ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 • # 16 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Εξισορρόπηση άνεσης και κινδύνου ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΛΟΥ Παγκόσμια στρατηγική ΦΟΡΤΙΣΗ Ελλιπής ενημέρωση καταναλωτών ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Τα σχέδια των εταιρειών Οδήγησε το μέλλον MG
Καταλύτης καινοτομίας η συνδεσιμότητα Τι σημαίνει συνδεσιμότητα στον κλάδο της αυτοκίνησης; Σχεδόν τα πάντα. Η αυτοκινητοβιομηχανία και το ευρύτερο οικοσύστημα κινητικότητας μετασχηματίζεται με την ανάπτυξη των οχημάτων λογισμικού - μια αλλαγή που επιταχύνεται παράλληλα με τη δημιουργία μιας πιο στιβαρής και ολοένα πιο διαδεδομένης υποδομής επικοινωνιών, που παρέχει συνδεσιμότητα στο αυτοκίνητο και στο περιβάλλον του. Η συνδεσιμότητα ουσιαστικά καθιερώνει τα αυτοκίνητα ως κόμβους στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT), έτσι ώστε αυτά να λειτουργούν όλο και περισσότερο ως πλατφόρμα παροχής υπηρεσιών. Το infotainment, οι ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού, που θα αντικαταστήσουν εκτός από την επίσκεψη στο συνεργείο και τις ανακλήσεις - εκτιμήσεις, προβλέπουν ήδη ότι έως και το 40% όλων των εκστρατειών ανάκλησης αυτοκινήτων διορθώνονται με μια ενημέρωση λογισμικού - οι βελτιστοποιήσεις σχεδιασμού και ο σχεδιασμός του κύκλου προϊόντων βάσει δεδομένων χρήσης σε πραγματικό χρόνο είναι η μία πλευρά της εξέλιξης που συντελείται. Η εξέλιξη της συνδεσιμότητας μπορεί να προσφέρει εξαιρετικά αυτοματοποιημένη λειτουργία οδήγησης, προηγμένη διεπαφή ανθρώπων-μηχανών - όπως είναι οι εικονικοί βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης - βελτιωμένες υπηρεσίες στον οδηγό, οθόνες head-up εικονικής πραγματικότητας, πρόληψη κλοπής και παρακολούθηση οχημάτων, βοήθεια έκτακτης ανάγκης, πλοήγηση και άλλες πληροφορίες, εξατομικευμένο σύστημα infotainment, πληροφορίες αφοσίωσης πελατών που οδηγούν σε βελτίωση της αλυσίδας αξίας, τηλεματική για υπηρεσίες πρόβλεψης οδήγησης και πρόσθετη βελτιστοποίηση, ασύρματες ενημερώσεις (OTA) και επιδιορθώσεις ποιότητας. Κυρίως, όμως, συνδεσιμότητα σημαίνει V2X (όχημα προς τα πάντα), που επιτρέπει στα οχήματα να επικοινωνούν μεταξύ τους και με την υποδομή, βελτιώνοντας τις συνθήκες κυκλοφορίας και εξασφαλίζοντας την οδική ασφάλεια. Η συνδεσιμότητα μπορεί να προσφέρει μια πιο ενημερωμένη και έξυπνη υποδομή κινητικότητας, που κάνει τις μετακινήσεις ευκολότερες, λιγότερο αγχωτικές, ασφαλέστερες και πιο βιώσιμες για όλους. Και βεβαίως, διευκολύνει κάθε πτυχή και λειτουργία του fleet management. Ωστόσο, η συνδεσιμότητα ανοίγει επίσης την πόρτα σε προβλήματα ασφάλειας με τη μορφή κυβερνοεπιθέσεων. Η επίλυση των προκλήσεων αυτών βρίσκεται στον πυρήνα του μέλλοντος έξυπνων μεταφορών. Μάλιστα, οι ειδικοί προβλέπουν ότι έως το 2027, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο του αυτοκινήτου θα έχει εξελιχθεί σε αγορά 2,7 δισ. δολαρίων. Στα θέματα της συνδεσιμότητας που απασχολούν τον fleet manager είναι αφιερωμένο μεγάλο τμήμα του τεύχους αυτού, το οποίο περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες από την Παγκόσμια Έρευνα Στόλου του Global Fleet, καθώς και ενημέρωση για τις μπαταρίες που χρησιμοποιούν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες. Περιλαμβάνει, ακόμα, ανάλυση για τις λειτουργίες που παρέχουν σημαντικοί πάροχοι φόρτισης σε ευρωπαϊκό επίπεδο και την αποτύπωση της εκθετικής ανόδου πωλήσεων του πιο ευπώλητου αυτοκινήτου στον κόσμο. Καλή ανάγνωση και καλή νέα χρονιά! Λίνα Τσαγκαράκη - Ξένου ΕΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ-ΞΕΝΟΥ l.tsagaraki@direction.gr ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGERS KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr COPY EDITOR ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ PRODUCTION MANAGER ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ DIRECTOR ACCOUNTING ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΥΠΈYΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΏΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ FLEETBUSINESS ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΕΥΧΟΣ 16 Μ. Ασίας 43 | 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr IΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ FOR INTERNATIONAL FLEET & MOBILITY LEADERS THE EXECUTIVE NETWORK ISSN έντυπης έκδοσης 2653-9918 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-7906 Ετήσια συνδρομή: 120 € 230366 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #16
