Energy σχεδιάζει να λανσάρει την τεχνολογία στην Ευρώπη το 2025. Η ΛΎΣΗ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΈΣ ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ LFP Η Volvo εστιάζει στην ασφάλεια και την απασχολεί το μεγάλο βάρος των μπαταριών EV, το οποίο μπορεί να αυξήσει το βάρος ενός EV κατά περίπου 35% σε σύγκριση με τα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE). Η μετάβαση της Volvo από τις παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου (Liio) στις μπαταρίες λιθίου- φωσφορικού σιδήρου (LFP) φαίνεται σωστή, καθώς αφαιρεί επιβλαβή υλικά όπως το κοβάλτιο, επιτρέποντας μικρότερες συσκευασίες υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας. Η εταιρεία ανανέωσε τη χημική σύνθεση προ τριών ετών μέσω της στρατηγικής προμηθευτών της και δοκιμάζει νέα αεροδυναμική και συνθετικά υλικά για μείωση του βάρους, μεγιστοποιώντας παράλληλα την ασφάλεια. ΑΠΟΤΈΛΕΣΜΑ Σύμφωνα με τη ζήτηση και κυρίως τη δομή φόρτισης, η Volvo πρόκειται να διαθέσει EV με συστοιχίες μπαταριών μεταξύ 35kW και 70kW, σύμφωνα με το WhichCar. Η χωρητικότητα θα φτάνει τα 100-110 kW για χρήστες που απαιτούν μεγαλύτερη αυτονομία. Η ΠΑΓΚΌΣΜΙΑ ΖΉΤΗΣΗ ΑΥΞΆΝΕΤΑΙ Η Volvo δήλωσε τον Σεπτέμβριο του 2023 ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25%, στα 61.666 αυτοκίνητα σε ετήσια βάση (65% στις ΗΠΑ, 32% στην Ευρώπη και 4% στην Κίνα). Οι πωλήσεις της σειράς Recharge αυξήθηκαν κατά 37%, αντιπροσωπεύοντας το 34% του συνόλου, τον Σεπτέμβριο. Τα μοντέλα BEV αυξήθηκαν κατά 52%, αντιπροσωπεύοντας το 15% των πωλήσεων. (Σ.Σ. Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου, η Volvo πούλησε 632.701 αυτοκίνητα παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 17% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Το μερίδιο της σειράς Recharge της Volvo Cars έφθασε στο 38%, ενώ οι πωλήσεις BEV στο 16% των συνολικών πωλήσεων). Με την αύξηση των πωλήσεων EV και τα σχέδια ανάπτυξης μπαταριών σε εξέλιξη, η Volvo προχωρά σταθερά προς τον στόχο μηδενικών εκπομπών ρύπων του 2030. QuantumSpace, που δραστηριοποιείται στην τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης (SSB) από το 2010. Η 24M Technologies και η QuantumSpace πρόκειται να κυκλοφορήσουν το τελικό τους προϊόν μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Πολλά σχέδια της VW ήταν συνδεδεμένα με την αναβαθμισμένη ηλεκτρική πλατφόρμα κίνησης (MEB), η οποία παρουσιάστηκε το 2018. Με την νέα πλατφόρμα MEB+ θα δημιουργηθούν 10 EV έως το 2026, με μπαταρίες νέας γενιάς αυτονομίας 700 χλμ και ταχύτητες φόρτισης 175-200 kW. Ορισμένα νέα μοντέλα θα είναι εκδόσεις των ήδη υπαρχόντων, συμπεριλαμβανομένων των ID.3, ID.3 GTX και ID.2. Ξεπερνώντας το 1 εκατομμύριο EV τον Ιούνιο του 2023, η πλατφόρμα MEB υπήρξε ο πυρήνας της σειράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ID και άλλων EV του VW Group. Η VW χρησιμοποίησε μπαταρίες LGX E78 για τη σειρά ID, οι οποίες τροφοδοτούσαν και το Renault ZOE. Η VW χρησιμοποίησε συστοιχίες μπαταριών τριών μεγεθών, εκ των οποίων η ισχυρότερη παρέχει αυτονομία περίπου 480 χλμ. Οι προδιαγραφές της LGX E78 (PushEVs): Κατασκευαστής LG Chem Μοντέλο LGX E78 Τάση 3,65 V Ισχύς 78 Ah Βάρος 1.073 g Βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα 265 Wh/kg Χημική σύσταση NCM (nickel-cobaltmanganese) 712 Συστοιχία μπαταριών VW. ΤΑ ΣΧΈΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 2030 Τον Μάρτιο του 2021, η VW ανακοίνωσε τη στρατηγική «Accelerate», η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της διαδικασίας ηλεκτροκίνησης της μάρκας. Με το νέο πρόγραμμα, η VW ανέβασε τον πήχη για το 2030, με στόχο 80% πωλήσεις EV στην Ευρώπη (από 70%) και 55% στη Βόρεια Αμερική (από 50%). Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ηγηθούν του φιλόδοξου προγράμματος ηλεκτροκίνησης, καθώς η εταιρεία από το 2033 σχεδιάζει να παράγει στην Ευρώπη μόνον BEV. Η VW σχεδιάζει να αναθέσει στα εργοστάσια Emden, Zwickau και Dresden την κατασκευή αποκλειστικά EV και θα επενδύσει 482 εκατομμύρια δολάρια στο εργοστάσιό του Wolfsburg το 2025. Η αναβάθμιση προβλέπεται να αυξήσει την παραγωγή ID.3 και να αρχίσει η παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου SUV με την πλατφόρμα MEB+. Η VW στοχεύει να ενισχύσει την παραγωγή της για να ικανοποιήσει την ζήτηση των αυξανόμενων πελατών, προσφέροντας EV κάτω των 25.000 ευρώ και να ανταγωνιστεί τις κινεζικές μάρκες. 63 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #16
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=