Fleet Business #18

ΑΝΆΛΥΣΗ της McKinsey υπογραμμίζει την πιθανότητα σημαντικών διαταραχών, με πάνω από το ένα τέταρτο των ασφαλιστικών να αντιμετωπίζει αλλαγές στη διανομή, τα προϊόντα, την τιμολόγηση και τις αποζημιώσεις. Εν μέσω αισιόδοξων προβλέψεων για ένα μέλλον ηλεκτρικών, συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων από το 2030, οι σκεπτικιστές αναφέρουν ως εμπόδια μαζικής υιοθέτησης την καθυστέρηση των κανονισμών, τις τεχνικές προκλήσεις και την συμπεριφορά των χρηστών. Οι πρόσφατες αποφάσεις των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών για επαναξιολόγηση των προγραμμάτων AV υπογραμμίζουν τις αβεβαιότητες που αντιμετωπίζουν. Σε αυτό το δυναμικό τοπίο, είναι επιτακτική ανάγκη για τους ασφαλιστές αυτοκινήτων, τους κατασκευαστές και τις εταιρείες κινητικότητας όχι απλώς η προσαρμογή, αλλά η στρατηγική ευελιξία, η συνεργατική καινοτομία και οι επαφές με τις ρυθμιστικές αρχές για να μπορέσουν να προχωρήσουν στις περίπλοκες αλλαγές και να διασφαλίσουν μελλοντική ευημερία. Πριν το τέλος αυτής της δεκαετίας, τα αυτόνομα οχήματα (AV), τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) και ο διαμοιρασμός κινητικότητας θα μεταμορφώσουν το τοπίο. Πώς θα προσαρμοστεί η ασφάλιση αυτοκινήτου στις νέες συνθήκες; Υπάρχουν πολλές απαντήσεις στο ερώτημα. Στο ITC Vegas 2023, η McKinsey συγκέντρωσε μια ομάδα 20 ηγετικών στελεχών ασφάλισης αυτοκινήτου, αυτοκινητοβιομηχανίας και κινητικότητας για να συζητήσουν το μέλλον του κλάδου. Οι διαφορετικές προοπτικές τόνισαν την πολυπλοκότητα και την δυναμική των χαρακτηριστικών που θα αναδείξουν τους πρωτοπόρους τα επόμενα χρόνια. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑ Ή ΦΑΝΤΑΣΊΑ; Η αύξηση των επενδύσεων σε αναδυόμενες τεχνολογίες κινητικότητας σηματοδοτεί τον μετασχηματισμό του κλάδου τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια. Οι συμμετέχοντες της αγοράς που αισιοδοξούν για τον ρυθμό της καινοτομίας προβλέπουν ότι έως το 2030 περίπου τα μισά νέα οχήματα θα είναι ηλεκτρικά, σχεδόν όλα θα είναι συνδεδεμένα και μερικά (ίσως ένα στα έξι) θα διαθέτουν δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3+, όπως αυτοοδήγηση χωρίς συνεχή ανθρώπινη επίβλεψη. Στο ίδιο διάστημα, οι συμμετέχοντες στον κλάδο προβλέπουν πως περίπου το ένα τρίτο των προσωπικών διαδρομών πιθανότατα θα γίνεται με λύσεις μικροκινητικότητας και διαμοιρασμού, όπως ποδήλατα και ride-hailing. Δεν πρόκειται για απλές τεχνολογικές αλλαγές κινητικότητας, αλλά για θεμελιώδεις διαφοροποιήσεις προσωπικής κινητικότητας. Κάποιοι συμμετέχοντες από τον κλάδο εξέφρασαν αισιοδοξία, αλλά κάποιοι άλλοι ήταν πιο επιφυλακτικοί σχετικά με το χρονοδιάγραμμα μαζικής υιοθέτησης νέων τεχνολογιών – αναφέροντας ως εμπόδια την καθυστέρηση των ρυθμίσεων, τις τεχνικές προκλήσεις και την απροθυμία των χρηστών για νέες λύσεις. Ακόμα και κορυφαίοι κατασκευαστές πιστεύουν πως οι φιλόδοξες λειτουργίες άνευ οδηγού και τα προγράμματα AV ενέχουν πολύ υψηλό κίνδυνο και ανησυχούν για την αποδοτικότητα. Σύμφωνα με έρευνα του McKinsey Center for Future Mobility του 2023, το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα υιοθέτησης της αυτονομίας παντός επιπέδου επεκτάθηκε έναντι των προβλέψεων του 2021 λόγω διαφόρων παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των κανονιστικών προκλήσεων, των τεχνικών εμποδίων και της συνεχιζόμενης πρόκλησης εξασφάλισης κεφαλαίων. Ορισμένοι πρωτοπόροι δραστηριοποιούνται στην ανάπτυξη πλήρους αυτονομίας οχήματος, αλλά οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να εφαρμόσουν ηπιότερη τεχνολογία AV, εστιάζοντας στον μερικό (Επίπεδο 2) και υπό όρους (Επίπεδο 3) αυτοματιΗ Ασφάλιση αυτοκινήτου στη νέα εποχή Οι τεχνολογικές εξελίξεις αναδιαμορφώνουν τις λύσεις κινητικότητας. Θα υπάρξει ραγδαίος μετασχηματισμός στην ασφάλιση των αυτοκινήτων; Των TANGUY CATLIN, ANI KELKAR και ΔΗΜΉΤΡΗ ΠΑΤΕΡΆΚΗ* Η αύξηση των επενδύσεων σε αναδυόμενες τεχνολογίες κινητικότητας σηματοδοτεί το μετασχηματισμό του κλάδου τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια 26 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=