Fleet Business #17

ΜΗΔΕΝΙΚΈΣ ΕΚΠΟΜΠΈΣ Τα βαν ευθύνονται για το 2,5% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ, γεγονός που επέφερε αυστηρούς στόχους μείωσης αερίων θερμοκηπίου. Οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ορίζουν ότι το 50% των πωλήσεων νέων βαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών από το 2030 και το 100% των νέων LCV θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών από το 2035. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εντολή Οχημάτων Μηδενικών Εκπομπών (ZEV) θέτει ακόμα υψηλότερους στόχους, απαιτώντας από τους κατασκευαστές το 70% των πωλήσεων νέων βαν να είναι μηδενικών εκπομπών έως το τέλος της δεκαετίας. Επιπλέον, οι κατασκευαστές πρέπει να επιτυγχάνουν ενδιάμεσους στόχους κάθε χρόνο έως το 2030, ξεκινώντας φέτος με 10%, 16% το 2025, 24% το 2026, 34% το 2027 και φτάνοντας στο 46% το 2028. EURO 7 Η ποιότητα του αέρα είναι ο βασικός στόχος των αστικών αρχών και τα νέα όρια εκπομπών των νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων θα περιλαμβάνουν προδιαγραφές ρύπανσης φρένων και σωματιδίων ελαστικών, μαζί με τους γνωστούς ρύπους, όπως μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα, οξείδιο του αζώτου και σωματίδια ντίζελ. ΑΥΣΤΗΡΌΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΈΣ CO2 Για να καλυφθεί η διαφορά μεταξύ επίσημων δοκιμών εκπομπών CO2 WLTP και εκπομπών υπό πραγματικές συνθήκες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε κανονισμούς που απαιτούν από τις αρχές έγκρισης τύπου την δοκιμή εν χρήσει οχημάτων, προς επαλήθευση των εκπομπών CO2 και κατανάλωσης καυσίμου έναντι των επιδόσεων WLTP. Εάν υπάρξουν σημαντικές αποκλίσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εκλάβει την υψηλότερη μέτρηση για να επανυπολογίσει τις εκπομπές CO2 του κατασκευαστή, γεγονός που μπορεί να επιφέρει κυρώσεις για υπερβολικές εκπομπές [i]. Από το 2025-2029, οι εκπομπές CO2 στην ΕΕ ανά στόλο κατασκευαστή πρέπει να είναι χαμηλότερες από 153,9 γρ/χλμ, πέφτοντας στα 90,6 γρ/χλμ από το 2030 έως το 2034. ΕΞΑΙΡΈΣΕΙΣ ΆΔΕΙΑΣ ΟΔΉΓΗΣΗΣ Για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση ηλεκτρικών βαν, τα οποία είναι συνήθως βαρύτερα από τα αντίστοιχα ICE λόγω του βάρους των μπαταριών τους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε αλλαγή στους κανόνες που διέπουν τις άδειες οδήγησης. Παραδοσιακά, οι κάτοχοι άδειας Β επιτρέπεται να οδηγούν οχήματα έως 3,5 τόνους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεκτείνει την άδεια στους 4,25 τόνους, εφόσον το επιπλέον βάρος οφείλεται στις μπαταρίες. Ωστόσο, οι στόλοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε εθνικό επίπεδο με την επέκταση. Στην Ολλανδία, η επέκταση είναι προσωρινή, δημιουργώντας αβεβαιότητα για το μέλλον των στόλων. Η ολλανδική επέκταση πρόκειται να λήξει την 1η Ιουλίου 2024 και ο νόμος επανέγκρισής της δεν προβλέπεται να ισχύσει εντός του έτους, σύμφωνα με την Ένωση Μεταφορών και Logistics TLN [ii]. Αυτό σημαίνει ότι οι στόλοι θα πρέπει να τοποθετήσουν ταχογράφο στα e-LCV, να σεβαστούν τα διαλείμματα και τις ώρες οδήγησης Νέοι κανονισμοί περιβάλλοντος και ασφάλειας LCV ΕΛΑΦΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Η αύξηση των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στους αστικούς δρόμους έθεσε τα βαν στο επίκεντρο των αστικών και ρυθμιστικών αρχών. 46 #17 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=