προβλεπόμενη αύξηση μεταχειρισμένων μπαταριών EV. uΟ κανονισμός και οι πολιτικές μπαταριών της ΕΕ προωθούν την κυκλικότητα στην αλυσίδα αξίας μπαταριών, με πιλοτικά έργα που εμπλέκουν κατασκευαστές και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας. Η Enel X, π.χ., συμμετέχει σε πρωτοβουλίες SLB, συμπεριλαμβανομένων συνεργασιών με την Nissan στην Melilla (μέγιστη ενεργειακή ικανότητα αποθήκευσης 1,7 μεγαβατώρες (MWh) και στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Ρώμης, Fiumicino (σε συνεργασία με τρεις κατασκευαστές), χωρητικότητας 10 MWh και χρηματοδοτείται εν μέρει με 3,15 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Καινοτομίας της ΕΕ. uΣτη Γερμανία, η Mercedes-Benz ανέπτυξε BESS δεύτερης ζωής στο Ανόβερο (17 MWh) και στο Lünen (13 MWh) το 2023, σε συνεργασία με την εταιρεία κοινής ωφέλειας Enercity AG και την εταιρεία λύσεων και τεχνολογίας φόρτισης The Mobility House. uΣτις ΗΠΑ, παρά την έλλειψη συγκεκριμένης πολιτικής, αρκετές νεοφυείς επιχειρήσεις αναπτύσσουν ειδικές τεχνολογίες διάγνωσης δεύτερης ζωής, εξαγωγής και ενσωμάτωσης. Μεταξύ αυτών η B2U Storage Solutions, η οποία επέκτεινε την BESS στο Λάνκαστερ της Καλιφόρνιας στις 25 MWh και χρησιμοποιείται στη χονδρική αγορά ενέργειας CAISO, με έσοδα άνω του 1 εκατομμυρίου δολαρίων, καθώς και οι Smartville και RePurpose Energy. ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΕΑ ΑΓΟΡΑ Καθώς αυξάνονται οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες EV και η αγορά σταθεροποιείται, η υπόθεση των SLB γίνεται πιο ελκυστική. Ωστόσο, η αντιμετώπιση των προκλήσεων είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία σε αυτήν την αναδυόμενη αγορά. Όσοι θέλουν να επωφεληθούν από το αναδυόμενο οικοσύστημα επανάχρησης, πρέπει να διαμορφώσουν αποτελεσματική στρατηγική προσέγγισης της αγοράς. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ Το Σχήμα 6 υπογραμμίζει την οικονομική πρόκληση της επανάχρησης έναντι της ανακύκλωσης. Η υψηλή αξία των πρώτων υλών NMC - κοβάλτιο, μαγγάνιο και νικέλιο - δυσχεραίνει το έργο της βιώσιμης επανάχρησης, λόγω ανταγωνισμού εταιρειών ανακύκλωσης όπως η Umicore και η LiCycle. Για να υπάρξει κερδοφορία απαιτούνται διαβατήρια μπαταριών και αυτοματοποίηση διαδικασιών. Η ασάφεια της αλυσίδας αξίας θέτει προκλήσεις επεκτασιμότητας, αλλά οι μεγάλες εταιρείες αντιμετωπίζουν το θέμα μέσω ιδίων λύσεων και συνεργασιών. Για τις μπαταρίες LFP, η ανακύκλωση δεν συμφέρει εμπορικά, καθώς οι πρώτες ύλες τους είναι λιγότερο πολύτιμες. Η επανάχρηση έχει δοκιμαστεί μόνο σε πιλοτικό επίπεδο και οι συνεργασίες μεταξύ κατασκευαστών, μεταφορέων, εταιρειών επανάχρησης και τελικών πελατών δεν είναι καθορισμένες, θέτοντας προκλήσεις επεκτασιμότητας. Ωστόσο, εταιρείες όπως οι Mercedes, Volvo, Volkswagen και BMW αντιμετωπίζουν αυτά τα θέματα δοκιμάζοντας εσωτερικές λύσεις κυκλικής αλυσίδας αξίας, σε συνεργασία με παρόχους SLB ESS. Εξέχουσες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις κοινής ωφελείας όπως η RWE, η Engie και η Enel εφαρμόζουν πιλοτικά έργα SLB ESS και επενδύουν σε νεοφυείς επιχειρήσεις, εν όψει πλεονεκτικής θέσης στο μέλλον. Πηγή: Arthur D. Little ΣΧΗΜΑ 5: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ - ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΗΣ CONNECTED ENERGY Διάγνωση Αποσυναρμολόγηση Αναδιαμόρφωση Συσκευασία Προέλευση Κατασκευαστές Χρήση Οικιακή Μονάδα Συστήματος Αποθήκευσης Ενέργειας ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑ •Συνδέει μεμονωμένες συστοιχίες μπαταριών διαφόρων κατασκευαστών οι οποίες λειτουργούν ως τμήμα μονάδας sBESS • Bryt Energy – Η BESS φορτίζει όταν η ενέργεια είναι φθηνή και επαναπωλεί όταν είναι ακριβότερη • Allego - Φόρτιση EV σε Βέλγιο & Γερμανία • Η Coletta & Tyson παρουσίασε μονάδα BESS εξισορρόπησης δικτύου Εμπορική και Βιομηχανική Η επανάχρηση έχει δοκιμαστεί μόνο σε πιλοτικό επίπεδο και οι συνεργασίες μεταξύ κατασκευαστών, μεταφορέων, εταιρειών επανάχρησης και τελικών πελατών δεν είναι καθορισμένες 60 #17 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=