Fleet Business #18

οδήγησε σε σύσταση κοινοπραξίας υπό την ηγεσία της Stellantis. Αυτή η κοινοπραξία θα διευκολύνει την εξαγωγή, την πώληση και την παραγωγή οχημάτων Leapmotor, που θα κατασκευάζονται στην Πολωνία. Η ΣΗΜΑΣΊΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΉΣ ΜΠΑΤΑΡΙΏΝ Η παραγωγή μπαταριών αποτελεί κρίσιμη πτυχή της αλυσίδας αξίας EV, στην οποία η Ευρώπη υστερεί σε σχέση με την Κίνα. Κοινοπραξίες όπως η Automotive Cells Company (ACC), στην οποία συμμετέχουν οι TotalEnergies, Stellantis και Mercedes-Benz, αποσκοπούσαν στην ίδρυση gigafactories στην Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία προς ενίσχυση των δυνατοτήτων κατασκευής ευρωπαϊκών μπαταριών. Ωστόσο, η επιβράδυνση των πωλήσεων EV στην Ευρώπη και η αναγκαιότητα ανάπτυξης μπαταριών χαμηλού κόστους οδήγησε σε επανεξέταση του χρονοδιαγράμματος. Η Stellantis έχει επίσης συμφωνήσει με την κινεζική CATL για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής μπαταριών LFP στην Ευρώπη. Η Renault, σε συνεργασία με Ευρωπαίους και Κινέζους εταίρους, συνιστά παράδειγμα αναγκαιότητας συμμαχιών προς εξασφάλιση σταθερής αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών EV. Η ΔΥΝΑΜΙΚΉ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΊΟΥ ΕΕ-ΚΊΝΑΣ Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις κινεζικές επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και τους πρόσθετους δασμούς αντανακλά τις αυξανόμενες ανησυχίες για στρέβλωση της αγοράς. Ωστόσο, οι αλληλεξαρτήσεις μεταξύ Ευρωπαίων και Κινέζων κατασκευαστών περιπλέκουν την κατάσταση. Οι υψηλοί δασμοί μπορεί να διαταράξουν τα ευρωπαϊκά πρότυπα παραγωγής που βασίζονται σε κινεζικά εξαρτήματα και παραγωγικές βάσεις. ΑΤΕΝΊΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ Όσο πλησιάζει η απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ το 2035, ο ανταγωνισμός για προσιτά EV θα εντείνεται. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αν και ισχυρές σε premium κατηγορίες, πρέπει να αντιμετωπίσουν την πρόκληση των ανταγωνιστικών τιμών των κινεζικών μοντέλων. Οι εξελίξεις υποδηλώνουν ένα μέλλον όπου οι στρατηγικές συνεργασίες, η τοπική παραγωγή και η καινοτομία στην τεχνολογία μπαταριών θα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, εν μέσω κινεζικής κυριαρχίας. Η κατανόηση της ισορροπίας μεταξύ ανταγωνισμού και συνεργασίας με κινέζους κατασκευαστές EV είναι απαραίτητη. Καθώς η Ευρώπη διανύει περίοδο μετασχηματισμού, η ικανότητα αξιοποίησης των κινεζικών επενδύσεων με παράλληλη προώθηση της τοπικής καινοτομίας θα καθορίσει την επιτυχία της μετάβασής σε ένα μέλλον μηδενικού άνθρακα. ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΚΑΙ EV ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Κινεζικές εταιρείες με κόκκινο χρώμα * Συνεργάτης τεχνολογίας. Υπό επανεξέταση λόγω πρόσφατης αλλαγής στην πολωνική διοίκηση **Η υπ’ αρ. 5 είναι κοινοπραξία παραγωγής EV εντός υπάρχοντος εργοστασίου της Renault Πηγή: Έρευνα του Nikkei Asia, βασισμένη σε επίσημες ανακοινώσεις επιχειρήσεων και κρατικών αρχών Sunderland, U.K. Douai, France Le Havre, France Caceres, Spain Barcelona, Spain 10 15 Gothenburg, Sweden Brandenburg, Germany Gottingen, Germany Erfurt, Germany Biatorbagy, Hungary Szegeg, Hungary Debrecen, Hungary Kosice, Slovakia Jaworzno, Poland 5 2 9 13 14 8 7 12 3 6 4 1 11 1 2 3 4 5 6 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ EV ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ 8 11 12 13 14 15 7 9 10 Εταιρεία BYD Chery Geely* Nio Volvo** CATL AESC EVE Energy Gotion High-Tech Svolt Volvo Ιδιοκτησία Ιδιωτική Κρατική Ιδιωτική Ιδιωτική Geely Ιδιωτική Envision Group (80%) Ιδιωτική Volkswagen (Κύριος μέτοχος) Θυγατρική της Great Wall Motor Geely Η παραγωγή μπαταριών αποτελεί κρίσιμη πτυχή της αλυσίδας αξίας EV, στην οποία η Ευρώπη υστερεί σε σχέση με την Κίνα 57 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 #18

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=