Fleet Business #16

Tesla Το Tesla Roadster, που κατασκευάστηκε μεταξύ 2008 και 2012, ήταν το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας. Σήμερα, η Tesla προσφέρει πολλά μοντέλα και επιπλέον τα pickup Cybertruck και Tesla Semi truck. Πρωτοπόρος στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV), η Tesla πούλησε πάνω από 1,313 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2022 και το Tesla Model Y αντιπροσωπεύει πάνω από 771.000 (Statista). (Σ.Σ. Το εννεάμηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας της εταιρείας, πούλησε ήδη 1,324 εκατομμύρια BEV). Κατατάσσεται στις πλέον πολύτιμες μάρκες αυτοκινήτων παγκοσμίως και σκοπεύει να καλύψει τις τεράστιες ανάγκες της κατασκευάζοντας την μπαταρία 4680. Η νέα γενιά μπαταριών της Tesla, η μπαταρία 4680, ανακοινώθηκε το 2020. Τον Απρίλιο του 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι «πιλοτικές» εγκαταστάσεις για την 4680, στο Fremont της Καλιφόρνιας, θα επεκταθούν για την κατασκευή της νέας μπαταρίας, η οποία θα συνεχιστεί στο εργοστάσιο του Austin, στο Τέξας. Η 4680 είναι σημαντικό στοιχείο του νέου σχεδιασμού συστοιχιών μπαταριών της Tesla και θα εξοπλίσει το Tesla Model Y και άλλα μοντέλα, κυρίως το Cybertruck. Η Tesla σκοπεύει να αυξήσει την παραγωγή της 4680 πριν την πλήρη ανάπτυξη της συναρμολόγησης του Cybertruck στις αρχές του 2024. Η 4680 είναι κυψέλη ιόντων λιθίου 46χιλ x 80χιλ και αντικαθιστά πλήρως την 2170. ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΗΣ 4680 Κάθοδος NCM 811 (81.6% νικέλιο)- Άνευ κοβαλτίου Άνοδος Γραφίτης (άνευ πυριτίου) Εκτιμώμενη συνολική χωρητικότητα 26.136 Ah Εκτιμώμενη συνολική ενέργεια 96-99 Wh (3.7-3.8 V) Εκτιμώμενη ενεργειακή πυκνότητα 272-296 Wh/kg Βάρος 355 g Κύριο χαρακτηριστικό της 4680 είναι ότι πρόκειται για ταμπλέτα χωρίς ακροδέκτες (θετικούς και αρνητικούς πόλους), με αποτέλεσμα την ταχύτερη συναρμολόγηση. Η 4680 συνιστά νέα παραγωγική δυνατότητα της Tesla και αποδεσμεύει την εταιρεία από την εξωτερική ανάθεση μπαταριών. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει εργοστάσιο εξευγενισμού στο Corpus Christi. Χρησιμοποιώντας εξευγενισμό χωρίς θειϊκές ενώσεις θα καταναλώνει λιγότερη ενέργεια και θα παράγει προϊόντα χαμηλού κόστους, χωρίς έκλυση επιβλαβών υλικών. Η Tesla τον Φεβρουάριο του 2022 υπέβαλε αίτηση επέκτασης του Gigafactory του Τέξας, για εγκατάσταση παραγωγής καθόδων 60 GWh, με στόχο να ξεκινήσει η παραγωγή εντός του τρέχοντος έτους. Η λίστα καινοτομιών της περιλαμβάνει αναβάθμιση μπαταριών λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) με φθηνότερα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν και βελτίωση χημικών συνθέσεων για αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας της 4680. Πριν ξεκινήσει η παραγωγή στο Gigafactory του Τέξας, η Tesla έλαβε δείγματα μπαταριών 4680 από την Panasonic, τον παλαιότερο συνεργάτη της μπαταριών. Η Panasonic ανέφερε πως η παραγωγή της Tesla 4680 θα καθυστερήσει μέχρι τα μέσα ή τα τέλη του 2024 για να γίνουν βελτιώσεις. Μέχρι τότε η Tesla προβλέπεται να έχει φτάσει σε μαζική παραγωγή. Τον Ιούνιο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι παρήγαγε 10 εκατομμύρια νέες μπαταρίες 4680, αρκετές για να εξοπλιστούν περίπου 8.000 Cybertrucks. Ο CEO Elon Musk έχει δηλώσει πως απαιτούνται παγκοσμίως 240 τεραβατώρες (TWh) ενέργειας και 10 τρισ. δολάρια επενδύσεων για την ενεργειακή οικονομία μπαταριών. Ο Musk επιθυμεί να πουλήσει η Tesla 20 εκατομμύρια EV μέχρι το 2030 και σύμφωνα με το Benchmark θα απαιτηθούν 1,2 εκατομμύρια τόνοι λιθίου, που υπερβαίνουν την τρέχουσα δυναμικότητα της αγοράς. Ένα άλλο σχέδιο της Tesla είναι η δημιουργία Gigafactory στο Μεξικό, που θα προστεθεί σε αυτά της Κίνας και της Γερμανίας. Η εταιρεία διαθέτει τέσσερις εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ. Με την προσθήκη εργοστασίων μπαταριών και εξευγενισμού και επενδύσεις σε ανακύκλωση και Gigafactories, η Tesla φιλοδοξεί να συνεχίσει να είναι παγκόσμια πρωτοπόρος EV. 59 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #16

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=