Η αδελφή μάρκα Kia εστιάζει στα eLCV δεύτερης γενιάς, βάσει της συνδεδεμένης και ευέλικτης Πλατφόρμας Beyond Vehicles (PBV). Η εταιρεία ετοιμάζει εργοστάσιο 150.000 μονάδων ετησίως από τα μέσα του 2025, με επένδυση 758 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτά τα βαν διαμορφώνονται αναλόγως αναγκών, με τεχνολογία μαγνητικής εναλλαγής. Ο κορεατικός όμιλος επένδυσε επίσης 110 εκατομμύρια δολάρια στην προβληματική startup Arrival. Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα παύουν να αποτελούν εξειδικευμένη κατηγορία και μετασχηματίζονται σε ολοκληρωμένη επιχειρηματική δραστηριότητα Με προβλεπόμενο μερίδιο 40% έως το 2030, τα ZEV θα προηγούνται παγκοσμίως στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV). Αυτή η τάση και ο αυξημένος ανταγωνισμός των νεοεισερχόμενων αναγκάζουν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων σε επενδύσεις νέων μοντέλων, συνεργασίες και νέες επιδιώξεις. Ευρώπη. Με πωλήσεις αυξημένες κατά 8% το 2023 με 237.400 μεγάλα, 178.900 μεσαίου μεγέθους και 31.500 μικρά βαν, η MercedesBenz Vans πέτυχε το καλύτερό της ετήσιο αποτέλεσμα μέχρι σήμερα σε κάθε κατηγορία, ενώ τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 18%. Η εταιρεία διαθέτει αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε κατηγορία και στοχεύει σε αύξηση του σημερινού μεριδίου βαν μηδενικών εκπομπών από 15% στο 20% το 2026 και στο 50% το 2030. Με το eSprinter, η Mercedes εγκαινίασε την ειδική αρχιτεκτονική VAN.EA, με γνώμονα την απανθρακοποίηση της παραγωγής. Οι βιομηχανικές συμμαχίες που είχε με την Renault και την Rivian καταργήθηκαν. uVOLKSWAGEN Συνεχίζοντας την αναπτυξιακή της πορεία, η Volkswagen Commercial Vehicles παρέδωσε 318.100 οχήματα στην ΕΕ το 2023, σημειώνοντας αύξηση 24,6% σε ετήσια βάση. Το τμήμα αντιπροσωπεύει σχεδόν το 8,5% των πωλήσεων της μάρκας. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών βαν Volkswagen τετραπλασιάστηκαν στις 29.300 πέρυσι ή 9,2% των συνολικών πωλήσεων και το Transporter είναι το έκτο μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Η εταιρεία διατηρεί στρατηγική συμμαχία με την Ford. uRENAULT Με αύξηση σχεδόν 20% το 2023 (326.686 μονάδες), το επαγγελματικό τμήμα της Renault αντιπροσωπεύει το 23% των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων του ομίλου (χωρίς την Dacia). Το νέο Trafic είναι μοντέλο εξαιρετικής αυτονομίας στην κατηγορία EV και φέτος θα κυκλοφορήσει η εναλλακτική λύση υδρογόνου της HYVIA. Το 2024 θα λανσαριστεί επίσης το νέο προϊόν eLCV, ονόματι Flexis, σε κοινοπραξία 50-50 με το Volvo Group, για αναβάθμιση της υπάρχουσας αυτονομίας. Κάθε εταίρος επενδύει 300 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη πλατφόρμας λογισμικού (SDV). uHYUNDAI Η αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων συνιστά ευκαιρία για το Hyundai Group, το οποίο δεν δημοσιεύει στοιχεία πωλήσεων γι΄ αυτήν την κατηγορία. Διαθέτει έκδοση βαν του i20 στην Ευρώπη και του H350 στην κατηγορία ενός τόνου. Όμως, βάσει των τάσεων υδρογόνου και της προσφάτως ανακοινωθείσας συνεργασίας με την ιταλική εξειδικευμένη στα LCV, Iveco, ο κορεατικός όμιλος φιλοδοξεί να ενισχύσει την παρουσία του στο μέλλον. Το νέο μοντέλο της γκάμας Iveco θα βασιστεί στην ειδική ηλεκτρική πλατφόρμα eLCV της Hyundai, για οχήματα μεικτού βάρους 2,5 έως 3,5 τόνους. 41 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 #17
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=