Έλεγχος ασφαλούς ηλεκτροδότησης σημείων φόρτισης EV Η AVERE (Ευρωπαϊκή Ένωση Ηλεκτροκίνησης) συνεργάζεται με το FEDS (Φόρουμ Ευρωπαϊκής Ηλεκτρικής Οικιακής Ασφάλειας) για τη δημιουργίας λίστας ελέγχου ασφαλούς ηλεκτροδότησης σημείων φόρτισης EV. Η λίστα περιλαμβάνει συστάσεις για χρήστες και εγκαταστάτες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε κτίρια. Η λίστα ελέγχου δεν υποκαθιστά τα πρότυπα, τους εθνικούς κανονισμούς και τις συστάσεις, αλλά εστιάζει στα στοιχεία που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή όσον αφορά στην ασφάλεια κατά την εγκατάσταση σημείων φόρτισης. Κατεβάστε τη λίστα από τον ιστότοπο https:// www.avere.org/ Τα EV απλοποιούν την εφοδιαστική αλυσίδα Ο CEO της Volvo Cars, Jim Rowan, αναφερόμενος σε διαφορές παραγωγής μεταξύ οχημάτων ICE και EV, σε συνέντευξη στο GTspirit, ανέφερε: «Όταν κατασκευάζεις αυτοκίνητα ICE έχεις μεγάλη πολυπλοκότητα… έχεις κινητήρες 1.2, 1.6. και 2 λίτρων, 4κύλινδρους, 6κύλινδρους… τα έμβολα έχουν διαφορετικά μεγέθη, τα ελατήρια εμβόλων, οι κύλινδροι, οι κυλινδροκεφαλές και τα μπλοκ… βίδες, παξιμάδια, μπουλόνια… όλα έχουν διαφορετικό μέγεθος. Όταν κατασκευάζεις ηλεκτρικούς κινητήρες, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά… εντελώς διαφορετική αλυσίδα εφοδιασμού. Ένας ηλεκτρικός κινητήρας (ίσως σε δύο μεγέθη) και μια μπαταρία και, στη συνέχεια, για να έχεις διαφορετικά μοντέλα διαφόρων κατηγοριών, απλώς προσθέτεις ή αφαιρείς εξοπλισμό και έχεις ανάλογες επιδόσεις». Απενεργοποιούν τις λειτουργίες ασφαλείας Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και οι κάμερες ή οι αισθητήρες οπισθοπορείας, απενεργοποιούνται από τους οδηγούς, επειδή τα βρίσκουν ενοχλητικά, σύμφωνα με έρευνα. Η έρευνα, η οποία ανατέθηκε από την οργάνωση οδικής ασφάλειας Brake και την ασφαλιστική εταιρεία Axa UK, διαπίστωσε ότι το 41% των οδηγών απενεργοποιούν τις λειτουργίες ασφάλειας του αυτοκινήτου τους. Διαπιστώθηκε, επίσης ότι, αν και η πλειονότητα (82%) των οδηγών που ρωτήθηκαν θεωρούν ότι η βαθμολογία ασφάλειας είναι σημαντικός παράγοντας κατά την επιλογή νέου αυτοκινήτου, μόνο το 36% γνωρίζει με βεβαιότητα τα σχετικά χαρακτηριστικά που διαθέτει το αυτοκίνητό του. Οι κορυφαίες των μπαταριών Η CATL παρέμεινε στην πρώτη θέση παραγωγής συστοιχιών μπαταρίας τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, διατηρώντας μερίδιο αγοράς 32,2%, παρέχοντας μπαταρίες 158 GWh για ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, αύξηση 56,5% σε ετήσια βάση. Με 81,9 GWh, η LG Energy Solution παρήγαγε τον δεύτερο μεγαλύτερο όγκο μπαταριών EV το εννεάμηνο του 2023 (μερίδιο 16,7%), καταγράφοντας αύξηση σχεδόν 49% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2022. Η BYD, στην τρίτη θέση παρείχε 81,1 GWh, με μερίδιο αγοράς 16,5%.Η παραγωγή της αυξήθηκε κατά 81,2% το εννεάμηνο, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει την LG Energy Solution το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Το κόστος της απεργίας Η 44ήμερη απεργία του αμερικανικού συνδικάτου UAW το φθινόπωρο κόστισε περίπου 750 εκατ. ευρώ καθαρών εσόδων, σύμφωνα με τη Natalie Knight, Chief Financial Officer της Stellantis. Η Ford Motor Co. δήλωσε απώλειες 1,7 δισ. δολαρίων λόγω της 41ήμερης απεργίας. Η General Motors Co., απώλεσε 1,1 δισ. δολάρια λειτουργικών κερδών σε 46 ημέρες. 20 ΚΟΡΥΦΑΊΕΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ EV ΑΝΆ ΜΟΝΤΈΛΟ ΠΑΓΚΟΣΜΊΩΣ ΙΑΝ - ΟΚΤ 2023 ΜΟΝΑ- ΔΕΣ Tesla Model Y 970.403 BYD Song (BEV+PHEV) 497.081 Tesla Model 3 417.825 BYD Qin Plus (BEV+PHEV 370.542 BYD Yuan Plus / Atto 3 348.500 BYD Dolphin 282.954 GAC Aion S 193.971 GAC Aion Y 190.763 Wuling HongGuang Mini EV 189.893 BYD Han (BEV+PHEV) 185.634 BYD Seagull 168.051 VW ID.4 151.740 BYD Tang (BEV+PHEV) 117.902 Wuling Bingo 116.282 Changan Lumin 110.030 VW ID.3 105.118 Denza D9 (BEV+PHEV) 97.666 Li Auto L7 97.062 Li Auto L8 90.501 Audi Q4 e-Tron 88.924 Πηγή: EV-volumes.com Αυξάνονται τα αποθέματα Καθώς αίρονται οι δυσκολίες παραγωγής και αυξάνεται το κόστος δανεισμού, τα απούλητα οχήματα αρχίζουν να συσσωρεύονται στις αντιπροσωπείες. Ακόμα και η Tesla, η οποία δεν διαθέτει αντιπροσώπους, αναγκάστηκε να μειώσει τις τιμές, για να συνεχίσει η λειτουργία των γραμμών παραγωγής. «Η Cox Automotive προβλέπει σημαντική αύξηση αποθεμάτων έναντι του 2022 -έτος ελλείψεων- υψηλότερα κίνητρα και αύξηση εκπτώσεων», έγραψε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Cox, Jonathan Smoke, στις προβλέψεις του για το 2024. 6 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=