ΚΙΝΕΖΙΚΌΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΌΣ Η Stellantis ζήτησε ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των κρατικά επιδοτούμενων κινέζικων EV και των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην ΕΕ, αλλά ο όμιλος ίδρυσε κοινοπραξία με την κινεζική Leapmotor για να φέρει φθηνότερα EV στην Ευρώπη. Η Leapmotor θα λανσάρει μοντέλα σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες τον Σεπτέμβριο και το μικρό πεντάθυρο EV T03, κατηγορίας Α και αυτονομία 265 χλμ., προβλέπεται να πωλείται κάτω από 20.000 ευρώ. Η λειτουργία των εργοστασίων της Stellantis στην Ευρώπη θα προσδώσει στην Peugeot καλύτερο έλεγχο του κόστους μπαταριών, που αποτελούν το πιο ακριβό εξάρτημα ενός EV και θα μειώσει το κόστος αποστολής μπαταριών από την Κίνα. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ ΠΟΛΛΑΠΛΏΝ ΣΥΣΤΗΜΆΤΩΝ ΚΊΝΗΣΗΣ Δέσμευση της Peugeot είναι το 100% των πωλήσεών της στην Ευρώπη να αποτελείται από ηλεκτρικά οχήματα το 2030. Ωστόσο, όπως ανέφερε η κ. Jackson, τα EV δεν αποτελούν την μόνη δυνατότητα κίνησης και ορισμένες περιοχές απαιτούν διαφορετικές λύσεις βιωσιμότητας, βάσει των τοπικών τους υποδομών. «Τα αυτοκίνητά μας χρησιμοποιούν πλατφόρμες πολλαπλών συστημάτων κίνησης, ώστε να παρέχονται υβριδικές, plug-in υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις», είπε. «Διαθέτουμε ήδη ηλεκτρικά οχήματα στη Βραζιλία την Αργεντινή την Ταϊλάνδη, τη Μαλαισία και το Βιετνάμ, αλλά οι όγκοι είναι πολύ μικροί, γι’ αυτό αποφασίσαμε να διατηρήσουμε υβριδικούς κινητήρες εκτός Ευρώπης. Πάρτε το παράδειγμα της Ινδίας, η οποία δεσμεύτηκε να καταστεί 100% ηλεκτρική, αλλά μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού δεν διαθέτει σταθερή παροχή ηλεκτρικής ενέργειας. Πρέπει να αποδεχτούμε ότι ο κόσμος λειτουργεί με διαφορετικές ταχύτητες [εξηλεκτρισμού]». Ακόμα και στην Ευρώπη, η μετάβαση σε οχήματα εξαιρετικά χαμηλών και μηδενικών εκπομπών εξελίσσεται με διαφορετικές ταχύτητες, αλλά η κ. Jackson πιστεύει πως η Peugeot δεν έχει πρόβλημα τήρησης των ορίων εκπομπών της ΕΕ στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της, παρά την μείωση κατά το ήμισυ, στα 49,5 γρ CO2/χλμ από το 2030. ΥΔΡΟΓΌΝΟ Το υδρογόνο περιλαμβάνεται στον οδικό χάρτη μηδενικών εκπομπών της Peugeot για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, με εκδόσεις κυψελών καυσίμου των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων E-Expert και E-Boxer. Ωστόσο η κ. Jackson σημείωσε πως η τεχνολογία αυτή είναι ογκώδης και βαριά για να χρησιμοποιηθεί σε επιβατικά αυτοκίνητα. Τόνισε, επίσης, πώς η βιωσιμότητα επεκτάθηκε πέραν των συστημάτων κίνησης, σηματοδοτώντας την αποφασιστικότητα της Peugeot για χρήση περισσότερων ανακυκλώσιμων υλικών. Το νέο 3008 διαθέτει περίπου 25% ανακυκλωμένο υλικό και η κ. Η λειτουργία των εργοστασίων της Stellantis στην Ευρώπη θα προσδώσει στην Peugeot καλύτερο έλεγχο του κόστους μπαταριών, που αποτελούν το πιο ακριβό εξάρτημα ενός EV Jackson είπε ότι θα αυξηθεί περίπου στο 40% το 2025-26, «ιδιαίτερα για τον χάλυβα και τα πολυμερή». ΕΥΕΛΙΞΊΑ ΄Ή ΘΆΝΑΤΟΣ Αναλογιζόμενη τη μακρά καριέρα της στην αυτοκινητοβιομηχανία, η κ. Jackson ανέφερε πως η πλέον αξιοσημείωτη αλλαγή που έχει βιώσει συμβαίνει τώρα. «Για περισσότερα από 30 χρόνια υπήρχαν τα ίδια κανάλια διανομής και η ίδια τεχνολογία κινητήρων, αλλά τώρα υπάρχει η ηλεκτροκίνηση, νέο λογισμικό, νέα κανάλια διανομής, συμπεριλαμβανομένης της διαδικτυακής πώλησης», είπε. «Συμβαίνουν τόσα πολλά που πρέπει να είσαι ιδιαίτερα ευέλικτος για να επιβιώσεις. Αν δεν έχεις την ικανότητα να αλλάξεις, είσαι νεκρός». Η Linda Jackson στο Global Fleet Summit 25 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 #18
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=