Fleet Business #18

ΜΙΛΏΝΤΑΣ στο Global Fleet Summit που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Πορτογαλία, όπου συμμετείχαν περισσότεροι από 300 παγκόσμιοι fleet managers, ανέφερε ότι οι μεγάλοι στόλοι αυξάνουν τη ζήτηση για EV, αλλά οι πελάτες λιανικής δείχνουν πολύ περιορισμένη επιθυμία για νέα και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μπαταρίας. Οι επιχειρηματικοί πελάτες αντιπροσωπεύουν το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων της Peugeot, περίπου μισό εκατομμύριο οχήματα ετησίως. «Τους πελάτες που αγοράζουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή σκέπτονται να το πράξουν, τους απασχολούν τρία πράγματα. Το ένα είναι η προσβασιμότητα, επομένως πρέπει να βρούμε πολύ καινοτόμες χρηματοδοτικές προσφορές, είτε μέσω κινήτρων είτε μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους μας», δήλωσε η κ. Jackson. «Το δεύτερο είναι η αυτονομία, γι’ αυτό το τελευταίο μας όχημα, το E-3008, θα διαθέτει αυτονομία έως και 680 χιλιόμετρα. Και το τρίτο είναι η ταχεία φόρτιση, ώστε να μην υπάρχει καθυστέρηση. Και αυτό το φροντίζουμε προσθέτοντας 100 χιλιόμετρα σε 10 λεπτά φόρτισης». ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΙΚΈΣ ΑΞΊΕΣ EV Αυτά τα κριτήρια ισχύουν εξίσου για πελάτες στόλου και λιανικής, αλλά οι επιχειρηματικοί πελάτες δίνουν σημασία στις τιμές μίσθωσης και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και χρειάζονται εξασφάλιση για τις μελλοντικές υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών οχημάτων, επίκαιρο θέμα αυτή την εποχή στην Ευρώπη. «Και αυτό είναι κάτι που εξετάζουμε», είπε η κ. Jackson. «Πώς να υποστηρίξουμε τα πολυάριθμα οχήματα που επιστρέφουν, γιατί ασφαλώς θέλουμε να προστατεύσουμε τις υπολειμματικές τους αξίες. Στην Peugeot, έχουμε κάνει 10ετή προσπάθεια για να φέρουμε τις υπολειμματικές μας αξίες σε ιδιαίτερα καλό επίπεδο και δεν θέλουμε να τις καταστρέψουμε, μειώνοντας απλώς τις τιμές κατά 20%, όπως έκαναν ορισμένοι κατασκευαστές. Όπως πρότεινε, μια λύση μπορεί να είναι η οικονομική στήριξη για μεταχειρισμένα EV, με τον τρόπο που οι κυβερνήσεις πρόσφεραν επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις για νέα EV, «Επειδή υπάρχει πιθανότητα τα EV που επιστρέφονται να μειώσουν τις υπολειμματικές αξίες και αυτό θα μας δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα». Οι επιπτώσεις επιβαρύνονται από εξωτερικούς παράγοντες -είτε για τους κατασκευαστές, είτε για τους στόλους που προωθούν τα EV- πέραν των φυσιολογικών ορίων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει δεσμευτικούς στόχους εκπομπών στους κατασκευαστές και διεξάγει συζητήσεις για τη δυνατότητα καθορισμού ελάχιστων ποσοστών EV στους μεγάλους στόλους. «Πρέπει να βρεθεί φυσικός τρόπος ενθάρρυνσης της μετάβασης», δήλωσε η κ. Jackson. Τα κίνητρα και όχι οι ποινές ( «καρότο αντί μαστιγίου», όπως είπε) είναι πολύ πιο πιθανό να προσφέρουν βιώσιμη λύση. ΣΥΓΚΡΆΤΗΣΗ ΚΌΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΊΩΣΗ ΑΞΊΑΣ Επίσης, ανέφερε πως η Peugeot κάνει ό,τι μπορεί για να ενισχύσει την αξία των προϊόντων της. Η επέκταση του AllureCare, για παράδειγμα, καλύπτει πλέον ολόκληρη τη γκάμα ηλεκτρικών επιβατικών της Peugeot στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές με οκτώ χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ για τα κύρια ηλεκτρικά συστήματα και μηχανικά μέρη. Παρά την επένδυση 40 δισ. ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα και σε λογισμικό για την υποστήριξή τους από τη μητρική της Peugeot, Stellantis, ο έλεγχος του κόστους είναι εξίσου σημαντικός για τη στρατηγική ενόψει του έντονου ανταγωνισμού, τόσο από ευρωπαίους, όσο και από κινέζους κατασκευαστές. H μεγαλύτερη πρόκληση είναι η μείωση του κόστους των EV LINDA JACKSON, CEO ΤΗΣ PEUGEOT Οι κατασκευαστές οχημάτων και οι κυβερνήσεις πρέπει να βρουν τρόπο να περιορίσουν την διαφορά ζήτησης EV μεταξύ στόλων και λιανικής, σύμφωνα με τη Linda Jackson, CEO της Peugeot. «Έχουμε κάνει 10ετή προσπάθεια για να φέρουμε τις υπολειμματικές μας αξίες σε ιδιαίτερα καλό επίπεδο και δεν θέλουμε να τις καταστρέψουμε, μειώνοντας απλώς τις τιμές» 24 #18 ΙΟΥΝΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=