Fleet Business #18

ΚΑΙΝΟΤΌΜΕΣ εφαρμογές τηλεματικής παρέχουν πλέον βιώσιμες λύσεις οδηγικής συμπεριφοράς στα αυτοκίνητα και στα βαν. Ωστόσο, η λύση βρίσκεται στη δημιουργία κινήτρων βάσει ανάλυσης συμπεριφοράς οδήγησης. Παρ’ ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπόσχονται μειωμένο TCO και χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα, αυτό μπορεί να μην ισχύει πάντα. Επιπλέον, σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον προσέλκυσης ταλέντων, δεν είναι βέβαιο πως η πολιτική χρήσης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων είναι σωστή. Στο σχετικό αφιέρωμα του Fleet Europe, εξετάζονται αυτές οι προκλήσεις ενώ διερευνώνται και άλλοι παράγοντες που διαμορφώνουν τη διοίκηση κόστους. ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌ ΚΌΣΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ ΣΤΌΛΟΥ Η σχέση μεταξύ του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας ενός στόλου (TCO) και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στο ευρύτερο πλαίσιο ηλεκτροκίνησης οχημάτων, είναι περίπλοκη. Η ηλεκτροκίνηση του στόλου υποσχέθηκε μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση κόστους (και διάσωση του πλανήτη) με πολύ μειωμένο TCO λόγω χαμηλότερου κόστους καυσίμου, λιγότερης συντήρησης και επισκευής, χαμηλότερης απόσβεσης και υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Τα φορολογικά κίνητρα και οι επιδοτήσεις επρόκειτο επίσης να απαλύνουν τη συμφωνία. Αυτή ήταν η υπόσχεση, αλλά η αλήθεια ίσως απέχει. ΑΠΟΤΎΠΩΜΑ ΆΝΘΡΑΚΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΏΝ Η μείωση ή η κατάργηση των φορολογικών κινήτρων και των επιδοτήσεων αγοράς σε πολλές χώρες, σε συνδυασμό με θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας, κόστους πρώτων υλών, ζήτησης υπεράνω προσφοράς και μικρότερης παραγωγής, διατηρούν την τιμή των EV πολύ υψηλότερη από των ICE. Σε ορισμένες περιοχές, το αποτύπωμα άνθρακα από την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και η προέλευση της ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτισή τους εξακολουθούν να υστερούν, αυξάνοντας την πολυπλοκότητα της καταγραφής άνθρακα και την σχέση TCO-CO2. Κατόπιν τούτων, η μετάβαση στην πράσινη κινητικότητα κυριαρχεί στην ημερησία διάταξη, κυρίως επειδή καταναλωτές και επενδυτές πιέζονται να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις. Οι κυβερνήσεις θέτουν επίσης αυστηρότερους κανόνες εκπομπών. Πολλές εταιρείες στην Ευρώπη προχωρούν στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Σε πολλές πόλεις της Ιρλανδίας, για παράδειγμα, ο στόλος των βαν παράδοσης της DPD είναι πλέον αμιγώς ηλεκτρικός. Συνεργάζεται επίσης με την Pod Point για εγκατάσταση φορτιστών σε σπίτια και στο χώρο εργασίας. Και χρησιμοποιεί φυτικό καύσιμο (HVO) ως εναλλακτική λύση στο ντίζελ των βαρέων φορτηγών της. Με 470 καταστήματα σε 63 αγορές, η IKEA διαθέτει πάνω από 30 λύσεις για τελικές παραδόσεις μηδενικών εκπομπών, γεγονός που την κατατάσσει στις 10 κορυφαίες εταιρείες βιώσιμων μεταφορών και logistics στον κόσμο. ΠΡΟΣΈΛΚΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΉΡΗΣΗ ΤΑΛΈΝΤΩΝ Η παροχή ηλεκτρικών οχημάτων ως εταιρικών μπορεί να βοηθήσει στην προσέλκυση και τη διατήρηση ταλέντων, όπως αποδεικνύεται από την αύξηση κατά 68% της παροχής εταιρικών αυτοκινήτων το 2023 στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 60% των οποίων αφορούσε αμιγώς EV (σύμφωνα με το BVRLA). Οι εργαζόμενοι συχνά προτιμούν τους περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους εργοδότες και τα EV δείχνουν αυτήν τη δέσμευση. Κίνητρα θεωρούνται και ο χρόνος και τα χρήματα που εξοικονομούν για τη φόρτιση των οχημάτων τους στο χώρο εργασίας. Ως προς την σχέση TCO-CO2, είναι σαφές ότι τα EV αντιμετωπίζουν προκλήσεις κόστους και υποδομής. Ο ρόλος τους στη βιώσιμη κινητικότητα και την προσέλκυση ταλέντων καθίσταται όλο και πιο καθοριστικός, ευθυγραμμίζοντας την εταιρική στρατηγική με την περιβαλλοντική διαχείριση. Διοίκηση κόστους Η παροχή ηλεκτρικών οχημάτων ως εταιρικών μπορεί να βοηθήσει στην προσέλκυση και τη διατήρηση ταλέντων FLEET MANAGEMENT Με την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων, την ενοποίηση της αγοράς leasing και την τάση ψηφιοποίησης, η διοίκηση κόστους κατέστη πιο περίπλοκη και, σε ορισμένες περιπτώσεις, πιο ορθολογική. 44 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=