Fleet Business #17

Διάφοροι παράγοντες μπορούν να βοηθήσουν στην υπέρβαση των προκλήσεων, όπως κρατικά κίνητρα, πρόοδος της τεχνολογίας μπαταριών και ανάπτυξη πανευρωπαϊκής υποδομής ανεφοδιασμού υδρογόνου. Γενικά, το μέλλον των φορτηγών μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη είναι αβέβαιο, αλλά υπάρχει πιθανότητα να καταστούν σημαντικό μέρος του τομέα μεταφορών, με κάποιες συνέπειες: u Τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι πιθανότατα ο πιο κοινός τύπος φορτηγών μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη, αλλά τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι ίσως προτιμότερα για τη βαριά κατηγορία. u Τα κρατικά κίνητρα μπορούν να βοηθήσουν στην υπέρβαση του υψηλού αρχικού κόστους νέων κινητήρων. u Η έλλειψη υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου είναι ακόμα μια πρόκληση, αλλά η ανάπτυξή της είναι σε εξέλιξη. u Η πρόοδος της τεχνολογίας μπαταριών μπορεί να καταστήσει τα ηλεκτρικά φορτηγά πιο ανταγωνιστικά ως προς την αυτονομία έναντι των κινητήρων ντίζελ. Η πρόκληση του περιορισμού εκπομπών βαρέων οχημάτων πηγάζει από την υψηλή κατανάλωση ενέργειας και την περιορισμένη διαθεσιμότητα εναλλακτικών λύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα βραχυπρόθεσμα. Επιπλέον, η μεγάλη διάρκεια ζωής των HGV περιπλέκει τις προσπάθειες ταχείας μείωσης των εκπομπών. Η παραμέληση της αντιμετώπισης μείωσης εκπομπών των οδικών εμπορευματικών μεταφορών μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους εθνικούς προϋπολογισμούς εκπομπών άνθρακα. Η καθυστέρηση στις προσπάθειες απανθρακοποίησης μπορεί να οδηγήσει στην ταχύτερη εξάντληση του προϋπολογισμού άνθρακα τομέων με ευκολότερες διαδικασίες μείωσης εκπομπών, αφήνοντας ανεπαρκή χρόνο σε τομείς όπως οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές να προβούν στις απαραίτητες υποδομές και επενδύσεις απανθρακοποίησης. Αυτό μπορεί να επιφέρει αποτυχία επίτευξης στόχων ή να καταστήσει την επίτευξη ουδέτερου άνθρακα δυσκολότερη και πιο δαπανηρή. ΠΡΟΣΈΓΓΙΣΗ ΤΥΠΟΠΟΊΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΆΤΩΝ Έρευνα του University College Cork, που χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Μεταφορών και την Αρχή Αειφόρου Ενέργειας της Ιρλανδίας, προτείνει προσέγγιση τυποποίησης συστημάτων λαμβάνοντας υπόψη το άυλο κόστος, δηλαδή τις έμμεσες δαπάνες με σημαντικό αντίκτυπο στη λειτουργία των εμπορευματικών μεταφορών, όπως ο χρόνος επαναφόρτισης, η ικανότητα φορτίου κ. λπ. Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά αποτελούν την πιο οικονομική επιλογή για όλες τις κατηγορίες βάρους, αλλά τα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι προτιμότερα για βαρέα φορτηγά, εάν συμπεριληφθούν τα άυλα κόστη. Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης τη σημασία της έγκαιρης δράσης αποφυγής εκπομπών άνθρακα. Ωστόσο, η μελέτη προειδοποιεί για την αντιμετώπιση ορισμένων προκλήσεων πριν διαδοθούν ευρέως στην Ευρώπη τα φορτηγά μηδενικών εκπομπών. Αυτές περιλαμβάνουν το υψηλό αρχικό κόστος οχημάτων, την έλλειψη υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου και το ότι οι μπαταρίες διαθέτουν μικρότερη αυτονομία από τους κινητήρες ντίζελ. ΠΏΣ ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΝΑ ΞΕΠΕΡΆΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΉΣΕΙΣ ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΊΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ 49 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 #17

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=