5 ΦΥΤΙΚΆ ΈΛΑΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΊΑΣ ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ (HVO100) Συνθετικό υποκατάστατο του ντίζελ. Το φυτικό έλαιο που έχει υποστεί επεξεργασία με υδρογόνο διαφέρει από το βιοντίζελ. Παράγεται από πρώτες ύλες, όπως κατάλοιπα και απόβλητα, συμπεριλαμβανομένου του χρησιμοποιημένου μαγειρικού ελαίου και όχι από φυτά όπως η ελαιοκράμβη. Επίσης, ο καταλύτης είναι υδρογόνο και όχι μεθάνιο. Ως βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς, έχει περιορισμένο CO2 (90%) και αποδίδει καλύτερα από το βιοντίζελ πρώτης γενιάς. Οι κινητήρες ντίζελ μπορούν να λειτουργούν με HVO χωρίς μετατροπές. Η περιορισμένη παραγωγή, η υψηλή τιμή και η περιορισμένη αλυσίδα εφοδιασμού εμποδίζουν την υιοθέτησή του. Έχει δυνατότητες σε στόλους βαρέων μεταφορών και αγροτικών προϊόντων, αλλά όχι στα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς δεν είναι μηδενικών εκπομπών. 6 ΚΥΨΈΛΕΣ ΡΟΉΣ Οι κυψέλες ροής (χρησιμοποιούνται και ως σταθερή αποθήκευση ενέργειας ανεμογεννητριών) διαθέτουν δύο δεξαμενές ιονικού υγρού, μία θετική και μία αρνητική, που συνδυάζονται σε μια μεμβράνη, παρέχοντας ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα. Χάρη στην εξαιρετική παροχή ισχύος, οι κυψέλες ροής μπορούν να προσφέρουν αυτονομία έως και 800 χιλιομέτρων, ενώ επανεφοδιάζονται σε λίγα λεπτά. Οι κυψέλες ροής συνιστούν ασφαλή, πράσινη και ευέλικτη λύση ισχύος, αλλά δεν υποστηρίζονται από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων επειδή η δημιουργία υποδομής ανεφοδιασμού είναι πολύ δύσκολη. Η εταιρεία nanoFlowcell παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο προ δεκαετίας και έκτοτε δεν έχουν αλλάξει οι προοπτικές. 7 ΝΑΝΟΣΩΛΉΝΕΣ Εντελώς νέα τεχνολογία παραγωγής ενέργειας. Βασίζεται σε νανοσωλήνες άνθρακα μοναδικών ηλεκτρικών ιδιοτήτων. Οι κοίλοι σωλήνες από ίνες άνθρακα επικαλύπτονται με λεπτό στρώμα καυσίμου, LPG, υδρογόνο ή ντίζελ, το οποίο στη συνέχεια υπερθερμαίνεται, προκαλώντας ηλεκτρική αντίδραση. Οι νανοσωλήνες μπορούν να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια χωρίς μπαταρία, καταργώντας το βάρος και τους χρόνους φόρτισης. Αν και σχεδόν διπλάσιας ενεργειακής απόδοσης από έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης (κατά 80%), εξακολουθούν να εκπέμπουν CO2 και δεν συνάδουν με τους στόχους μηδενικών εκπομπών. 19 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 #17
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=