uB-ON: Όταν η DHL/Deutsche Post απέτυχε να διαθέσει επιτυχώς το δικό της βαν τελικής παράδοσης, Sreetscooter, το εγχείρημα εξαγοράστηκε από την B-On, που τότε ονομαζόταν Odin. Έτσι προέκυψε το βαν Pelkin, για αστικές παραδόσεις άνευ εκπομπών ρύπων. Θα διατίθεται με συστοιχίες μπαταριών 43 και 54 kWh. Η εταιρεία του Λουξεμβούργου έχει συνάψει συμφωνία με τη Mobility in Harmony (MIH) για έξυπνους διανομείς δεμάτων. Η B-ON προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες υποστήριξης, συμπεριλαμβανομένων της υποδομής φόρτισης, σέρβις και συντήρησης και τηλεματικής. Πέραν των παραδόσεων χωρίς άνθρακα, η B-ON επιδιώκει «την αποσυμφόρηση του αστικού χώρου με βελτιστοποίηση της παραγωγικότητας στόλων και οδηγών». uFarizon: Με έτος ίδρυσης το 2016, η Farizon, που ανήκει στην Geely, ήλθε στην Ευρώπη και εξασφάλισε συμβόλαια για πωλήσεις μέσω τοπικών εισαγωγέων, με πρώτο το αμιγώς ηλεκτρικό Supervan, ανταγωνιστή του Ford E-Transit. Το μοντέλο διαθέτει ειδική, ασυνήθιστη για eLCV, αρθρωτή πλατφόρμα, πρωτοποριακή ηλεκτρονική τεχνολογία οδήγησης και καινοτόμο εργονομική φόρτωση. Η Farizon επιδιώκει να καταστεί ένας από τους τρεις κορυφαίους προμηθευτές ηλεκτρικών βαν φορτίου στην Ευρώπη στις κατηγορίες μεσαίων και τελικών παραδόσεων, αναπτύσσοντας δύο μεταξόνια με την υποστήριξη της Geely. Η εταιρεία κατασκευάζει επίσης λεωφορεία και φορτηγά. uFEST: Αξιοποιώντας την ευκαιρία αστικών παραδόσεων μηδενικών εκπομπών, η FEST Auto της Σιγκαπούρης ανέπτυξε το E-Box M, που κατασκευάζεται προς το παρόν στην Ασία, αλλά έχει προγραμματιστεί ετήσια παραγωγή 50.000 μονάδων στην Ευρώπη από φέτος. Βασισμένο σε αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα, το συμπαγές βαν είναι ελαφρύ και ανθεκτικό και μεγάλης αυτονομίας με το προηγμένο σύστημα διαχείρισης στόλου (FMS). Διαθέτει μεγάλο χώρο φόρτωσης (4,7 μ3), ωφέλιμο φορτίο 1.120 κιλά και δυνατότητα ταχυφόρτισης. uFlexis: Η κοινοπραξία της Renault Commercial Vehicles και της Volvo Trucks (μητρική της Renault Trucks) σχεδιάζει να κατασκευάσει νέα γενιά LCV ειδικής αρχιτεκτονικής. Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί για το 2026, στην Sandouville της Γαλλίας. Η εταιρεία θα λανσάρει το πρότυπο τελικής παράδοσης, που δοκιμάζει ήδη η Renault με επιλεγμένους πελάτες και ονομάζεται FlexEVan (βάσει του EZFlex στη φωτογραφία). Η συνεργασία θα μειώσει τον κίνδυνο, διαμοιράζοντας το κόστος, καθώς η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης στα LCV είναι πιο αργή από ό, τι στα επιβατικά οχήματα. uLEVC: Με γνώμονα την πιο ευέλικτη και βιώσιμη λειτουργία των μικροεργοστασίων, η LEVC, που ανήκει στην Geely, δραστηριοποιείται στο Κόβεντρυ του Ηνωμένου Βασιλείου. Εκτός από το θρυλικό London Black Cab, κατασκευάζει και το υβριδικό βαν VN5 μεγάλης αυτονομίας από το 2020. Οι πωλήσεις ρεκόρ του 2022, με 2.850 μονάδες, είναι απλώς η αρχή, καθώς η εταιρεία ξεκίνησε μαζική παραγωγή μίνι βαν στην Κίνα και στρέφεται σε αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία των ομόσταβλων Volvo και Lotus. uMaxus: Η κινεζική Maxus, η οποία ιδρύθηκε το 2009, ανήκει στην SAIC και ειδικεύεται στα LCV που αφίχθησαν στην Ευρώπη προ τετραετίας. Διέθεσε 18.000 οχήματα το 2022, που αντιπροσωπεύουν το 5% της ετήσιας παραγωγής των παραδοσιακών κατασκευαστών. Προβλέπεται ετήσια αύξηση εσόδων 2,2%. Με τα eDeliver3, eDeliver7 και eDeliver9, η γκάμα καλύπτει κάθε κατηγορία μηδενικών εκπομπών. Το μεγαλύτερο μοντέλο διατίθεται επίσης με σύστημα κίνησης ντίζελ και, με την υποστήριξη της SAIC, της μεγαλύτερης κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Maxus βρίσκεται σε εξαιρετική θέση στην αγορά LCV. uRivian: Η εταιρεία κατασκευής pick-up Rivian, της Καλιφόρνιας, σχεδίαζε αρχικά την κατασκευή βαν παραδόσεων αποκλειστικά για τον μεγαλύτερο μέτοχό της, την Amazon (100.000 μονάδες έως το 2030), αλλά επέκτεινε την διαθεσιμότητα και σε άλλους πελάτες. Θα αρχίσει να παραδίδει σε μεγάλους στόλους το 2024 και σε μικρότερες επιχειρήσεις του χρόνου. Το Rivian Commercial Vehicle (RCV), με ορατότητα 360 μοιρών, διατίθεται στις εκδόσεις 500 και 700, με αυτονομία μεταξύ 246 και 259 χιλιομέτρων. Η νέα έκδοση του RCV, μικρότερου πλάτους, διατίθεται στον ευρωπαϊκό στόλο της Amazon. Οι νεοεισερχόμενοι ΕΛΑΦΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Η άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, η αύξηση της απασχόλησης εργολάβων στις πόλεις και τα logistics μηδενικών εκπομπών, φέρνουν αρκετούς νεοεισερχόμενους στην κατηγορία των LCV. Όμως, η πρόσφατη κατάρρευση της Arrival και, κατ’ επέκταση, της VoltaTrucks, καταδεικνύει τις δυσκολίες ανταπόκρισης στην ευκαιρία νέας κυκλοφορίας στην αγορά και της μαζικής παραγωγής. Ακολουθεί επισκόπηση των μαρκών που αψηφούν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές. 42 #17 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=