Βέλγιο, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο, βασιζόμενα σε μια ήδη ισχυρή βάση σε αυτές τις αγορές. Ισχυρή ανάπτυξη καταγράφηκε επίσης σε αγορές όπου τα BEV έχουν μικρό μερίδιο, όπως η Σλοβενία (5,0% το 2022 σε 9,0% το 2023), η Εσθονία (3,4% σε 6,8%) και η Λετονία (6,6% έως 9,0%). Αντίθετα, το μερίδιο αγοράς για τα BEV στην Κροατία μειώθηκε από 3,2% το 2022 σε 2,9% πέρυσι. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου παρέμεινε σταθερή, με ελαφρά πτώση από 16,6% το 2022 σε 16,5% το 2023, ενώ μικρή ανάπτυξη 0,5 μονάδων καταγράφηκε στην Ιταλία. (ΣΣ: Το μερίδιο των BEV στην Ελλάδα κατέγραψε άνοδο από 2,16% το 2021 και 2,69% το 2022 σε 4,74% το 2023. Σε περιφερειακό επίπεδο, η Σκανδιναβία ηγείται σημαντικά της Ευρώπης, με τα BEV να αντιπροσωπεύουν το 46% της συνολικής αγοράς, ακολουθούμενη από τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη (μερίδιο αγοράς 19%), τη Νότια Ευρώπη (9,4%) και την Ανατολική Ευρώπη (5,3%). «Η στροφή στα BEV πραγματοποιείται με τέσσερις διαφορετικές ταχύτητες», τόνισε ο κ. Munoz. ΜΕΓΆΛΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΈΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΚΙΝΕΖΙΚΈΣ ΜΆΡΚΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ TESLA Μια άλλη σημαντική αλλαγή στο ευρωπαϊκό τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2023 ήταν η συνεχής διείσδυση των κινεζικών μαρκών. Επτά νέες μάρκες εισήλθαν στην αγορά πέρυσι, προσχωρώντας στις 23 μάρκες που ήταν ήδη διαθέσιμες το 2022. Συνολικά, οι κινεζικές μάρκες κατέγραψαν 321.918 μονάδες το 2023, σημειώνοντας αύξηση 79% σε ετήσια βάση. «Αν και οι κινεζικές μάρκες κατέγραψαν μερίδιο αγοράς ρεκόρ 2,6% το 2023, από 1,7% το 2022, οι ισχυρισμοί για «εισβολή» είναι υπερβολικοί», σημείωσε ο κ. Munoz. Μόνο οκτώ από τις 30 κινεζικές μάρκες που είναι διαθέσιμες στην Ευρώπη κατέγραψαν περισσότερες από 1.000 μονάδες και η MG αντιπροσώπευε το 72% του συνόλου. Η μάρκα – που ιδρύθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά τώρα ανήκει στην κινεζική SAIC Motor – υπερδιπλασίασε τον όγκο της από 113.182 μονάδες σε 231.818 μονάδες πέρυσι, επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς 1,81%, που σημαίνει ότι είναι πλέον η 20η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Η MG ξεπέρασε τις πωλήσεις των Cupra, Suzuki, Mini και Mazda και βρέθηκε λιγότερο από 14.000 μονάδες πίσω από την ισπανική Seat στη συνολική κατάταξη. Αν και το Ηνωμένο Βασίλειο παρέμεινε η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά της MG, αντιπροσωπεύοντας το 35% των συνολικών ταξινομήσεων, η μάρκα γνώρισε ταχεία ανάπτυξη στη Γαλλία (+165%), την Ιταλία (+311%) και την Ισπανία (+321%). Το 2023 η MG ήταν η 11η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ κατέλαβε τη 18η θέση στη Γαλλία, τη 15η στην Ισπανία και την 21η στην Ιταλία. Το MG ZS έγινε το δέκατο B-SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στην 50 ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2023 - ΕΥΡΩΠΗ-28 50 ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΜΑΡΚΕΣ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2023 - ΕΥΡΩΠΗ-28 64 #17 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=