1 ΆΜΕΣΗ ΠΑΡΆΔΟΣΗ ΟΧΉΜΑΤΟΣ Η αποτελεσματικότητα στην παράδοση οχημάτων είναι υψίστης σημασίας για το σημερινό περιβάλλον διοίκησης στόλου. Το 98% των fleet managers τάσσεται υπέρ μιας περιόδου παράδοσης οχημάτων κάτω των έξι μηνών, τονίζοντας τη σημασία της ταχύτητας στη συνέχιση των δραστηριοτήτων του στόλου. Αυτή η προτίμηση για γρήγορη παράδοση αφορά και στην επιλογή προμηθευτή. Οι εταιρείες που μπορούν να εγγυηθούν γρήγορη παράδοση, ελαχιστοποιώντας το χρόνο διακοπής λειτουργίας, έχουν ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά. 2 ΤΆΣΕΙΣ OUTSOURCING Η προσέγγιση του fleet management το 2023 φαίνεται να υφίσταται αισθητή αλλαγή, με ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνογνωσία εξωτερικών φορέων. Αντί της επιλογής εσωτερικής στρατηγικής, υπάρχει έντονη τάση υβριδικού μοντέλου βάσει του οποίου ορισμένες λειτουργίες ανατίθενται σε εξωτερικούς συνεργάτες, ενώ οι βασικές λειτουργίες διατηρούνται εσωτερικά. Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα έντονη σε μεγαλύτερους στόλους, πιθανώς λόγω της εγγενούς πολυπλοκότητας και των προκλήσεων διοίκησης εκτεταμένων ομάδων οχημάτων. Ωστόσο, ένα σταθερό τμήμα του κλάδου, που κυμαίνεται μεταξύ 27%-31%, επιλέγει πλήρη εξωτερική ανάθεση. 3 ΕΡΓΑΛΕΊΑ ΔΙΟΊΚΗΣΗΣ ΣΤΌΛΟΥ Κατά την περίοδο 2019 - 2023, τα εργαλεία και οι υπηρεσίες διοίκησης στόλου επέδειξαν σημαντικό δυναμισμό. Παρά τις αναπτυσσόμενες εξωτερικές λύσεις, τα παραδοσιακά εργαλεία όπως το Excel και η Access διατήρησαν τη θέση τους. Η ευελιξία τους, σε συνδυασμό με την εξοικείωση, εξηγεί πιθανώς τη διαρκή δημοτικότητά τους. Ταυτόχρονα, η φθίνουσα χρήση συγκεκριμένων εργαλείων υποδηλώνει ότι πιο τυποποιημένες, πιθανώς εξωτερικές, λύσεις μπορεί να προσφέρουν βελτιωμένη απόδοση ή πλεονεκτήματα κόστους. 4 ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΟΙ ΣΎΜΒΟΥΛΟΙ ΣΤΌΛΟΥ Μετά το 2019 υπήρξε κάμψη της τάσης χρήσηςανεξάρτητων συμβούλων στόλου. Αυτή η αλλαγή μπορεί να υποδηλώνει ότι οι fleet managers που αρχικά πειραματίστηκαν με συμβούλους έμαθαν όσα χρειάζονταν και ότι η ευρύτερη αντίληψη του κλάδου για τους συμβούλους εξελίχθηκε. Υποδηλώνει κατάσταση ρευστότητας στον κλάδο, κατά την οποία οι καθιερωμένοι κανόνες επανεξετάζονται και οι στρατηγικές επαναξιολογούνται. 5 ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΏΝ ΑΝΆ ΠΕΡΙΟΧΉ Ο τρόπος με τον οποίο παρέχονται οι υπηρεσίες του στόλου δείχνει μεγάλες περιφερειακές διαφορές, καταδεικνύοντας πώς οι συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς, οι περιφερειακές προτιμήσεις και οι μοναδικές υλικοτεχνικές προκλήσεις διαμορφώνουν στρατηγικές fleet management. Για παράδειγμα, ενώ η Βόρεια Αμερική δίνει στον παγκόσμιο ή περιφερειακό τρόπο αναφοράς τα σταθερά ευρωπαϊκά πρότυπα υποδηλώνουν ώριμη, σταθερή αγορά. 6 ΣΤΌΧΟΙ ΚΑΙ ΠΗΓΈΣ ΕΞΟΙΚΟΝΌΜΗΣΗΣ Υπάρχει μια σαφής πτωτική τάση στους στόχους εξοικονόμησης που έθεσαν οι fleet managers από το 2020 έως το 2023. Αυτή η τάση θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα ήδη εφαρμοσμένων μέτρων ελέγχου του κόστους ή διαφορετικής οικονομικής πραγματικότητας. Είναι ενδιαφέρον ότι, όσον αφορά στις πηγές αυτών των αναμενόμενων εξοικονομήσεων, ξεχωρίζουν οι δεσμεύσεις με κατασκευαστές και παρόχους Leasing. Φαίνεται πως υπάρχει ακόμη σημαντικό περιθώριο οικονομικών βελτιώσεων μέσω αυτών των δεσμεύσεων. Fleet management Η εστίαση στην ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και τη βελτιστοποίηση του κόστους παραμένει αναλλοίωτη 51 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #16
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=