Fleet Business #17

Η ΕΚΘΕΣΗ Η Κίνα προκαλεί την παραδοσιακή ισορροπία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Μέχρι τα τέλη του 2022, αντιπροσώπευε το 57% των παγκόσμιων πωλήσεων, το 60% του παγκόσμιου στόλου ηλεκτρικών οχημάτων και το 75% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών. Οι παγκόσμιοι παίκτες που κυριαρχούν στην τεχνολογία ICEV, είναι πλέον αναγκασμένοι να καλύψουν την διαφορά με τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Η σχεδόν αδιαμφισβήτητη κυριαρχία της Κίνας είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας προσπάθειας που ξεκίνησε με την ανάπτυξη της αλυσίδας αξίας σπάνιων γαιών τη δεκαετία του 1960 και του κλάδου Οχημάτων Νέας Ενέργειας (NEV) τη δεκαετία του 1990. Τροφοδοτήθηκε από: u Την αποφασιστική στρατηγική της κινεζικής κυβέρνησης να μετατρέψει τη χώρα σε κορυφαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων, κυριαρχώντας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία (Made in China 2025). u Την έμφαση στα BEV από το 2012. u Την υιοθέτηση κανονισμών που επιβάλλουν βελτιώσεις απόδοσης των οχημάτων και ετήσια αύξηση πωλήσεων και την εφαρμογή «Διαχειριζόμενου Δαρβινισμού» [i] προς επιλογή των εθνικών (και μελλοντικών παγκόσμιων) πρωταθλητών που θα ηγηθούν του κλάδου. u Μεγάλες και ταυτόχρονες επενδύσεις (τουλάχιστον 110-160 δισ. ευρώ έως το 2022) σε όλους τους κλάδους που εμπλέκονται στον κύκλο ζωής των PEV, από την εξόρυξη πρώτων υλών έως την ανακύκλωση μπαταριών. u Επιβολή προστατευτισμού όποτε χρειάστηκε, προς υποστήριξη των κινεζικών εταιρειών έναντι των ξένων ανταγωνιστών. Στις ΗΠΑ, η τρέχουσα δυναμική, αν δεν ανακοπεί απότομα με τα εκλογικά αποτελέσματα του 2024, μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία ενός πολύ ενεργού κόμβου παραγωγής της αλυσίδας αξίας PEV προ του τέλους αυτής της δεκαετίας, χάρη: u Στους φιλόδοξους στόχους πωλήσεων BEV και PHEV σε ομοσπονδιακό επίπεδο και στην Καλιφόρνια [ii]. u Το υψηλό επίπεδο χρηματοδότησης που παρέχεται από τον νόμο για επενδύσεις υποδομής και θέσεις εργασίας (IIJA) και τον νόμο περιορισμού του πληθωρισμού (IRA) σε όλα τα στάδια της αλυσίδας αξίας PEV (περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ ανά εκατομμύριο οχήματα που πωλούνται ετησίως, για πιστώσεις παραγωγής και καθαρών οχημάτων μεταξύ 2023 και 2032). u Τα άμεσα κίνητρα των IRA και IIJA για τοπική παραγωγή των στοιχείων της αλυσίδας αξίας μπαταριών και των PEV. Ο IRA, που συνδυάζει φορολογικές ελαφρύνσεις με εγχώριες διαδικασίες, επιβεβαιώνει την τάση προστατευτισμού των ΗΠΑ, κυρίως εις βάρος της Ευρώπης. Σε μια εποχή που οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την κινεζική αλυσίδα αξίας μπαταριών, η Ευρώπη, στόχος των κινεζικών εξαγωγών PEV υψηλής αξίας, έχει κενά στο ρυθμιστικό πλαίσιο επίτευξης του εξαιρετικά φιλόδοξου στόχου για 100% ZEV έως το 2035: u Η επικείμενη εφαρμογή του Euro 7, όπως προτάθηκε αρχικά από την Ακολούθως αναφέρουμε ορισμένα σημαντικά σημεία από την περίληψη και τα συμπεράσματα της ενδιαφέρουσας αυτής έκθεσης, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ 51 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 #17

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=