OΙ ΟΔΗΓΟΊ ΣΤΌΛΟΥ πρέπει να διδάσκονται και να έχουν κίνητρα για πιο οικονομική οδήγηση, που συνήθως συνεπάγεται και ασφαλή οδήγηση. Έτσι θα μειωθεί το κόστος καυσίμου και οι επισκευές και τα αποτελέσματα θα είναι άμεσα. Εάν λοιπόν οι fleet managers επιθυμούν άμεσα αποτελέσματα μείωσης κόστους, αυτή είναι μια καλή αρχή. ΞΕΚΙΝΉΣΤΕ ΑΠΌ ΤΟΝ ΟΔΗΓΌ Ο Paul Hollick, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παροχής λύσεων fleet management, Lightfoot, επισημαίνει πως η καλύτερη οδήγηση μπορεί να επιφέρει μείωση άνθρακα κατά περίπου 15%, σχεδόν αμέσως. Η μείωση άνθρακα σημαίνει και εξοικονόμηση κόστους. «Βραχυπρόθεσμα, αυτός που κερδίζει από την απανθρακοποίηση είναι ο οδηγός. Οποιαδήποτε επιχείρηση μπορεί να μειώσει ριζικά τις εκπομπές άνθρακα εντός λίγων εβδομάδων, βοηθώντας τους εργαζομένους της να οδηγούν καλύτερα». Η λύση της Lightfoot αφορά σε εξάσκηση στην πράξη μέσω συσκευής τοποθετημένης στο ταμπλό και σε κίνητρα για καλύτερη οδήγηση μέσω πλατφόρμας ανταμοιβών κατόπιν βιώσιμων αποτελεσμάτων. Μέσω ηπιότερης και αποτελεσματικότερης οδήγησης, οι πελάτες της Lightfoot εξοικονόμησαν πάνω από 36.000 τόνους εκπομπών άνθρακα σε 12 μήνες. ΑΠΡΟΣΔΌΚΗΤΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΉΣΕΙΣ Για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί στόλου ακολουθούν την αποτελεσματικότερη διαδρομή, απαιτείται συνδυασμός στρατηγικής και τεχνολογίας. Αν δεν κατανοήσουν απολύτως τον στόχο (στρατηγική) και δεν διαθέτουν τα εργαλεία (τεχνολογία) να τον επιτύχουν, θα είναι λιγότερο διατεθειμένοι να συμμορφωθούν. Το προηγμένο λογισμικό σχεδιασμού διαδρομής αναλύει πολλές μεταβλητές, όπως απόσταση, ροή κυκλοφορίας, οδικές συνθήκες και πρόγνωση καιρού, για να καθορίσει την αποτελεσματικότερη διαδρομή. Κάποια παρέχουν επαναδρομολόγηση σε πραγματικό χρόνο, προς αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης ή ατυχήματος. Το GPS οχημάτων επιτρέπει στους fleet managers να τα εντοπίζουν σε πραγματικό χρόνο. Έτσι οι οδηγοί τηρούν τις προγραμματισμένες διαδρομές και επιτρέπει στους fleet managers να τις επανασχεδιάζουν όταν προκύπτουν απρόσμενες καθυστερήσεις. Ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός διαδρομής περιλαμβάνει καταγραφή και ανάλυση δεδομένων τηλεματικής για την αποδοτικότητα διαδρομής, την κατανάλωση καυσίμου και τη συμπεριφορά οδηγού. Πολλοί οδηγοί υποφέρουν από το σύνδρομο Dunning-Kruger, γνωστική διαταραχή που τους κάνει να πιστεύουν ότι είναι καλύτεροι οδηγοί από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Δεν πρόκειται για αλαζονεία, αλλά για έλλειψη επίγνωσης και γνώσης του τρόπου σωστής αξιολόγησης των δεξιοτήτων οδήγησης. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, οι fleet managers μπορούν να προσεγγίσουν την εκπαίδευση των οδηγών πιο θετικά, διδάσκοντάς τους την σωστή αξιολόγηση της οδήγησής Διαμόρφωση οικονομικά αποδοτικού στόλου FLEET MANAGEMENT Η αλλαγή συμπεριφοράς οδηγού ή/και εργαζομένων για αποτελεσματικότερη, ασφαλέστερη οδήγηση και καλύτερες επιλογές κινητικότητας αποτελεί θετική, βραχυπρόθεσμη μείωση κόστους των στόλων. Το προηγμένο λογισμικό σχεδιασμού διαδρομής αναλύει πολλές μεταβλητές, όπως απόσταση, ροή κυκλοφορίας, οδικές συνθήκες και πρόγνωση καιρού, για να καθορίσει την αποτελεσματικότερη διαδρομή 46 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=