Fleet Business #17

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΊΔΙ Αν σταματούσαμε το χρόνο σήμερα, πιθανότατα θα συμπεραίναμε ότι η Κίνα έχει ήδη διαμορφώσει το μέλλον του παγκόσμιου κλάδου ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η αδιαμφισβήτητη κυριαρχία στην παγκόσμια αλυσίδα αξίας και την αγορά PEV που παρατηρήθηκε το 2022 επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία πωλήσεων ή το μερίδιο αγοράς των κινέζων κατασκευαστών μπαταριών το πρώτο εξάμηνο του 2023. Η Κίνα συνεχίζει το σχέδιό της για ανάπτυξη του κλάδου NEV, με επέκταση των επιδοτήσεων αγοράς το 2023 και πιθανότατα το 2024, την ανακοίνωση φορολογικών απαλλαγών μέχρι το 2027 και νέους κανονισμούς πιστώσεων CAFC και NEV στις αρχές του 2024. Υποθέτοντας ότι η Κίνα έχει την ικανότητα να συνεχίσει την στρατηγική «ό,τι χρειάζεται» για ανάπτυξη της αγοράς και του κλάδου, βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη του απώτερου στόχου της να ηγηθεί της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλα τα καύσιμα. Η κατάσταση είναι πολύ περίπλοκη για την Ευρώπη, επειδή η Κίνα δεν συνιστά απλώς σκληρό ανταγωνιστή στις προσπάθειες απανθρακοποίησης της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και ισχυρό κόμβο τεχνολογικών καινοτομιών αυτοκινήτου και τόπο εγκατάστασης διεθνών κατασκευαστών μπαταριών. Ωστόσο, το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν έχει ακόμα γραφτεί και Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη έχουν ακόμα ευκαιρίες. Η δυναμική της Καλιφόρνιας (και των άλλων πολιτειών που ακολουθούν το παράδειγμά της) και οι φιλόδοξοι στόχοι πωλήσεων ZEV που έθεσε ο Πρόεδρος Biden, καθώς και οι IIJA και IRA, είναι οι πραγματικοί καταλύτες της επιτάχυνσης των ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική. Αυτό οφείλεται κυρίως στη συνολική και άμεση χρηματοδότηση κάθε σταδίου της αλυσίδας αξίας PEV, που ενισχύει την ανάπτυξη όλων των εμπλεκόμενων κλάδων. Είναι πολύ πιθανό να επιτύχει το σχέδιο, δεδομένου ότι η εστίαση αφορά περισσότερο σε θέσεις εργασίας υψηλών αμοιβών, ενεργειακή ανεξαρτησία και εθνική ασφάλεια και όχι τόσο στην ανάπτυξη παγκόσμιων πρωταθλητών κατασκευής μπαταριών και τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η Βόρεια Αμερική είναι ελκυστική για μεγάλες επενδύσεις. Η Βόρεια Αμερική, υποστηριζόμενη από χαμηλές τιμές ενέργειας και από ανανεώσιμες πηγές, μπορεί να καταστεί πριν το τέλος της δεκαετίας ισχυρός κόμβος παραγωγής PEV και ο Καναδάς και το Μεξικό να εκμεταλλευτούν την κατάσταση ενισχύοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους. Ο κύριος κίνδυνος για την ανάπτυξη της ηλεκτροκινητικότητας στις ΗΠΑ είναι η επιστροφή μιας ρεπουμπλικανικής κυβέρνησης που θα μείωνε και πάλι τα όρια πωλήσεων ZEV και θα επιβράδυνε τον ρυθμό ανάπτυξής τους μειώνοντας ή ακόμα και εκτρέποντας τη χρηματοδότηση σε άλλες προτεραιότητες. Η βίαιη ρητορική του Donald Trump κατά των PEV στην πρόσφατη συνάντησή του με απεργούς της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Μίσιγκαν στις 27 Σεπτεμβρίου 2023, αφήνει ελάχιστες αμφιβολίες για τις μελλοντικές του προθέσεις σε περίπτωση που επανεκλεγεί πρόεδρος. Από τη σκοπιά του κλάδου, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πλέον παρούσες σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας μέσω άμεσων επενδύσεων ή συνεργασιών και υλοποιούν την ανάπτυξη των ZEV. Πρέπει πλέον να επικεντρωθούν στην παροχή φθηνότερων και αποδοτικότερων PEV για να υποστηρίξουν την αγορά και να αντιμετωπίσουν τις πιο αποτελεσματικές προσφορές των κινέζων κατασκευαστών. Οι προσπάθειες ανάπτυξης της κατασκευής μπαταριών φαίνεται να αποδίδουν καρπούς, αλλά αυτό δεν ισχύει για τις πρώτες ύλες, που εξακολουθούν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από Κινέζους προμηθευτές. Από στρατηγικής άποψης, η Ευρώπη βρίσκεται σε ενδιάμεση κατάσταση, με κανονιστικό πλαίσιο που καλύπτει πλέον όλα τα στάδια του κύκλου ζωής των PEV, αλλά και σε διαδικασία οριστικοποίησης ορισμένων βασικών κανονισμών όπως οι CRMA, NZIA, EPIB και Euro 7. Επιπλέον, η Ευρώπη εμμένει στον θεμιτό ανταγωνισμό, ενώ οι ΗΠΑ και η Κίνα χρησιμοποιούν προστατευτισμό. Όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δραστηριοποιούνται διεθνώς και ενδιαφέρονται για ομαλή εμπορική δραστηριότητα χωρίς προστατευτισμό. Ωστόσο, η απουσία μέτρων 54 #17 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=