ΠΑΡΆ τις προσπάθειες εξεύρεσης λύσεων, πολλές εταιρείες εξακολουθούν να προσπαθούν να συγκεντρώσουν ακριβή δεδομένα, απαραίτητα για ακριβείς αναφορές. Τα παρόν άρθρο διερευνά τις πολυπλοκότητες επίτευξης συμμόρφωσης, τις διάφορες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι fleet managers και τα πιθανά οφέλη της συμμετοχής των οδηγών εταιρικών αυτοκινήτων στη συλλογή δεδομένων. ΑΠΑΙΤΉΣΕΙΣ ΣΥΜΜΌΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΖΉΤΗΣΗ ΑΠΟΛΎΤΟΥ ΑΚΡΙΒΕΊΑΣ Για να κατανοήσουμε τις προκλήσεις, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε τι σημαίνει συμμόρφωση στο πλαίσιο της αναφοράς βιωσιμότητας. Οι εταιρείες υποχρεούνται να αναφέρουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου τους και να παρέχουν σαφή δεδομένα των περιβαλλοντικών τους επιδόσεων. Η διαδικασία κατανέμει τις εκπομπές σε τρείς κατηγορίες: Πεδίο 1 (άμεσες ή ελεγχόμενες εκπομπές), Πεδίο 2 (έμμεσες εκπομπές δημόσιου δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, θέρμανσης ή ατμού) και Πεδίο 3 (έμμεσες εκπομπές αλυσίδας αξίας, συμπεριλαμβανομένων των μετακινήσεων εργαζομένων). Για τους fleet managers, η λύση για τη συμμόρφωση έγκειται στη λήψη ακριβών δεδομένων χρήσης και πραγματικής κατανάλωσης των εταιρικών οχημάτων. Για να διαχωριστούν οι επαγγελματικές και οι ιδιωτικές μετακινήσεις και οι μετακινήσεις από και προς την εργασία, οι οδηγοί πρέπει να καταγράφουν τη χρήση του οχήματός τους. Επιπλέον, οι εταιρείες πρέπει να υπολογίσουν διάφορους παράγοντες, όπως απόδοση ηλεκτρικής ενέργειας, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τοπικούς συντελεστές. Ωστόσο, η συλλογή αυτών των δεδομένων αποτελεί σημαντική πρόκληση. ΤΟ ΔΊΛΗΜΜΑ ΤΗΣ ΑΠΛΟΠΟΊΗΣΗΣ Οι fleet managers έχουν δοκιμάσει διάφορες λύσεις για να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα της συλλογής δεδομένων. Κάποιες περιλαμβάνουν τον υπολογισμό εκπομπών βάσει κατανάλωσης καυσίμου ή ενέργειας, παρέκτασης δεδομένων μικρού δείγματος ή εξαίρεσης ιδιωτικών μετακινήσεων. Αν και αυτές οι μέθοδοι φαίνονται πρακτικές, συνήθως δεν πληρούν τις απαιτήσεις αναφοράς. Για παράδειγμα, ο υπολογισμός εκπομπών βάσει κατανάλωσης καυσίμου ή ενέργειας (λίτρα και kWh) δεν παρέχει τον απαραίτητο διαχωρισμό μεταξύ επιχειρηματικής, ιδιωτικής χρήσης και χρήσης μετακινήσεων από και προς την εργασία, καθιστώντας τα δεδομένα ακατάλληλα. Η παρέκταση, αν και στατιστικά αποδεκτή σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να μη καλύπτει επακριβώς ολόκληρο τον στόλο. Τέλος, η μη αναφορά ιδιωτικών μεΛύσεις αυτοεξυπηρέτησης ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Η υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας περιλαμβάνεται στις σύγχρονες επιχειρηματικές πρακτικές, με επίκεντρο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την εταιρική υπευθυνότητα. Ωστόσο, για τους fleet managers, η συμμόρφωση στις απαιτήσεις αναφορών βιωσιμότητας παραμένει δύσκολη. 34 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=