Fleet Business #18

σης παραμένει ασαφής για τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου. Ανεξαρτήτως των ιδιαιτεροτήτων που αντιμετωπίζουν μεμονωμένες εταιρείες, αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν την αξιολόγηση κινδύνου και τον σχεδιασμό πολιτικής ολόκληρου του κλάδου. Οι ασφαλιστές ίσως χρειαστεί να προσαρμοστούν σε ένα περιβάλλον όπου η τεχνολογία ασφάλειας οχημάτων διαδραματίζει σημαντικότερο (αν όχι κύριο) ρόλο στον περιορισμό ατυχημάτων. Οι μεταφορείς που διαθέτουν βαθύτερη κατανόηση της αποτελεσματικότητας των διαφόρων χαρακτηριστικών ασφαλείας και των επιπτώσεών τους στη συμπεριφορά του οδηγού είναι, αναπόφευκτα, σε θέση να τιμολογήσουν και να επιλέξουν τους σωστούς κινδύνους. Συγχρόνως, ο κλάδος καλείται να εξετάσει την πολυπλοκότητα της ασφάλισης οχημάτων που διαθέτουν όλο και πιο εξελιγμένο λογισμικό, καθώς κυκλοφορούν μεταξύ οχημάτων που κατασκευάστηκαν προ του 2020 και έχουν περιορισμένες τεχνολογικές δυνατότητες. ΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΊΣ ΘΑ ΑΣΦΑΛΊΖΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΄Ή ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΌ; Το λογισμικό προβλέπεται να καταστεί κύριος παράγοντας επένδυσης, κέρδους και ιδιαιτερότητας οχημάτων τα επόμενα χρόνια. Τα οχήματα λογισμικού (SDV) αποτελούν υπόδειγμα μεταστροφής στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου κυριαρχεί η αποσύνδεση εξοπλισμού και λογισμικού. Αυτή η αποσύνδεση και η κεντρική αρχιτεκτονική λογισμικού, η βελτιωμένη συνδεσιμότητα και η διαχείριση cloud, επαναπροσδιορίζουν την παραδοσιακή αλυσίδα αξίας των οχημάτων. Τα SDV εισάγουν ένα πρότυπο δυναμικότερης αλληλεπίδρασης μεταξύ κατασκευαστών, πλατφορμών cloud, παρόχων εμπειρίας καταναλωτών και μιας γκάμας προμηθευτών και παρόχων υπηρεσιών. Δεν πρόκειται απλώς για αλλαγή στη λειτουργικότητα του οχήματος, αλλά και στις οικονομικές και εμπειρικές πτυχές ιδιοκτησίας και χρήσης του. Τα SDV ανοίγουν τον δρόμο για νέα επιχειρηματικά πρότυπα κατασκευαστών, όπως το λογισμικό ως υπηρεσία (SaaS) και τις συνδρομές, δίνοντας τη δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποκτήσουν επαναλαμβανόμενα έσοδα. Στο μεταξύ, οι νεοεισερχόμενοι έχουν την ευκαιρία ανάπτυξης λογισμικού ADAS, αυτόνομων οχημάτων και συνδεδεμένων υπηρεσιών, εισάγοντας καινοτομίες στον κλάδο. Τα SDV μπορούν ενδεχομένως να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης, επιτρέποντας στους κατασκευαστές την επανάχρηση στοιχείων λογισμικού σε διάφορες πλατφόρμες οχημάτων και να ενθαρρύνουν τη δημιουργία όλο και πιο περίπλοκων και εξελιγμένων συστημάτων. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όπου η διαφοροποίηση βασίζεται όλο και περισσότερο στο λογισμικό και όχι στον εξοπλισμό. Ωστόσο, η μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα και SDV ενέχει προκλήσεις, όπως φάνηκε σε πρόσφατες περιπτώσεις νέων καινοτόμων κατασκευαστών και φορέων, όπου η αστοχία λογισμικού οδήγησε σε ανακλήσεις. Παρ’ όλο που τα περισσότερα περιστατικά επιλύθηκαν με ασύρματες ενημερώσεις (OTA), επήλθε εμπλοκή των αρχών, περιλαμβανομένης της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφαλείας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA). Τα προηγμένα EV και SDV παρουσιάζουν προκλήσεις και ευκαιρίες για τους ασφαλιστές. Τα οχήματα που επαφίενται όλο και περισσότερο στο λογισμικό απαιτούν ευρεία κατανόηση της αξιοπιστίας λογισμικού και των επιπτώσεων της κυβερνοασφάλειας. Οι ασφαλιστές πρέπει να κατανοήσουν πως το λογισμικό των οχημάτων διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ασφάλεια και τη λειτουργικότητα. Αυτό απαιτεί καινοτόμα ασφαλιστικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στα πρότυπα κινδύνου και ευθύνης των SDV. Για παράδειγμα, οι ασφαλιστές καλούνται πλέον να προβούν σε δυναμικές εκτιμήσεις κινδύνου που λαμβάνουν υπόψη την νέα κινητικότητα (αυτοματοποιημένη οδήγηση και ασύρματες ενημερώσεις που αλλάζουν εντελώς τα χαρακτηριστικά κινδύνου του οχήματος) πέραν των ιδιοτήτων του οδηγού (π.χ. ηλικία ή ιστορικό οδήγησης). Το εξελιγμένο λογισμικό και τα ηλεκτρονικά παρελκόμενα των SDV, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων αισθητήρων για λειτουργίες όπως αυτόνομη οδήγηση και ADAS, αυξάνουν το κόστος των αποζημιώσεων για υλικές βλάβες. Για παράδειγμα, μια απλή αντικατάσταση παρμπρίζ που Οι ασφαλιστές πρέπει να κατανοήσουν πως το λογισμικό των οχημάτων διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ασφάλεια και τη λειτουργικότητα 29 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 #18

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=