2 ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΔΟΜΉΣ Η συντήρηση των σημείων φόρτισης περιλαμβάνεται στις συμβάσεις των εταιρειών μίσθωσης ή κάθε οδηγός της εταιρείας επιλέγει τον ανάλογο συντηρητή, που σημαίνει πως η εταιρεία δεν έχει την ευθύνη για την φόρτιση κατ΄οίκον. «Στην Black & Decker, καλύπτουμε την προαιρετική συντήρηση, επειδή εάν χαλάσει, δεν επιθυμούμε να γίνει εσωτερικό θέμα», λέει ο Digby. Οι ατέλειες διορθώνονται εύκολα μέσω διαδικτυακής γραμμής υποστήριξης. Επιλέξαμε φορτιστές χωρίς καλώδια για να αποφύγουμε την κλοπή χαλκού.» Επίσης, μετά την πρόσκρουση ενός οδηγού σε φορτιστή, τοποθετήσαμε προστατευτικά που αποτρέπουν τις ζημιές. Στην DHL Express, ο προστατευτικός σχεδιασμός είναι στάνταρ. Ο Slabbekoorn επισημαίνει επίσης την ποιότητα του εξοπλισμού: «Έχουμε δει τόσους άχρηστους εξοπλισμούς στην αγορά που θεωρούμε απαραίτητη την εγκατάσταση, τον ποιοτικό έλεγχο και ένα στιβαρό συμβόλαιο από τοπικούς συνεργάτες. Αυτό ισχύει ιδιαιτέρως για να διατηρήσει η εταιρεία ένα πρότυπο και ένα ισχυρό διεθνές αποτύπωμα». 3 ΑΣΦΆΛΕΙΑ Στατιστικά, η πιθανότητα να αναφλεγούν τα BEV είναι πολύ μικρότερη από αυτή των αυτοκινήτων ICE. Ωστόσο, η πολυπλοκότητα διάσωσης και κατάσβεσης σε τέτοια περίπτωση αναγκάζει τους fleet managers να λάβουν προφυλάξεις. Αυτό ισχύει κυρίως σε μισθωμένες εγκαταστάσεις, όπου οι ιδιοκτήτες απαίτησαν προστασία των περιουσιακών τους στοιχείων. «Τα BEV συνήθως φορτίζουν κατά τη διάρκεια της νύκτας χωρίς επίβλεψη», λέει ο Slabbekoorn. «Αν και δεν ανησυχούμε, καλύτερα να είμαστε ασφαλείς, γι’ αυτό υιοθετήσαμε συγκεκριμένο πρωτόκολλο πυρκαγιάς. Πρόκειται για σχέδιο που βασίζεται στην τηλεματική και ελέγχει την κατάσταση των μπαταριών και των καμερών ανίχνευσης θερμότητας που εντοπίζουν έντονες αποκλίσεις θερμοκρασίας. Το εκπαιδευμένο προσωπικό μας έχει πρόσβαση σε μεγάλες κουβέρτες και ψεκαστήρες ψύξης του οχήματος που παρουσιάζει βλάβη, για να ελέγξει την κατάσταση μέχρι να φτάσει η πυροσβεστική». 4ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ Η απόδοση και η υπολειμματική αξία ενός EV μπορούν να επηρεαστούν από την υποβάθμιση της μπαταρίας. «Θεωρώ πως ενδιαφέρει κυρίως την εταιρεία μίσθωσης, καθώς αυτή θα προβεί σε remarketing του οχήματος», λέει ο Digby, «Ωστόσο, μας ενδιαφέρει στις χώρες όπου μοιραζόμαστε τα κέρδη. Επί του παρόντος, δεν μας έχουν ζητήσει να το λάβουμε υπόψη, επομένως δεν προτρέπουμε τους οδηγούς να υιοθετήσουν συνήθειες όπως υποχρεωτική φόρτιση 0% έως 80%. Εξ άλλου θα ήταν δύσκολος και ο έλεγχος». Ο Slabbekoorn προσθέτει ότι η συστοιχία μπαταριών δεν αναφέρεται στη λίστα ελέγχου της διαδικασίας λήξης μίσθωσης, καθώς «υπάγεται στην ευθύνη των εταιρειών μίσθωσης, εφ’ όσον συντηρούν το όχημα. Αλλά για τα BEV χρεώνουν ένα επιπλέον ποσό ασφαλείας για να αποφύγουν την μεγάλη απόκλιση υπολειμματικής αξίας. Ως εταιρεία, πρέπει να το προσέξουμε, καθώς επηρεάζει το συνολικό κόστος μίσθωσης». 55 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 #18
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=