Fleet Business #18

1Τιμή αγοράς. Το αρχικό κόστος ενός οχήματος επηρεάζει το κόστος δανεισμού (τόκοι χρηματοδότησης) και θέτει τις βάσεις απόσβεσης. 2Μίσθωση. Το μηνιαίο κόστος leasing καλύπτει χρηματοδότηση και αποσβέσεις και συχνά περιλαμβάνει συντήρηση, αλλά η διάρκεια και οι χιλιομετρικές αποστάσεις του συμβολαίου παίζουν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό των τιμών. 3Κόστος καυσίμου/ενέργειας. Πρόκειται για την υψηλότερη καθημερινή δαπάνη στο TCO των LCV, επομένως οι αποδοτικοί πετρελαιοκινητήρες και οι ηλεκτροκινητήρες κάνουν τεράστια διαφορά. Φυσικά, το κόστος καυσίμου/ενέργειας ποικίλλει σημαντικά, τόσο λόγω χιλιομετρικών αποστάσεων, όσο και τρόπου οδήγησης (η οικολογική εκπαίδευση οδηγών μπορεί να εξοικονομήσει έως και 12% σε καύσιμα). Ενώ οι τιμές του ντίζελ είναι αρκετά συνεπείς, το κόστος επαναφόρτισης ποικίλλει ιδιαιτέρως και οι δημόσιοι ταχυφορτιστές κοστίζουν έως και τέσσερις φορές περισσότερο από τη φόρτιση κατ’ οίκον. Οι στόλοι πρέπει επίσης να εξετάσουν το κόστος οικιακών φορτιστών, που κυμαίνεται περίπου στα 1.000 ευρώ έκαστος. Χωρίς «προνόμια» ή παροχές στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα στελέχη στόλου και προμηθειών μπορούν να βασίζουν τις αποφάσεις τους στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO). Τα στοιχεία αυτής της συνολικής εκτίμησης του κόστους λειτουργίας ενός LCV ισχύουν για όλους τους στόλους, αλλά η στάθμισή τους διαφέρει πάρα πολύ, αναλόγως επαγγελματικής χρήσης. 4Σέρβις, συντήρηση και επισκευές. Η διατήρηση αξιόπιστων οχημάτων έχει σημαντικό κόστος. Οι τιμές ανταλλακτικών και εργασίας επηρεάζουν το κόστος SMR, καθώς και το κόστος των ελαστικών. 5Τα ασφάλιστρα ποικίλλουν αναλόγως κάλυψης αποζημιώσεων. Η αυστηρή πολιτική εκπαίδευσης ασφάλειας οδηγών μπορεί να μειώσει τις αποζημιώσεις και το κόστος ασφάλισης. 6Απόσβεση. Η διαφορά μεταξύ της τιμής αγοράς και πώλησης ενός LCV μπορεί να είναι το μεγαλύτερο στοιχείο του TCO του. Η διατήρηση των οχημάτων σε καλή κατάσταση και η εστίαση σε αποδοτικά κανάλια remarketing παρέχουν ανταμοιβές. 7Τέλη και χρεώσεις. Τα καθημερινά διόδια εισόδου σε ζώνες εξαιρετικά χαμηλών και μηδενικών εκπομπών που ισχύουν σε ορισμένες πόλεις μπορεί να ανατρέψουν τους υπολογισμούς TCO, ειδικά για στόλους που χρησιμοποιούν παλαιότερα μοντέλα ντίζελ. Στο Λονδίνο, π.χ., τα ηλεκτρικά LCV δεν πληρώνουν ούτε το ημερήσιο τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης των 17 ευρώ που επιβάλλεται σε όλα τα άλλα βαν, ούτε το τέλος ζώνης εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών των 14,50 ευρώ των βαν ντίζελ Euro 5. 8Ετήσια τέλη. Κάθε χώρα έχει τα δικά της κόστη ταξινόμησης, αδειοδότησης και κυκλοφορίας και πολλές προσφέρουν εκπτώσεις ή εξαιρέσεις για ηλεκτρικά LCV. 9Κόστος επιχειρησιακής συνέχειας. Οι περιορισμοί πρόσβασης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων αυξάνονται. Στο Άμστερνταμ, π.χ., η είσοδος σε μεγάλα τμήματα της πόλης θα επιτρέπεται μόνο σε βαν μηδενικών εκπομπών από το 2025. Οι υπολογισμοί TCO πρέπει να λάβουν υπόψη τις επιπτώσεις μιας επιχείρησης που δεν θα μπορεί πλέον να εξυπηρετεί πελάτες σε περιοχές όπου δεν φτάνουν τα οχήματά της. 10Κόστος ακινητοποίησης. Το κρυφό κόστος ενός οχήματος εκτός χρήσης μπορεί να έχει μεγάλες επιπτώσεις στις επιχειρηματικές δραστηριότητες και την κερδοφορία. Τα οχήματα βραχυπρόθεσμης αντικατάστασης κοστίζουν ακριβά και ενδέχεται να μη διαθέτουν τα ράφια, τα εργαλεία και τον εξοπλισμό που απαιτούνται. Ορισμένοι κατασκευαστές και οι αντιπρόσωποί τους επεκτείνουν τις ώρες λειτουργίας των συνεργείων τους για να ελαχιστοποιήσουν την απώλεια παραγωγικού χρόνου της εργάσιμης ημέρας. ΜΈΣΩ ΑΝΆΛΥΣΗΣ των επιχειρηματικών τους απαιτήσεων, οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το TCO για τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων σχετικά με ποια οχήματα θα αγοράσουν και πότε θα τα αντικαταστήσουν, για οικονομικότερα αποτελέσματα. 10 στοιχεία TCO για τα LCV 49 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 #18

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=