Η ΈΚΘΕΣΗ προειδοποιεί ότι, ενώ άλλες περιοχές παγκοσμίως προοδεύουν με φιλόδοξες βιομηχανικές στρατηγικές που ενισχύουν τις εγχώριες βιομηχανίες, η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων κινδυνεύει να διαβρωθεί. Σύμφωνα με την έκθεση, η στρατηγική και ολιστική πολιτική της Κίνας, που περιλαμβάνει εξόρυξη, εξευγενισμό, κατασκευή, δίκτυα φόρτισης, φθηνή ενέργεια, κίνητρα αγοράς και ανακύκλωση σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής ηλεκτρικών οχημάτων, έχει ενισχύσει σημαντικά το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα. Σε πλήρη αντίθεση, η ΕΕ έχει εφαρμόσει αποσπασματική ρυθμιστική προσέγγιση σε συγκεκριμένα τμήματα της αλυσίδας αξίας. Η έκθεση επισημαίνει επίσης την αυξανόμενη δυναμική δημιουργίας κόμβου παραγωγής αλυσίδας αξίας EV στις ΗΠΑ. Οι φιλόδοξοι στόχοι πωλήσεων σε πολιτείες όπως η Καλιφόρνια και σε ομοσπονδιακό επίπεδο, σε συνδυασμό με πρωτοφανή χρηματοδότηση βάσει του νόμου περιορισμού του πληθωρισμού (IRA), ενισχύουν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, επιβαρύνοντας την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών σε μία από τις πιο πολύτιμες αγορές εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων. «Σε αντίθεση με την Κίνα και τις ΗΠΑ, η ΕΕ δεν διαθέτει ισχυρή βιομηχανική στρατηγική για την ενίσχυση της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε η Sigrid de Vries, Γενική Διευθύντρια της ACEA. «Μια ζωντανή ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των κλιματικών στόχων. Η Ευρώπη επιθυμεί να καθορίσει τον παγκόσμιο ρυθμό απανθρακοποίησης, αλλά πρέπει να κάνει περισσότερα για να ενισχύσει τις κρίσιμες βιομηχανίες που αποτελούν μέρος της λύσης, με συγχρονισμένο και συνεκτικό τρόπο». Σύγκριση κινεζικών, ευρωπαϊκών και αμερικανικών κανονιστικών πλαισίων για τη μετάβαση σε κινητικότητα χωρίς άνθρακα Η ηλεκτρική κινητικότητα υπερβαίνει κατά πολύ την απλή μετατροπή των θερμικών σε ηλεκτρικούς κινητήρες και καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο ζωής του Plug-in ηλεκτρικού οχήματος (PEV). Πρόκειται για πολύ περίπλοκη μετάβαση και καινοτομία που εμπλέκει την αυτοκινητοβιομηχανία και τομείς όπως εξόρυξη, χημικά, κατασκευή ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης και συστοιχιών μπαταριών, ενέργεια, η συλλογή ληγμένων μπαταριών και ανακύκλωση. Μέσω συγκριτικής ανάλυσης όλων των βασικών σταδίων του κύκλου ζωής ηλεκτρικών οχημάτων, των κινεζικών, ευρωπαϊκών και αμερικανικών κανονισμών που προάγουν τη μετάβαση στην απαλλαγμένη από τον άνθρακα κινητικότητα και την αξιολόγηση της δυνατότητας των αντίστοιχων βιομηχανιών τους να εφαρμόσουν αυτούς τους κανονισμούς, η έκθεση έχει τέσσερις κύριους στόχους: u Παροχή σαφούς και αντικειμενικής αξιολόγησης της τρέχουσας κατάστασης της κινεζικής, ευρωπαϊκής και αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. u Προσδιορισμό των λόγων που οδήγησαν σε αυτήν την κατάσταση και διδάγματα από αυτούς. u Θέση των βιομηχανιών της Ευρώπης και των ΗΠΑ, που συμμετέχουν στη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. u Απειλές που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κατά την κρίσιμη για το μέλλον της μετάβαση. Τέλος, η έκθεση διατυπώνει γενικές κατευθυντήριες γραμμές για την επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης και την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της τόσο σημαντικής για την ευρωπαϊκή οικονομία αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύγκριση του ρυθμιστικού πλαισίου των ΕΕ - ΗΠΑ - Κίνας ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ Η σχεδόν αδιαμφισβήτητη κυριαρχία της Κίνας είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας προσπάθειας που ξεκίνησε με την ανάπτυξη της αλυσίδας αξίας σπάνιων γαιών τη δεκαετία του 1960 Νέα έκθεση του Management Research Center της γαλλικής École Polytechnique αποκάλυψε τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΕΕ για την ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων. 50 #17 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=