Fleet Business #18

ΟΙ FLEET MANAGERS ολοκληρώνουν σταδιακά το πρώτο κύμα ηλεκτροκίνησης στόλου. Έχουν εξειδικευθεί στην αντιμετώπιση του άγχους της αυτονομίας και της αποδοχής των εργαζομένων και προσπαθούν για την ανάπτυξη επαρκούς υποδομής φόρτισης και της ανάλογης έξυπνης χρέωσης. Η λεπτομερής ανάλυσή τους για επισκευές, θέματα εγγύησης και αποτίμησης υπολειμματικών αξιών έχει ξεκαθαρίσει τις διαφορές μεταξύ στόλων EV και ICE. Μια ματιά στα διάφορα θέματα. Καθώς πλησιάζει η λήξη των συμβάσεων μίσθωσης των πρώτων BEV στόλων, προκύπτουν ενδιαφέροντα διδάγματα. Οι fleet managers, Sam Digby (Stanley/Black&Decker) και Marijn Slabbekoorn (DHL Express), αναλύουν τα διλήμματα, τις προκλήσεις και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. 1ΔΙΑΤΉΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΧΉΜΑΤΟΣ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ Η γνωστή περίπτωση των εταιρειών ενοικίασης Hertz και Sixt που εγκατέλειψαν τον κορυφαίο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, Tesla, αποδόθηκε εν μέρει στο αυξημένο κόστος επισκευών, προκαλώντας τρικυμία στον τομέα στόλου. «Η χρονική διάρκεια των επισκευών της Tesla ήταν πραγματικό πρόβλημα, λόγω της περιορισμένης ανάπτυξης του δικτύου της σε σύγκριση με παραδοσιακές μάρκες - αλλά αφορά κατ’ επέκταση και καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες», λέει ο Digby, προσθέτοντας ότι η Stanley Black&Decker εξαιρεί επίσης την αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων λόγω της άκαμπτης πολιτικής εκπτώσεων. Επιπλέον, τα χαμηλής ποιότητας δίκτυα εξυπηρέτησης είναι ο λόγος για τον οποίο οι νεοεισερχόμενες κινεζικές εταιρείες παραμένουν υπό εξέταση. Ο Digby επισημαίνει πως αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό για τα LCV και τις απαιτήσεις χρόνου λειτουργίας τους. «Όσον αφορά στις εγγυήσεις, δεν έχουμε αντιμετωπίσει ανακλήσεις ή πραγματικά εμπόδια εκ μέρους κατασκευαστών τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όπως συνέβη με κάποια μοντέλα εσωτερικής καύσης». Οι δύο fleet managers συμφωνούν ότι τα ελαστικά των BEV είναι πιο ακριβά. Ωστόσο, η επιβάρυνση αντισταθμίζεται από την φθηνότερη συντήρηση. «Χρησιμοποιώ το εταιρικό μου αυτοκίνητο επί πέντε χρόνια και έχει κάνει σέρβις μόνο μία φορά, για τον κλιματισμό. Επίσης, με τα εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης, η αντικατάσταση μπαταριών λόγω αστοχίας είναι σπάνια». Διδάγματα από το πρώτο κύμα ηλεκτροκίνησης ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Ο Marijn Slabbekoorn διαχειρίζεται 15.000 LCV και 3.500 εταιρικά αυτοκίνητα της DHL Express EMEA. Στην Ευρώπη περίπου το 20% του στόλου είναι ηλεκτρικά μπαταρίας, με στόχο το 75% μέχρι το τέλος της δεκαετίας Marijn Slabbekoorn Ως Fleet Manager της Stanley Black&Decker, ο Sam Digby διαχειρίζεται 1.500 οχήματα, εκ των οποίων 200 LCV, σε 21 χώρες. Το τρέχον ποσοστό ηλεκτροκινούμενων είναι 35%, με στόχο το 80% έως το 2030 Sam Digby 54 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=