Fleet Business #16

Η ΔΙΑΦΟΡΆ μεταξύ πωλήσεων και αποτελεσμάτων έχει προσδώσει αρνητική φήμη σε ορισμένες επενδύσεις στην τηλεματική στόλου. Ενώ κάποιες εταιρείες αναπτύσσουν επιτυχώς την τεχνολογία επίτευξης στόχων και αναφέρουν οικονομική απόδοση αρκετές φορές μεγαλύτερη από την επένδυσή τους, άλλες προσπαθούν να επιτύχουν τα αποτελέσματα που θα δικαιολογήσουν την αρχική επένδυση. Η Acorn Mobility Services, που κατασκευάζει και εγκαθιστά ανελκυστήρες σκάλας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, έχει βιώσει επιτυχίες και αποτυχίες στα προγράμματα τηλεματικής του στόλου της. Η εταιρεία διαχειρίζεται 170 βαν και αναζητούσε λύση που θα την βοηθούσε να επιτύχει μεγαλύτερη εξοικονόμηση, να βελτιώσει την ασφάλεια των οχημάτων και των οδηγών της και να περιορίσει το αποτύπωμα άνθρακα του στόλου της. Το πρώτο σύστημα τηλεματικής της δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Η τεχνολογία λειτούργησε, αλλά η αναδρομική φύση των δεδομένων - αναφορά μετακινήσεων και οδηγικής συμπεριφοράς που ήδη είχαν συμβεί, σήμαινε πως η ανατροφοδότηση των οδηγών για απότομη επιτάχυνση, φρενάρισμα και επικίνδυνη οδήγηση, γινόταν πολύ μετά τα γεγονότα και δεν είχε αντίκτυπο. Κατά συνέπεια, η αλλαγή των οδηγικών συνηθειών αποδείχθηκε αργή και αναξιόπιστη. Ο Pete Hodgson, UK & European Fleet/ Transport Manager της Acorn Mobility Services, δήλωσε: «Με τον παραδοσιακό τύπο τηλεματικής, εκπαιδεύετε τους οδηγούς αναδρομικά». ΆΜΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΌΤΗΣΗ ΟΔΗΓΏΝ Η εφαρμογή ενός συστήματος τηλεματικής άμεσης ανατροφοδότησης οδηγών, με μια σειρά κινήτρων για την βελτίωση της συμπεριφοράς τους, έχει αποδειχθεί πολύ πιο επιτυχημένη και απέφερε εντυπωσιακή απόδοση επένδυσης, τόσο για τα οικονομικά αποτελέσματα της Acorn όσο και για το περιβάλλον. Κατόπιν πιλοτικού προγράμματος, η Acorn Mobility Services εγκατέστησε το Lightfoot, μια συσκευή τηλεματικής τοποθετημένη στο ταμπλό με μια σειρά έγχρωμων λυχνιών κυκλοφορίας, πράσινες, πορτοκαλί και κόκκινες. Οι λυχνίες είναι πράσινες όταν το όχημα οδηγείται με βέλτιστη απόδοση, αλλά γίνονται πορτοκαλί σε πραγματικό χρόνο και στη συνέχεια κόκκινες όταν το σύστημα ανιχνεύσει επικίνδυνη και επιθετική οδήγηση. Οι λυχνίες συνοδεύονται από ηχητική ειδοποίηση για να διορθώσει ο οδηγός τη συμπεριφορά του. Το σύστημα ωθεί τον οδηγό σε πραγματικό χρόνο να σταματήσει τυχόν επικίνδυνες συμπεριφορές, αντί των αναδρομικών παρεμβάσεων των fleet managers (αν και οι στόλοι μπορούν να δουν βαθμολογίες οδηγών) Το Lightfoot βαθμολογεί κάθε μετακίνηση και οι οδηγοί με βαθμολογία 85 και άνω επί μια εβδομάδα (με την εφαρμογή Lightfoot) συμμετέχουν σε κλήρωση χρηματικών επάθλων. ΕΞΟΙΚΟΝΌΜΗΣΗ ΧΡΗΜΆΤΩΝ «Είχαμε μείωση 40% στα RTC [συγκρούσεις οδικής κυκλοφορίας]», ανέφερε ο κ. Hodgson. «Οι αποζημιώσεις μας ανέρχονταν περίπου στα 210.000 ευρώ ετησίως. Έναν χρόνο μετά την τοποθέτηση του Lightfoot ανέρχονταν στα 33.000 ευρώ και το δεύτερο έτος στα15.000 ευρώ. Ο πιο ομαλός τρόπος οδήγησης που ενθαρρύνει η τεχνολογία επέφερε επίσης βελτίωση κατανάλωσης καυσίμου κατά 11%, εξοικονομώντας περίπου 105.000 ευρώ ετησίως. Λιγότερα καύσιμα ανά χιλιόμετρο σηΗ περίπτωση της τηλεματικής Η άμεση ενημέρωση των οδηγών βοήθησε την Acorn Mobility Services να επιτύχει μείωση 40% των ατυχημάτων και 11% βελτίωση κατανάλωσης καυσίμου ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Η εξοικονόμηση καυσίμου, ή αύξηση παραγωγικότητας και η μείωση του κόστους αποζημιώσεων μπορούν να επιφέρουν μετρήσιμες οικονομικές αποδόσεις επένδυσης με την υιοθέτηση της τηλεματικής. 36 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=