ασε ο Felipe Munoz, Global Analyst της JATO Dynamics. Η ανάπτυξη προήλθε από την ισχυρή ζήτηση για νέα οχήματα σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, το Βέλγιο, η Πορτογαλία, η Κροατία και η Κύπρος. Ωστόσο, ο αντίκτυπος των υψηλών επιτοκίων μπορεί να φανεί στη Γερμανία, η οποία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά νέων οχημάτων στην Ευρώπη. «Ορισμένες χώρες ήταν πιο εκτεθειμένες από άλλες. Για παράδειγμα, είδαμε χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στη Γερμανία λόγω της μείωσης των εξαγωγών και των ανησυχιών για τη συνολική οικονομία της», δήλωσε ο κ. Munoz. ΤΑ BEV ΟΔΗΓΟΎΝ ΤΗΝ ΑΝΆΠΤΥΞΗ Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης στην αγορά νέων αυτοκινήτων της Ευρώπης το 2023 προήλθε από τα BEV, τα οποία αντιπροσώπευαν το 15,7% του συνολικού μεριδίου αγοράς με 2.011.209 ταξινομημένες μονάδες. Αυτό σηματοδοτεί νέο υψηλό για την κατηγορία, σχεδόν ισοφαρίζοντας τις 2.049.157 ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Το αποτέλεσμα αυτό εδραιώνει τη θέση της Ευρώπης ως δεύτερης μεγαλύτερης αγοράς BEV στον κόσμο, πίσω από την Κίνα (~5 εκατομμύρια μονάδες) αλλά πριν από τις ΗΠΑ (1,07 εκατομμύρια μονάδες). «Αν και η ανάπτυξη σταμάτησε τον Νοέμβριο και στη συνέχεια μειώθηκε απότομα τον Δεκέμβριο, τα κίνητρα συνεχίζουν να υποστηρίζουν την υιοθέτηση των BEV σε όλη την Ευρώπη. Αλλά όταν εξετάζουμε τα δεδομένα ανά τύπο ταξινόμησης, γίνεται σαφές ότι τα κίνητρα είναι ελκυστικά προς το παρόν μόνο σε εταιρείες, στόλους και μισθώσεις», σχολίασε ο κ. Munoz. Σύμφωνα με στοιχεία για 27 αγορές**, οι ταξινομήσεις BEV που πραγματοποιήθηκαν από στόλους και επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά 51%, σε σύγκριση με αύξηση 4% για τους ιδιώτες αγοραστές. Συγκεκριμένα, μόνο το 39% των συνολικών ταξινομήσεων BEV έγιναν από ιδιώτες αγοραστές, σημειώνοντας πτώση εννέα μονάδων από το 2022. «Η έλλειψη ενδιαφέροντος από ιδιώτες αγοραστές είναι ένα σημαντικό εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσει ο κλάδος. Οι πωλήσεις σε ιδιώτες τείνουν να είναι οι πιο κερδοφόρες για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, και επομένως είναι επιτακτική ανάγκη να κάνουν περισσότερα για να προσελκύσουν αυτόν τον τύπο πελατών», τόνισε ο κ. Munoz. Τα BEV απέκτησαν μερίδιο αγοράς ταχύτερα στη Φινλανδία, τη Δανία, το ΣΥΝΟΛΟ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ 2023. ΕΥΡΩΠΗ-28 ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ - ΕΥΡΩΠΗ 2023 Σκανδιναβία (5) 46% Βόρεια/ Κεντρική (8) 19% Νότια (8) 9,4% Ανατολική (13) εκτός Ρωσίας 5,3% Σύνολο Ευρώπης (34) 15% Μεγάλα Μικρά premium Μεσαία Μεγάλα premium Μικρά Ειδικής κατηγορίας Πολυτελείας & Σπορ 63 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 #17
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=