Fleet Business #18

Τα πάντα ρει! Αν υπάρχει κάποια βεβαιότητα στην κάθε άλλο παρά μονοσήμαντη εποχή μας, είναι το γεγονός πως τίποτα δεν είναι στάσιμο. Τα πάντα ρει, όπως θα έλεγε και ο Ηράκλειτος (κατά Πλάτωνα). Το παρόν και το μεσοπρόθεσμο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας -από τους πλέον δυναμικούς και καινοτόμους κλάδους- χαρακτηρίζεται από δυναμικές αλλαγές στις προτιμήσεις των πελατών, τις απαιτήσεις προστασίας του κλίματος και τις τεχνολογικές εξελίξεις, επιδρώντας σε ολόκληρο το οικοσύστημα της αυτοκίνησης και της κινητικότητας εν γένει. Ο ανταγωνισμός μοιάζει με πόλεμο εν εξελίξει, με τις τιμές στο επίκεντρο. Εταιρείες έρχονται και φεύγουν. Τελευταίο παράδειγμα η χρεοκοπία της Fisker. Τάσεις έρχονται και παρέρχονται προτού προλάβουν να εδραιωθούν. Θα διαβάσετε στο τεύχος αυτό το παράδειγμα της MaaS, της Κινητικότητας ως Υπηρεσίας. Οι καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλάζουν τακτική «σαν τα πουκάμισα», ανακτώντας τον έλεγχο και αναπτύσσοντας εσωτερικά το λογισμικό, ενώ ξαναδιευρύνουν την ποικιλία κινητήρων, για να ανταποκριθούν στην ξαφνική υποχώρηση, έστω και παροδική, των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Κοινοπραξίες πρώην ανταγωνιστών συστήνονται για να ανταποκριθούν στις νέες ρυθμιστικές απαιτήσεις και τάσεις της αγοράς. Και εκεί που οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες έστελναν την παραγωγή τους σε εργοστάσια στην Κίνα, τώρα οι κινεζικές βιομηχανίες αναζητούν εργοστάσια για την παραγωγή τους στην Ευρώπη. Παράλληλα, οι κατασκευαστές αναπτύσσουν το πεδίο δραστηριότητάς τους σε νέους επιχειρηματικούς τομείς που περιλαμβάνουν από φόρτιση (π.χ. Ellie της VW και Erinion της Scania) μέχρι και ασφάλιση. Στο μετασχηματισμό της ασφάλισης αυτοκινήτου αφιερώνουμε επτά σελίδες του παρόντος τεύχους. Κεντρικό μας θέμα η συγχώνευση δύο μεγάλων εταιρειών leasing, που δημιούργησε πλέον μια νέα οντότητα παγκοσμίως και στη χώρα μας, την Ayvens, με 12% μερίδιο στις ταξινομήσεις και 60.000 οχήματα στην Ελλάδα, που ξεπερνούν το 1,1 δισ. ευρώ σε αξία και πάνω από 270 εργαζομένους. Οι επικεφαλής της εταιρείας δίνουν το στίγμα του πολύ σημαντικού εγχειρήματος για τον κλάδο στις επόμενες σελίδες. Η CEO της Peugeot μίλησε για τις τελευταίες εξελίξεις του κλάδου στο Global Fleet Summit και σας μεταφέρουμε τα βασικά σημεία. Αναλύονται θέματα όπως το fleet management, η τηλεματική, η ηλεκτροκίνηση και άλλα που απασχολούν τους fleet managers. Τέλος, όπως πάντα, θα διαβάσετε για τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν, αλλά και τα δημοφιλέστερα e-LCV στην Ευρώπη, καθώς και τις πωλήσεις και τις προοπτικές των βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων, λεωφορείων και φορτηγών. Καλή ανάγνωση! Λίνα Τσαγκαράκη - Ξένου ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ-ΞΕΝΟΥ l.tsagaraki@direction.gr ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr COPY EDITOR ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ PRODUCTION MANAGER ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ DIRECTOR ACCOUNTING ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΥΠΈYΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΏΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ FLEETBUSINESS ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΕΥΧΟΣ 18 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS THE EXECUTIVE NETWORK ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Ετήσια συνδρομή: 120 € 230366 PAPALIOS MEDIA GROUP IKE 3 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 #18

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=