Fleet Business #18

ΤΑ ΕΥΡΉΜΑΤΑ του επικαιροποιημένου εργαλείου Automotive Climate Tool της InfluenceMap, σε συνδυασμό με τα κλαδικά δεδομένα της S&P Global Mobility February 2024 Light Vehicle Production Forecast, είναι αποθαρρυντικά: οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ευθυγραμμίζονται με τους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους και οι απόπειρές τους επιρροής υπονομεύουν τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα (EV). Η έκθεση εξετάζει εξονυχιστικά τη δέσμευση 15 από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, σε επτά βασικές περιοχές, επισημαίνοντας τις αρνητικές πιέσεις (lobbying) ως σημαντικό εμπόδιο αποτελεσματικής κλιματικής πολιτικής και αύξησης της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων. Οι 10 από τις 15 αυτοκινητοβιομηχανίες έλαβαν τελικό βαθμό Performance Band D ή D+ και δείχνουν τις προσπάθειες ευαισθητοποίησης, που έρχονται σε αντίθεση με τις επιστημονικές πολιτικές. Συγκεκριμένα, η Toyota ξεχωρίζει, με βαθμολογία Performance Band D, τη χαμηλότερη μεταξύ των εταιρειών που εξετάστηκαν. Η Toyota έχει αντιταχθεί στους κανονισμούς για το κλίμα σε διάφορες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων των προσπαθειών αποδυνάμωσης των προτύπων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στις ΗΠΑ και την Αυστραλία και αντίθεσης στις αυστηρές εντολές οχημάτων μηδενικών εκπομπών του Καναδά και του Ηνωμένου Βασιλείου. ΥΠΈΡΒΑΣΗ ΚΛΙΜΑΤΙΚΏΝ ΣΤΌΧΩΝ Οι προβλέψεις παραγωγής του κλάδου ηλεκτρικών οχημάτων είναι ανησυχητικά ανεπαρκείς για να ανταποκριθούν στο σενάριο του 1,5°C του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA). Σύμφωνα με τον IEA, το 66% των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων παγκοσμίως πρέπει να είναι ηλεκτρικά έως το 2030 για να επιτευχθούν μηδενικοί στόχοι έως το 2050. Ωστόσο, η ανάλυση των δεδομένων της S&P Global Mobility από την InfluenceMap δείχνει ότι μόνο το 53% των ελαφρών οχημάτων παγκοσμίως προβλέπεται να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030, με 44% ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV), 9% plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) και ένας αμελητέος αριθμός οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV). Μόνον η Tesla (100%), η Mercedes-Benz (71%) και η BMW (69%) βρίσκονται σε καλό δρόμο για την επίτευξη αυτών των στόχων. Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ιδιαιτέρως απροετοίμαστες για τη μετάβαση σε EV και η Suzuki (10%), η Honda (24%), η Toyota (29%) και η Mazda (30%) παρουσιάζουν τα χαμηλότερα ποσοστά πρόβλεψης παραγωγής EV έως το 2030. Αυτές οι εταιρείες και ιδίως η Toyota, η Mazda και η Suzuki ήταν και οι πιο δραστήριες στο lobbying κατά των κανονισμών για το κλίμα. Έχουν πιέσει για πολιτικές που ευνοούν τα οχήματα εσωτερικής καύσης (ICE), συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, σε περιοχές όπως η Αυστραλία, η Ινδία και οι ΗΠΑ. ΚΛΑΔΙΚΈΣ ΕΝΏΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΓΆΛΑ ΟΧΉΜΑΤΑ Οι ενώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην καθυστέρηση και την αποδυνάμωση των βασικών κανόνων για το Προβλέψεις EV και πολιτική για το κλίμα ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Η τελευταία ανάλυση της InfluenceMap* επισημαίνει ανησυχητική διαφορά μεταξύ των στρατηγικών ευαισθητοποίησης των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών και της επείγουσας ανάγκης δράσης για το κλίμα. Οι προβλέψεις παραγωγής του κλάδου ηλεκτρικών οχημάτων είναι ανησυχητικά ανεπαρκείς για να ανταποκριθούν στο σενάριο του 1,5°C του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας 58 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=