Fleet Business Market..........................6 Νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν......................... 10 ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Εξισορρόπηση άνεσης και κινδύνου...........................................14 Ψηφιοποίηση οδήγησης μέσω εφαρμογών................................16 Ψηφιακή διαχείριση φόρτισης ηλεκτρικών στόλων........18 Τηλεματική έναντι συνδεσιμότητας για τον fleet manager.............................. 20 Τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα θα επαναπροσδιορίσουν την κινητικότητα...................................22 Σύντομα τα αυτοκίνητα θα αποτελούν πορτοφόλια σε τροχούς.............................................26 Οι κίνδυνοι των εφαρμογών στον κυβερνοχώρο........................................28 Λειτουργίες σε συνδεδεμένο περιβάλλον.............. 30 Αν ξοδέψετε ένα ευρώ πρέπει να εξοικονομήσετε τρία...................32 Λύσεις αυτοεξυπηρέτησης.............34 Η περίπτωση της τηλεματικής ......36 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Πόσο ακριβής είναι η ενημέρωση των καταναλωτών για τη φόρτιση.....................................40 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΛΟΥ 2023 Πορεία στο μέλλον............................ 44 Παγκόσμια στρατηγική.....................47 Fleet management..............................51 ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ BYD...........................................................54 Mercedes-Benz....................................54 Renault.....................................................57 Tesla..........................................................59 Toyota .................................................... 60 Volvo........................................................ 60 Volkswagen...........................................62 ΠΩΛΗΣΕΙΣ Γιατί το Tesla Model Y είναι τόσο επιτυχημένο;.................. 64 4 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 INDEX
Έλεγχος ασφαλούς ηλεκτροδότησης σημείων φόρτισης EV Η AVERE (Ευρωπαϊκή Ένωση Ηλεκτροκίνησης) συνεργάζεται με το FEDS (Φόρουμ Ευρωπαϊκής Ηλεκτρικής Οικιακής Ασφάλειας) για τη δημιουργίας λίστας ελέγχου ασφαλούς ηλεκτροδότησης σημείων φόρτισης EV. Η λίστα περιλαμβάνει συστάσεις για χρήστες και εγκαταστάτες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε κτίρια. Η λίστα ελέγχου δεν υποκαθιστά τα πρότυπα, τους εθνικούς κανονισμούς και τις συστάσεις, αλλά εστιάζει στα στοιχεία που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή όσον αφορά στην ασφάλεια κατά την εγκατάσταση σημείων φόρτισης. Κατεβάστε τη λίστα από τον ιστότοπο https:// www.avere.org/ Τα EV απλοποιούν την εφοδιαστική αλυσίδα Ο CEO της Volvo Cars, Jim Rowan, αναφερόμενος σε διαφορές παραγωγής μεταξύ οχημάτων ICE και EV, σε συνέντευξη στο GTspirit, ανέφερε: «Όταν κατασκευάζεις αυτοκίνητα ICE έχεις μεγάλη πολυπλοκότητα… έχεις κινητήρες 1.2, 1.6. και 2 λίτρων, 4κύλινδρους, 6κύλινδρους… τα έμβολα έχουν διαφορετικά μεγέθη, τα ελατήρια εμβόλων, οι κύλινδροι, οι κυλινδροκεφαλές και τα μπλοκ… βίδες, παξιμάδια, μπουλόνια… όλα έχουν διαφορετικό μέγεθος. Όταν κατασκευάζεις ηλεκτρικούς κινητήρες, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά… εντελώς διαφορετική αλυσίδα εφοδιασμού. Ένας ηλεκτρικός κινητήρας (ίσως σε δύο μεγέθη) και μια μπαταρία και, στη συνέχεια, για να έχεις διαφορετικά μοντέλα διαφόρων κατηγοριών, απλώς προσθέτεις ή αφαιρείς εξοπλισμό και έχεις ανάλογες επιδόσεις». Απενεργοποιούν τις λειτουργίες ασφαλείας Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και οι κάμερες ή οι αισθητήρες οπισθοπορείας, απενεργοποιούνται από τους οδηγούς, επειδή τα βρίσκουν ενοχλητικά, σύμφωνα με έρευνα. Η έρευνα, η οποία ανατέθηκε από την οργάνωση οδικής ασφάλειας Brake και την ασφαλιστική εταιρεία Axa UK, διαπίστωσε ότι το 41% των οδηγών απενεργοποιούν τις λειτουργίες ασφάλειας του αυτοκινήτου τους. Διαπιστώθηκε, επίσης ότι, αν και η πλειονότητα (82%) των οδηγών που ρωτήθηκαν θεωρούν ότι η βαθμολογία ασφάλειας είναι σημαντικός παράγοντας κατά την επιλογή νέου αυτοκινήτου, μόνο το 36% γνωρίζει με βεβαιότητα τα σχετικά χαρακτηριστικά που διαθέτει το αυτοκίνητό του. Οι κορυφαίες των μπαταριών Η CATL παρέμεινε στην πρώτη θέση παραγωγής συστοιχιών μπαταρίας τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, διατηρώντας μερίδιο αγοράς 32,2%, παρέχοντας μπαταρίες 158 GWh για ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, αύξηση 56,5% σε ετήσια βάση. