καλύπτοντας παράλληλα τον κίνδυνο, τα έσοδα και την πλήρη ασφάλιση. Δύο κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ χρησιμοποιούν αυτό το πρότυπο. Ωστόσο, βραχυπρόθεσμα, οι περισσότεροι κατασκευαστές θα επικεντρωθούν στην συνεργασία, συνάπτοντας συμμαχίες με μεταφορείς ή αναπτύσσοντας πλατφόρμες δημιουργίας εσόδων από δυνητικούς πελάτες και διαμοιρασμού δεδομένων οχημάτων. Tο εξελισσόμενο τοπίο διανομής, πέραν των προκλήσεων, παρέχει τις ευκαιρίες στους ασφαλιστικούς φορείς να βελτιώσουν τα περιθώρια κέρδους και να τονώσουν την ανάπτυξη. Σε μια περίοδο που το υψηλό κόστος μάρκετινγκ και προμήθειας δεν επιτρέπει σε πολλούς μεταφορείς να διατηρήσουν μικτό περιθώριο μικρότερο του 100%, όταν τα ασφάλιστρα για συμβατικές καλύψεις αυτοκινήτων μειώνονται, οι πλατφόρμες κατασκευαστών μπορούν να προσφέρουν κερδοφορία. Αυτές οι πλατφόρμες παρέχουν ενσωμάτωση δεδομένων οχημάτων κατά τον σχεδιασμό πολιτικής και την ασφάλιση, βελτιώνοντας τα περιθώρια κέρδους και πρόσβαση σε πελάτες «στην πηγή», ενισχύοντας τους ρυθμούς ανάπτυξης. ΤΙ ΕΠΙΦΥΛΆΣΣΕΙ ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΈΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ, ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΌΤΗΤΑΣ; Ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτων βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τεχνολογικής καινοτομίας και ρυθμιστικής εξέλιξης. Για τους ασφαλιστές, τους κατασκευαστές και τους φορείς κινητικότητας, αυτές οι προτεραιότητες δεν είναι απλώς στρατηγικές προσαρμογής, αλλά επιβεβλημένες για την ευημερία στο ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Οι ασφαλιστές αυτοκινήτων μπορούν να κάνουν τα ακόλουθα: u Καινοτομία εν μέσω αλλαγών. Προτεραιότητα στις επενδύσεις δεδομένων και τεχνολογίας για να βελτιωθεί η αξιολόγηση κινδύνου στην εποχή των ηλεκτρικών και των αυτόνομων οχημάτων. u Δημιουργία συνεργασιών για τον επαναπροσδιορισμό των ασφαλιστικών λύσεων. Έγκαιρη ανάπτυξη ασφαλιστικών προϊόντων ειδικά σχεδιασμένων για EV, AV και συνδεδεμένα οχήματα, σε συνεργασία με κατασκευαστές για πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα οχημάτων και τεχνογνωσία. u Συνεργασία με ρυθμιστικούς φορείς. Ενεργό συμμετοχή σε ρυθμιστικές συζητήσεις διαμόρφωσης και προσαρμογής στο μεταβαλλόμενο ασφαλιστικό τοπίο. Οι κατασκευαστές και οι εταιρείες κινητικότητας μπορούν να πράξουν τα ακόλουθα: u Συνεργασία για ολοκληρωμένη ασφάλιση. Δημιουργία μοναδικής πρότασης αξίας στο ασφαλιστικό οικοσύστημα -ειδικά στη διανομή- και ενίσχυση της αξίας για τους πελάτες. u Μεγιστοποίηση της αξίας των δεδομένων και δημιουργία συνεργασιών. Χρήση δεδομένων οχημάτων για μοναδικές υπηρεσίες, επωφελείς συμφωνίες διαμοιρασμού δεδομένων και δημιουργία συνεργασιών στο νέο τοπίο κινητικότητας. u Συνεργασία σε πρωτοβουλίες ασφάλειας. Συνεργασία με ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτου για κοινές ασφαλιστικές λύσεις με ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση της ασφάλειας οδηγών και στην πρόληψη ατυχημάτων, με τη χρήση ADAS και άλλων τεχνολογιών ασφαλείας. Η Tanguy Catlin είναι senior partner της McKinsey στη Βοστώνη, όπου η Ani Kelkar είναι partner; Ο Doug McElhaney είναι partner στην Ουάσιγκτον και ο Δημήτρης Πατεράκης είναι σύμβουλος στο γραφείο της Νέας Υόρκης. Ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτων βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τεχνολογικής καινοτομίας και ρυθμιστικής εξέλιξης 32 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=