Fleet Business #18

κόστιζε περίπου 300 δολάρια μπορεί πλέον να φτάσει τα 1.000 δολάρια ή περισσότερο λόγω των αισθητήρων και της ανάγκης αναβαθμονόμησης του εξοπλισμού μετά την αντικατάσταση. Οι ασφαλιστές αντιμετωπίζουν όχι μόνο αυξημένο κόστος επισκευής αλλά και περίπου 25% με 35% περισσότερο χρόνο επισκευής, σύμφωνα με ανάλυση του McKinsey Center for Future Mobility. Επιπλέον, οι κατασκευαστές πιθανόν να απαιτούν σημαντικές επισκευές και συντήρηση αποκλειστικά από πιστοποιημένους μηχανικούς προς διατήρηση της εγγύησης, περιορίζοντας την ελευθερία των καταναλωτών στην επιλογή παρόχων υπηρεσιών και αυξάνοντας το κόστος επισκευής. ΠΟΙΟΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΡΌΛΟΣ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΏΝ ΑΡΧΏΝ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΠΆΘΕΙΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΊΑΣ ΑΣΦΆΛΙΣΗΣ; Οι ρυθμιστικές αρχές φιλοδοξούν να βοηθήσουν την καινοτομία. Ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου διέρχεται περίπλοκες εξελίξεις και οι ρυθμιστικές αρχές θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτών των εξελίξεων, στη διασφάλιση της χρηματοοικονομικής σταθερότητας της αγοράς και στην προστασία των ασφαλισμένων, των οδηγών και του ευρύτερου κοινού. Η ασφάλεια είναι κορυφαία προτεραιότητα και κατά καιρούς οι ρυθμιστικές αρχές σταμάτησαν πειράματα που θεώρησαν πως θέτουν σε κίνδυνο το ευρύ κοινό. Αντί να θεωρούνται εμπόδιο στην τεχνολογική πρόοδο, οι ρυθμιστικές αρχές έχουν δεσμευτεί να συνεργαστούν με καινοτόμες εταιρείες. Για παράδειγμα, πολλά αυτοκίνητα άνευ οδηγού έχουν εγκριθεί στις ΗΠΑ, καθώς και δοκιμαστικά ρομποταξί σε βασικές αστικές περιοχές. Ωστόσο, οι ανησυχίες για την ασφάλεια έχουν το προβάδισμα, όπως αποδεικνύεται από την ταχεία αντίδραση των αρχών σε περιστατικά ασφαλείας σε πόλεις όπως το Σαν Φρανσίσκο. Συγκεκριμένα, οι αρχές της πόλης έλαβαν μέτρα κατά περίπτωση και όχι γενικευμένα για ολόκληρο τον κλάδο. Πράγματι, η Waymo συνεχίζει να λειτουργεί τον στόλο αυτόνομων οχημάτων της στο Σαν Φρανσίσκο. Επιπλέον σοβαρό προβληματισμό στις ρυθμιστικές αρχές για την φερεγγυότητα των ασφαλιστικών φορέων προκαλεί ο αντίκτυπος αυτών των αλλαγών. Καθώς η ανάπτυξη των παραδοσιακών ασφαλίστρων επιβραδύνεται ή και συρρικνώνεται λόγω αλλαγής χρήσης διαφόρων πλατφορμών κινητικότητας και εξελίξεων στην τεχνολογία και την ασφάλεια οχημάτων, υπάρχει κίνδυνος ορισμένοι μεταφορείς να μη μπορέσουν να προσαρμοστούν, ιδίως εάν οι ασφαλίσεις συρρικνωθούν ταχέως. Συγχρόνως, οι ρυθμιστικές αρχές αντιλαμβάνονται ότι, έως το 2030, οι νέες τεχνολογίες θα έχουν πιθανότατα ριζικό αντίκτυπο στη συχνότητα και τη σοβαρότητα των αποζημιώσεων. Οι προηγμένες τεχνολογίες ενισχύουν την ασφάλεια, αλλά επιφέρουν και μεγαλύτερες αποζημιώσεις λόγω του υψηλού κόστους των πολύπλοκων αισθητήρων των οχημάτων. Αυτή η αύξηση, ωστόσο, δεν συνεπάγεται δραστική μείωση της συχνότητας. Οι ασφαλιστικοί φορείς που δεν είναι προετοιμασμένοι για τις αλλαγές στην αγορά ελέγχονται από τις ρυθμιστικές αρχές. Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν την ανάγκη νέων και εκσυγχρονισμένων ασφαλιστικών προϊόντων προσαρμοσμένων στις ιδιαιτερότητες των αυτόνομων και συνδεδεμένων οχημάτων. Καθώς τα οχήματα αποκτούν πιο εξελιγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού και αυτοματισμού, εξετάζεται η πιθανότητα μετατόπισης των ευθυνών από τους οδηγούς στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους παρόχους τεχνολογίας. Οι προηγμένες τεχνολογίες ενισχύουν την ασφάλεια, αλλά επιφέρουν και μεγαλύτερες αποζημιώσεις λόγω του υψηλού κόστους των πολύπλοκων αισθητήρων των οχημάτων 30 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=