κλίμα. Στις ΗΠΑ, η Συμμαχία Καινοτομίας στην Αυτοκινητοβιομηχανία έχει αντιταχθεί στα φιλόδοξα πρότυπα οικονομίας καυσίμου και εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, ενώ στην Αυστραλία, το Ομοσπονδιακό Επιμελητήριο Αυτοκινητοβιομηχανιών έκανε εκστρατεία προς αποδυνάμωση των προτύπων απόδοσης καυσίμου. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, εκτός της Tesla, είναι μέλη διαφόρων βιομηχανικών ενώσεων που αντιτίθενται. Η αύξηση παραγωγής SUV και ελαφρών φορτηγών, τα οποία είναι λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμο, επιδεινώνει το πρόβλημα του κλίματος. Αυτά τα οχήματα ευθύνονται για το ένα τρίτο της παγκόσμιας αύξησης ζήτησης πετρελαίου μεταξύ 2021 και 2022 και η παγκόσμια παραγωγή τους προβλέπεται να αυξηθεί από 57% το 2020 σε 64% το 2030. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, εκτός της Tata Motors, προβλέπεται να αυξήσουν την παραγωγή αυτών των μεγάλων οχημάτων, συμβάλλοντας περαιτέρω σε υψηλότερες εκπομπές CO2. ΈΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΉ ΔΡΆΣΗ Τα ευρήματα της InfluenceMap υπογραμμίζουν την ιδιαίτερη ανάγκη για στιβαρή ρυθμιστική δράση για μεταστροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας σε βιώσιμες πρακτικές. Η αργή μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα απειλεί να οδηγήσει σε υψηλότερη ζήτηση πετρελαίου και να θέσει σε κίνδυνο τους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους. Ενόσω τα οχήματα ICE συνεχίζουν να κυριαρχούν, θα διαιωνίζουν την κλιματική κρίση καθ ‹όλη τη διάρκεια ζωής τους και η μέση ηλικία ενός οχήματος στην ΕΕ είναι 12 χρόνια. Η Tesla ξεχωρίζει, με Performance Band B, υποστηρίζοντας ενεργά τα φιλόδοξα πρότυπα εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και τις εντολές οχημάτων μηδενικών εκπομπών σε διάφορες περιοχές. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford, έχουν επίσης δεσμευτεί θετικά για την πολιτική για το κλίμα, υπέρ της σταδιακής κατάργησης των ICE. Συμπερασματικά, η σημερινή πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ασύμβατη με τους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους. Είναι απαραίτητα άμεσα και αποφασιστικά ρυθμιστικά μέτρα για ταχεία μεταστροφή στα ηλεκτρικά οχήματα και περιορισμό των κλιματικών επιπτώσεων του τομέα μεταφορών. Η αργή μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα απειλεί να οδηγήσει σε υψηλότερη ζήτηση πετρελαίου και να θέσει σε κίνδυνο τους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους Πηγή: InfluenceMap Το InfluenceMap είναι μη κερδοσκοπικό think tank που παρέχει αντικειμενική και τεκμηριωμένη ανάλυση του πώς οι εταιρείες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα επηρεάζουν την κρίση του κλίματος και της βιοποικιλότητας. ΠΡΟΒΛΈΨΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΏΝ ΓΙΑ ΤΑ EV ΤΟ 2030 ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΊΕΣ ΔΈΣΜΕΥΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΉΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΊΜΑ ΠΡΌΒΛΕΨΗ ΠΑΡΑΓΩΓΉΣ EV ΩΣ % ΤΟΥ ΣΥΝΌΛΟΥ ΤΟ 2030 ΒΑΘΜΟΛΟΓΊΑ ΔΈΣΜΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΊΜΑ, ΑΠΌ Α (ΠΟΛΎ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΉ) ΈΩΣ F (ΚΑΘΌΛΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΉ) ■ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ (BEV) ■ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ ΚΥΨΕΛΏΝ ΚΑΥΣΊΜΟΥ (FCEV) (ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ) ■ PLUG-IN ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ (PHEV) Επικαιροποιημένο σενάριο 1,5ο C IEA για το 2030 59 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 #18
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=