Fleet Business #18

ανάγκες συντήρησης, κόστους επισκευής και διάρκειας ζωής μπαταρίας των ηλεκτρικών οχημάτων απαιτούν επαναξιολόγηση των παραδοσιακών προτύπων ασφάλισης. Οι ασφαλιστές θα αντιμετωπίσουν διαφορές στην ασφάλιση οχημάτων που πλέον διαθέτουν λογισμικό και είναι συνδεδεμένα και παρουσιάζουν διαφορετικές προκλήσεις κυβερνοασφάλειας και ευθύνης. Η υιοθέτηση αυτόνομων οχημάτων Επιπέδου 3+ θα περιπλέξει περαιτέρω τον ασφαλιστικό τομέα. Καθώς οι ευθύνες μετατοπίζονται από τον άνθρωπο στη μηχανή, τα θέματα ευθύνης και αξιολόγησης κινδύνου γίνονται όλο και πιο περίπλοκα. Οι ασφαλιστές πρέπει να εξετάσουν τις επιπτώσεις αξιοπιστίας λογισμικού, την πιθανότητα αστοχίας συστημάτων και την αλλαγή συμπεριφοράς των οδηγών έναντι των αυτόνομων τεχνολογιών. Σύντομα θα υπάρξουν διαφορετικές καλύψεις για τον κίνδυνο των οδηγών, των προγραμματιστών λογισμικού AV και των κατασκευαστών εξοπλισμού. Καθώς η τεχνολογία θα ωριμάζει και αναλόγως των τοπικών κανονισμών, η ευθύνη πιθανόν να μετατοπίζεται όλο και περισσότερο προς τους κατασκευαστές ή τους παρόχους συστημάτων, αυξάνοντας τα επαγγελματικά ασφάλιστρα και τον ρόλο των αντασφαλιστών. ΙΣΧΎΕΙ Η ΥΠΌΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ ΓΙΑ ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΟΔΗΓΏΝ ΚΑΙ ΟΧΗΜΆΤΩΝ; Η αφηρημένη οδήγηση, κυρίως λόγω χρήσης smartphone, παραμένει η κύρια αιτία ατυχημάτων και συνήθως συμβαίνουν σε διαβάσεις πεζών ή με προπορευόμενα οχήματα που φρενάρουν. Τα στοιχεία του Nauto δείχνουν ότι η προσοχή των οδηγών αποσπάται κατά μέσο όρο έξι με επτά φορές την ώρα. Οι τεχνολογικές λύσεις ασφαλείας υπόσχονται αλλαγή συμπεριφοράς των οδηγών και αυτοματοποίηση της οδήγησης, μειώνοντας δυνητικά τα ατυχήματα που προκαλούν 25.000 μοιραία τροχαία δυστυχήματα ετησίως στις ΗΠΑ. Ωστόσο, τα ADAS έχουν περιορισμούς. Οι προειδοποιήσεις απόκλισης λωρίδας, για παράδειγμα, εμφανίζουν υψηλά ποσοστά σφαλμάτων και απωθούν τους χρήστες, που τις θεωρούν μη διαισθητικές και παρεμβατικές και συχνά τις απενεργοποιούν. H τεχνολογία ADAS συνήθως υπολείπεται των πρόσφατων εξελίξεων της τεχνολογίας ασφάλειας οδηγών, λόγω του τυπικού κύκλου πέντε έως επτά ετών ανάπτυξης στα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ (σε σύγκριση με τα δύο έως τρία χρόνια των κινέζων νεοεισερχόμενων κατασκευαστών). Το μέλλον της τεχνολογίας ασφάλειας οχημάτων επιφυλάσσει πιο εξελιγμένα συστήματα που θα μετριάζουν αποτελεσματικότερα την απόσπαση προσοχής και την απροσεξία του οδηγού. Ενώ προβλέπουμε ότι οι αναδυόμενες τεχνολογίες θα μειώσουν τελικά τα περιστατικά απόσπασης προσοχής στην οδήγηση, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν την άρνηση των κανονισμών και των καταναλωτών. Η πρόκληση των αυτοκινητοβιομηχανιών και των παρόχων τεχνολογίας είναι η δημιουργία συστημάτων ασφαλείας που ενισχύουν, αντί να μειώνουν, την οδηγική εμπειρία. Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης στα συστήματα οχημάτων είναι πολλά υποσχόμενη και αλλάζει δυνητικά την οδική ασφάλεια. Ωστόσο, ο οδικός χάρτης των πλεονεκτημάτων μέσω αυτοματοποίηΗ ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης στα συστήματα οχημάτων είναι πολλά υποσχόμενη και αλλάζει δυνητικά την οδική ασφάλεια 28 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=