Η ελκυστικότητα της ανακύκλωσης έγκειται στην εξαγωγή πολύτιμων υλικών από χρησιμοποιημένες μπαταρίες, που μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν σε νέα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών οχημάτων, δημιουργώντας κυκλική οικονομία στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Έτσι δημιουργείται μια δυνητικά επικερδής επιχειρηματική δραστηριότητα, αναλόγως της αξίας των ανακτημένων υλικών και των τελών διάθεσης που καταβάλλουν οι κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού. Ωστόσο, δεν αποτυπώνεται επακριβώς η αξία τυχόν υπολειπόμενης διάρκειας ζωής των αρχικών μπαταριών. Η επανάχρηση αναδεικνύει την αξία των μπαταριών EV στο τέλος του κύκλου ζωής τους, καθιστώντας τις χρήσιμες για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό δημιουργεί περισσότερα έσοδα και μειώνει το κόστος τους (π.χ. για τους κατασκευαστές οχημάτων). Μπορούν να δημιουργηθούν πρόσθετα έσοδα με την πώληση μεταχειρισμένων μπαταριών σε εταιρείες προς επανάχρηση (π.χ. εταιρείες αποθήκευσης ενέργειας ή λύσεις βιομηχανικής αποθήκευσης). Κατά συνέπεια, το αρχικό κόστος κατασκευής μπαταριών κατανέμεται. Έτσι, οι εφαρμογές δεύτερης ζωής συμβάλλουν και στη μείωση του κόστους διαχείρισης απορριμμάτων. Για να διαχειρίζονται τις μπαταρίες οι ίδιοι, να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία και να μειώσουν το συνολικό κόστος για τον καταναλωτή, οι κατασκευαστές εφαρμόζουν προγράμματα μίσθωσης μπαταριών. Αυτές οι πρωτοβουλίες διαχωρίζουν την μπαταρία από την πώληση του οχήματος, με αποτέλεσμα φθηνότερο όχημα για τον πελάτη. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στους κατασκευαστές να επαναχρησιμοποιήσουν οι ίδιοι τις μπαταρίες ή να συνεργαστούν με ειδικούς στον τομέα της ενέργειας. Με αυτόν τον τρόπο, επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στην καθαρή ενέργεια, με αντίστοιχα έσοδα. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Η εφοδιαστική αλυσίδα SLB βρίσκεται σε αρχικό στάδιο. Ο νέος κανονισμός μπαταριών της ΕΕ επιδιώκει τη δημιουργία οικοσυστήματος, αναθέτοντας την επεξεργασία τέλους κύκλου ζωής στους παραγωγούς τους. Έως το 2026, προβλέπεται η επανάχρηση να καταστεί λιγότερο δαπανηρή και να υποστηρίζεται από την απαίτηση της ΕΕ για διαβατήρια βιομηχανικών μπαταριών και EV. Για παράδειγμα, η Connected Energy στο Ηνωμένο Βασίλειο πρωτοπορεί με τη δημιουργία συνεργασιών σε όλη την αλυσίδα αξίας, παρά την ασάφεια της αγοράς (βλ. Σχήμα 5). Η εταιρεία διαχειρίζεται μεμονωμένες συστοιχίες μπαταριών διαφόρων κατασκευαστών και τα χρησιμοποιεί για αποθήκευση ενέργειας (BESS) σε αρκετά πιλοτικά έργα. Η προσέγγιση αυτή έχει σκοπό να ξεπεράσει την ασάφεια της αγοράς, συνδέοντας τους αρχικούς κατασκευαστές με τους χρήστες δεύτερης ζωής (επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, εμπορικές και βιομηχανικές εταιρείες και παρόχους οικιακής αποθήκευσης). Παρόμοια οικοσυστήματα αναφύονται παγκοσμίως: uΣτην Ιαπωνία, η Nissan και η Sumitomo Corporation ίδρυσαν κοινοπραξία για ανάπτυξη οικοσυστήματος ανακύκλωσης, μεταπώληση και επανάχρηση μπαταριών Nissan EV. uΗ Κίνα, μέσω του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής, αντιμετωπίζει το θέμα της δεύτερης ζωής μπαταριών με εταιρείες όπως η BYD, που εκμεταλλεύεται την Πηγή: Arthur D. Little ΣΧΗΜΑ 4: ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΑΝΑ ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, 2022 Σημείωση: Τα στοιχεία Fe και P συνεισφέρουν πολύ λιγότερο στην αξία των ανακυκλωμένων υλικών και επομένως είναι απειροελάχιστα στο γράφημα $/τόνο ανακυκλωμένων μπαταριών ανά χημική σύνθεση 0 2,000 4,000 6,000 8,000 10,000 LFP NMC (433) NMC (532) NMC (622) NMC (721) NMC (811) NCA NMCA LCO NMA Li Mn Ni Co Al Fe P Cu C Διαφορετικές γενιές μπαταριών NMC - Το 811 είναι η νεότερη (χρησιμοποιείται στο Tesla Model 3) (80% νικέλιο, 10% μαγγάνιο, 10% κοβάλτιο) Η επανάχρηση αναδεικνύει την αξία των μπαταριών EV στο τέλος του κύκλου ζωής τους, καθιστώντας τις χρήσιμες για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας 59 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 #17
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=