Fleet Business #16

ΒΌΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΉ Οι περισσότερες εταιρείες των συμμετεχόντων της περιοχής αυτής ανήκουν στον τομέα της πληροφορικής και της τεχνολογίας συνιστώντας το 17% του συνόλου. Με μέσο αριθμό εργαζομένων 27.891, οι εταιρείες αυτές δραστηριοποιούνται κυρίως εκτός ΗΠΑ, όπου φιλοξενείται το 28% των κεντρικών γραφείων. Ωστόσο, ο μέσος στόλος της Βόρειας Αμερικής, με 1.952 αυτοκίνητα το 2023, παρουσιάζει ελαφρά κάμψη, τονίζοντας την ανάγκη αποτελεσματικότερου μάνατζμεντ. Η εστίαση στη βιωσιμότητα γίνεται εμφανής στις επιλογές οχημάτων. Ενώ τα οχήματα ICE προβλέπεται να μειωθούν κατά 61,5%, υπάρχει μια ισορροπημένη προσδοκία ανάπτυξης για τα BEV. Το τοπίο κινητικότητας στη Βόρεια Αμερική παρουσιάζει μικτή εικόνα. Αν και οι προϋπολογισμοί μικροκινητικότητας και κινητικότητας υιοθετούνται από το 15,4% και το 34,6% αντίστοιχα, εξακολουθεί να υπάρχει ανάγκη σε τομείς όπως ο διαμοιρασμός αυτοκινήτου και ποδηλάτων. Κύριος μοχλός για αυτές τις λύσεις παραμένει η βιωσιμότητα, με εντυπωσιακή βαθμολογία 4,55 στα 5. Ωστόσο, οι προκλήσεις εξακολουθούν να υφίστανται, ιδίως όσον αφορά τους χρονικούς περιορισμούς και την εύρεση κατάλληλων παρόχων λύσεων κινητικότητας. Εν κατακλείδι, το τοπίο του στόλου της Βόρειας Αμερικής για το 2023 υπογραμμίζει μια εξελισσόμενη πορεία. ΛΑΤΙΝΙΚΉ ΑΜΕΡΙΚΉ Οι εταιρείες της περιοχής, που συμμετείχαν στην έρευνα, με μέσο αριθμό εργαζομένων περίπου 8.215, διαχειρίζονται περίπου 1.138 αυτοκίνητα, με αναλογία αυτοκινήτου προς προσωπικό περίπου 0,21. Ακόμα και με ευρωπαϊκή προσέγγιση των στοιχείων, η έρευνα υποδεικνύει τη σημασία της Λατινικής Αμερικής και ειδικά της Βραζιλίας, που φιλοξενεί το 5% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Το μέγεθος του στόλου στην περιοχή κλίνει προς τη σταθεροποίηση, με το 71,4% να μην αναμένει αλλαγή εντός του έτους. Η περιοχή δείχνει μια τάση απομάκρυνσης από τα οχήματα ICE, με το 59,3% των στόλων να παραμένει στατικό και το 29,6% να αναμένει μείωση. Ωστόσο, η υιοθέτηση πιο οικολογικών οχημάτων όπως τα BEV και τα HEV/MHEV βρίσκεται σε άνοδο. Οι μέσες εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 139,73 g/km το 2023, ενισχύοντας την ανάγκη για συνεχείς προσπάθειες βιωσιμότητας. Στον τομέα της χρηματοδότησης και της μίσθωσης, το 77,4% των ερωτηθέντων της περιοχής κλίνει προς το full-service leasing, υποδηλώνοντας ισχυρή εμπιστοσύνη στους χρηματοοικονομικούς εταίρους. Η Αργεντινή αναδεικνύεται ως hotspot στο fleet management με το 9,5% των διευθυντών να επιθυμούν να αλλάξουν συνεργάτες leasing το 2023. Είναι προφανές ότι, ενώ ορισμένες περιφερειακές προτιμήσεις είναι ισχυρές, υπάρχει επίσης προθυμία για εξερεύνηση και προσαρμογή, αντανακλώντας τον δυναμισμό της αγοράς της περιοχής. ΑΣΊΑ-ΕΙΡΗΝΙΚΌΣ Η Global Fleet Survey 2023 