ανταγωνισμού μεταξύ των διαφόρων περιοχών και μεγαλύτερη ώθηση του κλάδου ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Συγχρόνως, τα κράτη μέλη πρέπει να είναι προετοιμασμένα για την συνέχιση υποστήριξης της αγοράς μέσω οικονομικών και μη κινήτρων και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να επιδείξουν οργανωτική αμφιδεξιότητα [iii], να συνεχίσουν να πωλούν προσοδοφόρα ICEV και να αναπτύσσουν ταχέως BEV υψηλής αξίας προς ανταγωνισμό των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. ΒΑΣΙΚΆ ΣΥΜΠΕΡΆΣΜΑΤΑ Ενόσω ο κλάδος ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας συνεχίζει να αναπτύσσεται, συνοψίζουμε τα πλεονεκτήματα που απέκτησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και την κατάσταση των κλάδων της Ευρώπης και των ΗΠΑ σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας PEV (εκτός του σταδίου παραγωγής οχημάτων). Ποια είναι τα κύρια πλεονεκτήματα που ανέπτυξαν μέχρι σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη; Εκμεταλλεύτηκαν τις ικανότητές τους ενοποίησης– «γνωρίζουν περισσότερα από όσα πράττουν», κατέχουν τα συστήματα κατασκευών και logistics και είναι νομικά υπόλογες σε πελάτες και κρατικές αρχές για την εφαρμογή των κανονιστικών απαιτήσεων ασφάλειας, διασφάλισης ποιότητας και περιβαλλοντικής απόδοσης – για διαχείριση της τεχνολογικής μετάβασης από ICEV σε PEV. Συνεπώς: 1 Προτείνουν ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο PEV και δεσμεύονται για πλήρη γκάμα ZEV έως το 2035 και για κάποιες ίσως νωρίτερα. 2 Άρχισαν να αναπτύσσουν απευθείας προμήθειες πρώτων υλών (αν και δεν καλύπτουν το 100% της ζήτησης) και ορισμένες διαθέτουν συμβάσεις προμήθειας εξαρτημάτων κυψελών μπαταρίας. 3 Έχουν ως επί το πλείστον εξασφαλίσει την προμήθεια μπαταριών και έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών. 4 Επενδύουν σε μελλοντικές τεχνολογίες, όπως μπαταρίες στερεάς κατάστασης. 5 Ίδρυσαν εταιρεία παραγωγής συστημάτων ηλεκτροκίνησης, συναρμολόγησης συστοιχιών μπαταριών και PEV χρησιμοποιώντας και βελτιώνοντας τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις και αναπτύσσοντας νέες όταν απαιτείται. 6 Συμβάλλουν άμεσα ή μέσω κοινοπραξιών στην ανάπτυξη των δικτύων φόρτισης, με ιδιαίτερη έμφαση στην εγκατάσταση φορτιστών υψηλής ισχύος, μεγάλων αποστάσεων. 7 Συνήψαν συμφωνίες με εξειδικευμένες εταιρείες για ανάπτυξη δυνατοτήτων ανακύκλωσης μπαταριών. Εν ολίγοις, έχουν πλέον υπεισέλθει σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας PEV και εφαρμόζουν σύνθετη και περίπλοκη κλιμάκωση ZEV. Επιτροπή, θα εκτρέψει πόρους από την ανάπτυξη PEV και μπορεί να επιφέρει την πρόωρη εξαφάνιση των ICEV. Η αδυναμία συμβιβασμού μέχρι στιγμής μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμών για τα μελλοντικά όρια εκπομπών και τις διαδικασίες δοκιμών δημιουργεί αβεβαιότητα στον κλάδο και μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το μέλλον του. u Η έλλειψη συστημικής και συντονισμένης προσέγγισης του ρυθμιστικού πλαισίου ηλεκτροκίνησης οχημάτων. Οι περισσότεροι βασικοί κανονισμοί που επηρεάζουν την αλυσίδα αξίας PEV, προτάθηκαν ή τέθηκαν σε ισχύ μόλις το 2023, ενώ το «Fit for 55» προτάθηκε για πρώτη φορά το 2021. Η Επιτροπή, θέτοντας στόχο χωρίς να προσδιορίζει τον τρόπο επίτευξής του, έβαλε το κάρο μπροστά από το άλογο. u Τα κριτήρια αναφοράς που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη και τον προσδιορισμό της αξίας μπαταριών δεν είναι αρκετά φιλόδοξα για να ανταγωνιστούν άλλες περιοχές (δηλ. τουλάχιστον 40% ικανότητα επεξεργασίας πρώτων υλών έως το 2030, ενώ ο IRA απαιτεί 50% το 2024 για να πληρούνται οι προϋποθέσεις έκπτωσης φόρου). Από την σκοπιά του κλάδου, παρατηρούμε ότι: u Όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πλέον παρούσες σε κάθε στάδιο της αλυσίδας αξίας PEV και εφαρμόζουν την περίπλοκη κλίμακα ZEV. u Η ώθηση που δόθηκε στην παραγωγή κυψελών μπαταριών από ευρωπαϊκές εταιρείες μπορεί να αποφέρει καρπούς, καθώς προβλέπουμε παραγωγική ικανότητα 1,1 TWh έως το 2030, με τους Ευρωπαίους, Κορεάτες και Κινέζους κατασκευαστές μπαταριών να καλύπτουν μερίδια αγοράς 44%, 27,5% και 26,8% αντιστοίχως. u Ο σημερινός ρυθμός ανάπτυξης της ευρωπαϊκής αλυσίδας αξίας μπαταριών (επεξεργασία υλικών και παραγωγή εξαρτημάτων) δεν επαρκεί για ταχεία μείωση της εξάρτησης από την Κίνα. Πολύ σύντομα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο ανάπτυξης συγκεκριμένων ρυθμιστικών και χρηματοοικονομικών πλαισίων προς διασφάλιση ισότιμων όρων 52 #17 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=