πλατφόρμα πρωτοποριακής συνεργασίας μεταξύ κράτους και εταίρων του ιδιωτικού τομέα για μεγάλης κλίμακας ηλεκτροκίνηση εμπορευμάτων. Αυτή η πρωτοβουλία ώθησε 16 μεγάλες εταιρείες μεταποίησης και εταιρείες logistics να σηματοδοτήσουν συλλογικά τη ζήτηση για 7.750 ηλεκτρικά φορτηγά οχήματα έως το 2030. Για να καλυφθεί η ζήτηση, θα χρειαστούν εστιασμένες προσπάθειες για κανονισμούς, εδραίωση ασφαλούς αγοράς, ανάπτυξη πιλοτικής υποστήριξης και υποδομών και δημιουργία μικτής διαδικασίας χρηματοδότησης για προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων. ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ, 2015-2023 Πηγή: IEA. Licence: CC BY 4.0 Ταξινομήσεις ηλεκτρικών φορτηγών Μερίδιο πωλήσεων ● Κίνα ● Ευρώπη ● ΗΠΑ ● Λοιπές χώρες ● Μερίδιο πωλήσεων Κίνας ● Μερίδιο πωλήσεων Ευρώπης ● Μερίδιο πωλήσεων ΗΠΑ ● Μερίδιο πωλήσεων λοιπών χωρών Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν επί του παρόντος τον μεγαλύτερο αριθμό μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας βαρέος τύπου Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν επί του παρόντος τον μεγαλύτερο αριθμό μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας βαρέος τύπου (HDV) – 430 συνολικά – με ιδιαίτερη έμφαση σε λεωφορεία κατάλληλα για αστικές δημόσιες συγκοινωνίες, τα οποία αποτελούν σχεδόν το 40% όλων των μοντέλων. Μόνο το 2021, κυκλοφόρησαν σχεδόν 150 κινεζικά μοντέλα λεωφορείων, παρέχοντας περισσότερες επιλογές και καλύπτοντας περισσότερες εφαρμογές στην ήδη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών λεωφορείων στον κόσμο. Από το 2021, ο αριθμός των πρόσθετων νέων μοντέλων συνέχισε να αυξάνεται, αλλά με πιο ομοιόμορφη κατανομή σε διαφορετικές κατηγορίες –πάνω από 65 νέα μοντέλα λεωφορείων και περίπου 40 φορτηγά μεσαίου και 40 βαρέος τύπου– διευρύνοντας, έτσι, την ηλεκτροκίνηση. Ένας σημαντικός αριθΔΙΑΘΕΣΙΜΌΤΗΤΑ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΒΑΡΈΟΣ ΤΎΠΟΥ Η Κίνα παράγει τη μεγαλύτερη ποικιλία βαρέων επαγγελματικών οχημάτων ηλεκτρικών μπαταρίας μός μοντέλων είναι πλέον διαθέσιμος στην Κίνα σε κάθε κατηγορία. Οι κατασκευαστές της Βόρειας Αμερικής παράγουν πολύ μικρότερο αριθμό ηλεκτρικών μοντέλων μπαταρίας –πάνω από 170– με μεγαλύτερη έμφαση στην αγορά φορτηγών μεσαίας χρήσης, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 60% όλων των μοντέλων. Νέες μάρκες όπως η Rizon στοχεύουν στην κατηγορία μεσαίων ηλεκτρικών φορτηγών στη Βόρεια Αμερική, όπου παρά το υψηλότερο αρχικό κόστος, τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι ήδη ανταγωνιστικά των πετρελαιοκίνητων όσον αφορά το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας, ειδικά όταν φορτίζονται σε αμαξοστάσιο σε αντίθεση με το υψηλότερο κόστος δημόσιας φόρτισης. Το κόστος είναι ακόμη πιο ανταγωνιστικό όταν συνυπολογίζονται τα κίνητρα που είναι διαθέσιμα στις Ηνωμένες Πολιτείες 62 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=