Οι μεταφορείς είναι αντιμέτωποι με ρυθμιστικές αρχές και οργανισμούς που επηρεάζουν τους ασφαλιστικούς κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένων της Εθνικής Ένωσης Επιτρόπων Ασφάλισης (NAIC), των κυβερνήσεων πολιτειών και πόλεων, του NHTSA και διαφόρων Υπουργείων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (DMV). Φορείς όπως η Επιτροπή Δημοσίων Υπηρεσιών της Καλιφόρνιας (CPUC) διευρύνουν περαιτέρω το ρυθμιστικό πεδίο. Προσφάτως, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) ενεπλάκη ως ρυθμιστής, εστιάζοντας στο απόρρητο των δεδομένων οχημάτων. Σε αυτό το περίπλοκο περιβάλλον, οι ευθύνες των μεταφορέων μπορεί να μετατοπιστούν ταχέως βάσει διαφορετικών απαιτήσεων των οργανισμών. Η εκ των προτέρων δέσμευση των ρυθμιστικών αρχών είναι απαραίτητη για να αναπτύξουν οι ασφαλιστικές εταιρείες προϊόντα και να υιοθετήσουν πρακτικές σύμφωνα με τις τεχνολογικές εξελίξεις. Η ποικιλομορφία ρυθμιστικών αρχών σημαίνει πως η προσέγγιση της αναδυόμενης τεχνολογίας κινητικότητας και ασφάλισης μπορεί να ποικίλλει σημαντικά, συχνά υπό την επιρροή τοπικών πολιτικών παραγόντων. Ορισμένες αρχές είναι πρόθυμες για δοκιμές στο δρόμο. Άλλες διστάζουν να άρουν τα ρυθμιστικά εμπόδια. Αυτές οι ρυθμιστικές συμπεριφορές δυσκολεύουν τους ασφαλιστές στην προσαρμογή των προϊόντων τους στις τεχνολογικές εξελίξεις. ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΈΣ ΔΙΑΤΊΘΕΝΤΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΑΡΆΞΟΥΝ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΌ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ; Η διαδικασία διανομής ασφαλίσεων ετοιμάζεται για θεμελιώδεις αλλαγές. Τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα των μεταφορέων -όπως η αναγνωρισιμότητα και οι ισχυρές σχέσεις- ενδέχεται να αποδειχθούν ανεπαρκή στο νέο περιβάλλον. Καθώς τα δεδομένα έχουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην επιλογή κινδύνου, τη διαχείριση αποζημιώσεων και τη διανομή, οι κατασκευαστές μπορεί να καταστούν ανταγωνιστικοί προς τους ασφαλιστές. Αρχικά, οι ασφαλιστές πρέπει να αντιληφθούν πως οι κατασκευαστές ίσως θεωρούν τα δεδομένα οχημάτων ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, επηρεάζοντας τον διαμοιρασμό και τη χρήση τους και παρέχοντας νέες ευκαιρίες συνεργασίας με παραδοσιακούς ασφαλιστές. Πράγματι, ορισμένοι κατασκευαστές εξετάζουν πωλήσεις άμεσης ασφάλισης, καθώς και συνεργασίες και άλλες διαδικασίες δημιουργίας εσόδων από δεδομένα (Σχήμα 2). Η πιο καθετοποιημένη διαδικασία είναι η δημιουργία ολοκληρωμένου ασφαλιστικού φορέα, παρέχοντας ασφάλιση κατά την πώληση και υπηρεσίες μιας στάσης, Πηγή: McKinsey & Company ΣΧΗΜΑ 2: ΟΙ ΚΑΕ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΡΙΑ ΚΥΡΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ ΑΞΙΑΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Μοντέλο 1: Οι ΚΑΕ δημιουργούν ασφαλιστικούς φορείς πλήρους σειράς Μέγεθος φούσκας = υποδηλούμενο μέγεθος αξίας Ροή αξίας Μοντέλο 2: Οι ΚΑΕ δημιουργούν συμμαχίες με μεταφορείς Μοντέλο 3: Οι ΚΑΕ δημιουργούν έσοδα από δυνητικούς πελάτες ασφάλισης ΚΑΕ ΚΑΕ ΚΑΕ Διαχείριση απαιτήσεων από τρίτους Mεταφορέας (αντασφάλιση) Οδηγός Οδηγός Οδηγός Οι ΚΑΕ παρέχουν άμεσα one-stop-shop ασφάλιση αυτοκινήτου, κινδύνου, εσόδων και ασφαλιστικής εμπειρίας ΚΑΕ = Κατασκευαστές Αρχικού Εξοπλισμού Μεταφορέας (Επαγγελματικές σειρές) Μεταφορέας (ιδιωτικές σειρές) Οι ΚΑΕ καθίστανται διαμεσολαβητές ασφάλισης ιδιωτικών αυτοκινήτων, μειώνοντας το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και κατέχοντας μέρος του συνόλου της εμπειρίας των πελατών ασφάλισης (π.χ. διανομή, καλύψεις και αξιώσεις) Μεταφορέας (Επαγγελματικές σειρές) Συγκέντρωση δεδομένων ή πλατφόρμες Μεταφορέας (ιδιωτικές σειρές) Οι ΚΑΕ δεν πωλούν απευθείας ασφάλειες ιδιωτικών αυτοκινήτων, αλλά αναπτύσσουν νέες πλατφόρμες για την πώληση ασφάλισης, παρέχοντας στους μεταφορείς πρόσβαση στα δεδομένα του οχήματος, χωρίς να ασχολούνται οι ίδιοι με την ασφάλιση Καθώς τα δεδομένα έχουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην επιλογή κινδύνου, τη διαχείριση αποζημιώσεων και τη διανομή, οι κατασκευαστές μπορεί να καταστούν ανταγωνιστικοί προς τους ασφαλιστές 31 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 #18
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=