Η ΠΑΡΑΓΩΓΉ LCV κορυφώθηκε το 2018, ξεπερνώντας τα 2,2 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, το ξέσπασμα της πανδημίας το 2020 προκάλεσε απότομη πτώση και η παραγωγή μειώθηκε στις 1,75 εκατομμύρια μονάδες. Στη συνέχεια, κατά την περίοδο έλλειψης μικροεπεξεργαστών, μεταξύ 2020 και 2022, η παραγωγή παρέμεινε στάσιμη στα 1,75 εκατομμύρια. Η Γαλλία αναδεικνύεται κορυφαίος κατασκευαστής LCV, με την Renault και την Peugeot να κατατάσσονται δεύτερη και τρίτη σε πωλήσεις LCV στην ΕΕ, αντιστοίχως, μετά την Ford. ΜΕΤΆΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ Κατά την ανάλυση της κατανομής των διαφόρων συστημάτων κίνησης, διακρίνεται μια ελαφρά μεταστροφή προς τα eLCV, αν και λιγότερο έντονη σε σύγκριση με του τομέα ιδιωτικών οχημάτων (Πίνακας 1). (πηγή: ACEA) Το 2023, οι πωλήσεις LCV εσωτερικής καύσης (ICE) έπεσαν κάτω από το όριο του 90% για πρώτη φορά, κυρίως εξ αιτίας των κινητήρων ντίζελ, ενώ το μερίδιο των αποδοτικών LCV βενζίνης συνεχίζει να αυξάνεται. Η πλειονότητα των LCV που πωλούνται στην Ευρώπη διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμβάλλοντας περίπου στο 2,5% των συνολικών εκπομπών CO2 της ΕΕ. Ως εκ τούτου, ο τομέας LCV είναι στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών, επιφέροντας κάποιους περιορισμούς βάσει των ευρωπαϊκών στόχων απανθρακοποίησης: u Μείωση 50% των εκπομπών CO2 βαν από το 2030 έως το 2034, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. u Μηδενικές εκπομπές βαν από το 2035. Επιπλέον, ο υπολογισμός GHG (Πεδίο 3) έχει παράπλευρες επιδράσεις: οι μεταφορές αγαθών συνυπολογίζονται στις επιδόσεις βιωσιμότητας των εταιρειών. Πέραν ρυθμιστικών θεμάτων, αυτό αναγκάζει τους fleet managers LCV να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση παρά τις προκλήσεις. ΘΕΤΙΚΈΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΈΣ Τα eLCV πληθαίνουν στην αγορά. Μερικά από τα δημοφιλέστερα μοντέλα (πηγή: Marklines) και οι πωλήσεις τους το 2023 παρατίθενται στον πίνακα 2. Τα Transit και Vivaro προβλέπεται να ηγηθούν της (πραγματικής) αγοράς ηλεκτρικών βαν στην Ευρώπη το 2024, αλλά θα υπάρξει έντονος ανταγωνισμός. Τα δημοφιλέστερα e-LCV στην Ευρώπη Το 2023, οι πωλήσεις LCV εσωτερικής καύσης (ICE) έπεσαν κάτω από το όριο του 90% για πρώτη φορά, κυρίως εξαιτίας των κινητήρων ντίζελ Στα επαγγελματικά οχήματα περιλαμβάνονται βαν, φορτηγά και λεωφορεία. Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) ή βαν -όπως συνηθίζεται να αποκαλούνται- είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των ευρωπαϊκών logistics και αποτελούν περίπου το 75% των συνολικών πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων. ΠΙΝΑΚΑΣ 1 2018 2019 2020 2021 2022 2023 Ντίζελ 92,90% 91,70% 92,40% 90,20% 85,70% 82,60% Βενζίνης 4,60% 5,10% 3,40% 3,80% 5,20% 6,30% Μερικό σύνολο ICE 97,50% 96,80% 95,80% 94,00% 90,90% 88,90% Ηλεκτροκίνητα 1,20% 1,30% 2,00% 3,00% 5,40% 7,40% Υβριδικά 0,10% 0,30% 0,90% 1,70% 2,50% 2,30% Λοιπά 1,20% 1,60% 1,30% 1,40% 1,20% 1,40% Πηγή: ACEA ΠΙΝΑΚΑΣ 2 Κατασκευαστής Μοντέλο Πωλήσεις 2023 VW ID.Buzz (mix PV and LCV registrations) 19.230 Opel Vivaro 6.097 Ford Transit (different versions) 5.276 Peugeot Partner 4.724 Peugeot Expert 3.503 Mercedes-Benz Vito 3.325 Citroen Jumpy 2.845 Maxus e Deliver 9 1.336 Mercedes-Benz Sprinter 1.271 Fiat Doblo 1.205 Renault Master 886 Πηγή: Marklines 34 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=