αποκαλύπτει τη δυναμική αλλαγή στον κλάδο στόλου APAC, υπογραμμίζοντας τη μετάβαση σε πράσινες πρακτικές και αποτελεσματική κινητικότητα. Το περιβάλλον του στόλου Ασίας-Ειρηνικού υφίσταται ταχύ μετασχηματισμό, σύμφωνα με την έρευνα. Από οργανωτικής σκοπιάς, οι εταιρείες της περιοχής αναπτύσσονται κυρίως στον τομέα της πληροφορικής και της τεχνολογίας. Η μέση εταιρεία απασχολεί περίπου 17.223 εργαζόμενους, απόδειξη της οικονομικής σημασίας της περιοχής. Η Ιαπωνία ξεχωρίζει στην αγορά αυτή, με 4% στην κατηγορία επιβατικών αυτοκινήτων. Η αναλογία αυτοκινήτων προς εργαζομένους δείχνει μια αύξηση της απόδοσης, υποδηλώνοντας πιθανή υιοθέτηση εναλλακτικών λύσεων κινητικότητας. Η περιοχή παρουσιάζει ισχυρή αποδέσμευση από τα συμβατικά οχήματα ICE, με προβλεπόμενη μείωση 46,4% το 2023. Αντίθετα, οι αυξανόμενοι αριθμοί για BEV και HEV υποδηλώνουν ένα μέλλον ηλεκτρικό και οικολογικό. Επιπλέον, η μείωση των ανώτατων ορίων CO2, με το 50% των εταιρειών να στοχεύουν σε ανώτατο όριο 1-60 g/km έως το 2030, είναι ενδεικτικές μιας συνειδητής στροφής προς πιο πράσινες πρακτικές. Ωστόσο, η πορεία προς ένα βιώσιμο μέλλον παρουσιάζει προκλήσεις. Στο μέτωπο της κινητικότητας, ενώ το 33,3% των ερωτηθέντων έχει ήδη ορίσει έναν προϋπολογισμό κινητικότητας, λύσεις όπως η μικροκινητικότητα και ο διαμοιρασμός αυτοκινήτου εξακολουθούν να κερδίζουν έδαφος, με υιοθέτηση κατά 18,5% και 3,7% αντίστοιχα. ΑΦΡΙΚΉ - ΜΈΣΗ ΑΝΑΤΟΛΉ Ο μέσος αριθμός εργαζομένων ανά εταιρεία, συμμετεχόντων στην έρευνα, ανέρχεται σε 3.704, δείγμα του ξεχωριστού μεγέθους της αγοράς. Η περιοχή σημείωσε μείωση αυτοκινήτων στόλου, από 455 το 2021, σε 328 το 2023, με έμφαση στην αποδοτικότητα. Άλλο ένα χαρακτηριστικό είναι η συμπερίληψη της Μοζαμβίκης στις κορυφαίες χώρες ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, κάτι που υποδεικνύει προτιμήσεις σε δυναμικά οχήματα. Εμβαθύνοντας στα προφίλ των ερωτηθέντων, αν και η Ευρώπη πρωτοστατεί με χώρες όπως η Ολλανδία και η Γερμανία, η περιοχή της Αφρικής - Μέσης Ανατολής διατηρεί σημαντικό ποσοστό με 63% περιφερειακή ευθύνη. Όσον αφορά στη χρηματοδότηση και τη μίσθωση, το full-service leasing ξεχωρίζει ως προτιμώμενη επιλογή, με το 57,6% να τάσσεται υπέρ αυτής της προσέγγισης. Είναι ενδιαφέρον ότι η περιοχή παρουσιάζει μια τάση διαφοροποίησης στις χρηματοοικονομικές συνεργασίες της, όπως αποδεικνύεται από την αυξανόμενη συνεργασία της με τους παρόχους χρηματοδότησης. Τα παραδοσιακά οχήματα ICE σημειώνουν πτώση, με το 29,6% των ερωτηθέντων να προβλέπει μείωση. Η τάση εξηλεκτρισμού είναι υπαρκτή, δεδομένου ότι το 25,9% προβλέπει αύξηση των BEV. Τα οχήματα HEV και MHEV σημειώνουν επίσης θετική ανάπτυξη, δίνοντας έμφαση σε μια ευρύτερη στροφή προς φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις. 46 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=