Fleet Business #16

Volkswagen Η ζήτηση οχημάτων VW το 2022 ήταν τόσο υψηλή που ο CEO Herbert Diess ανέφερε στους Financial Times τον Μάιο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε καλύψει τις προβλεπόμενες ετήσιες πωλήσεις στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Οι παραγγελίες ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) της VW ξεπέρασαν τις 300.000 μόνο στη Δυτική Ευρώπη Η ζήτηση αυτή δικαιολογεί τις μεγάλες επενδύσεις της VW στην ηλεκτροκίνηση, βάσει του αναβαθμισμένου σπονδυλωτού συστήματος ηλεκτροκίνησης MEB. Το τέταρτο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων έφτασαν στο νέο υψηλό των 205.800 μονάδων (αύξηση 29% σε ετήσια βάση). Το VW Group πούλησε πάνω από 572.000 BEV πέρυσι, 26% περισσότερα από το 2021. Φέτος, οι πωλήσεις BEV έφτασαν τις 321.600 το πρώτο εξάμηνο, αυξημένες κατά σχεδόν 50% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, ενώ εκκρεμούν 200.000 παραγγελίες στην Ευρώπη. Η VW είναι πρώτη σε πωλήσεις BEV στην Ευρώπη, ξεπερνώντας ακόμα και την Tesla. Η Ευρώπη απορροφά το 68% των παγκόσμιων πωλήσεων της VW, ακολουθούμενη από την Κίνα (19%) και τις ΗΠΑ (9%). Ο υπολογισμός προβλέπει συστοιχίες μπαταριών των 100 kWh, που θα εξοπλίσουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volvo και Polestar EV. Η Northvolt επενδύει επίσης στην ανακύκλωση μπαταριών, σχεδιάζοντας την κατασκευή του εργοστασίου ανακύκλωσης Revolt Ett, πλησίον του gigafactory Northvolt Ett, στο Skellefteå της Σουηδίας. Το Revolt Ett προβλέπεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2023 και θα ανακυκλώνει λίθιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο, με συνολική ικανότητα 125.000 τόνων μπαταριών ετησίως. Το εργοστάσιο θα προμηθεύει το 50% των μετάλλων της Northvolt Ett. ΥΠΕΡΤΑΧΕΊΑ ΦΌΡΤΙΣΗ Η Volvo έκανε άλλο ένα σημαντικό βήμα το 2022 ανακοινώνοντας συνεργασία με την StoreDot, εταιρεία μοναδικής τεχνολογίας ανόδων μπαταριών με βάση το πυρίτιο, που επιτρέπουν φόρτιση πέντε λεπτών για αυτονομία 160 χλμ. Είναι η πρώτη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που επενδύει στην StoreDot και σκοπεύει να παράγει μαζικά την τεχνολογία το 2024. Στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή μπαταριών μακράς διάρκειας, χαμηλού κόστους και υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και η επανάχρησή τους. Τον Σεπτέμβριο του 2023, η Volvo υπέγραψε επιστολή προθέσεων με την εταιρεία μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας Connected Energy του ΗΒ, για μετατροπή των μπαταριών σε αποθήκες ενέργειας. Η Volvo έχει επενδύσει στην Connected Energy και το σύστημα E-STOR της τελευταίας έχει εγκατασταθεί στο εργοστάσιο της Volvo, στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, πραγματοποιώντας δοκιμές φόρτισης EV και δικτύου. Το έργο στοχεύει στη χρήση της υπολειπόμενης ικανότητας αποθήκευσης ενέργειας των χρησιμοποιημένων μπαταριών, έως και κατά 80%. Το πρότυπο σύστημα αποθήκευσης μπαταριών Volvo EV θα λειτουργήσει φέτος και η Volvo ΚΟΡΥΦΑΊΑ ΣΕ ΠΩΛΉΣΕΙΣ ΜΟΝΤΈΛΑ ΤΟΥ VW GROUP ΤΟ Α΄ ΕΞΆΜΗΝΟ 2023 Volkswagen ID.4/ID.5 101.200 Volkswagen ID.3 49.800 Audi Q4 e-tron (συμπ. Sportback) 48.000 ŠKODA Enyaq iV (συμπ. Coupé) 31.300 Audi Q8 e-tron (συμπ. Sportback) 19.500 Η ΞΗΡΆ ΕΠΊΣΤΡΩΣΗ ΤΗΣ VW Η καινοτομία στις μπαταρίες είναι σημαντική για την VW, για μείωση της τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων της. Σύμφωνα με το Der Spiegel, εφαρμόζεται νέα διαδικασία ξηράς επίστρωσης, που μειώνει την κατανάλωση ενέργειας παραγωγής κυψελών μπαταρίας κατά περίπου 30%. Η Powerco, η θυγατρική μπαταριών της VW, θα κατασκευάσει εργοστάσιο μπαταριών στο Salzgitter της Γερμανίας για παραγωγή ευρείας κλίμακας. Η ίδια η VW σχεδιάζει αντίστοιχο εργοστάσιο στον Καναδά. Έχοντας επενδύσει 40 εκατ. ευρώ στην τεχνολογία ξηράς επίστρωσης από το 2020, η VW επιδιώκει μείωση του χώρου που απαιτείται για την κατασκευή συμβατικών μπαταριών ιόντων λιθίου, μειώνοντας το κόστος. Σύμφωνα με το Electrive, η Tesla ετοιμάζει επίσης ξηρά επίστρωση για τις κυψέλες 4680 και κατάφερε να εφαρμόσει την διαδικασία στην άνοδο, αλλά συνεχίζει την προσπάθεια για την κάθοδο. Μονάδα ηλεκτροκίνησης της VW. Η VW φαίνεται να προηγείται της Tesla στην ξηρά επίστρωση. Το 2021, η γερμανική εταιρεία επένδυσε στην αμερικανική startup 24M Technologies, η οποία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της διαδικασίας κατασκευής κυψελών ιόντων λιθίου. Με την αδειοδότηση της 24M Technologies, η VW επιδιώκει την απλοποίηση της διαδικασίας κατασκευής μπαταριών και την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας τους. Επίσης επένδυσε στην αμερικανική Volvo. 62 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=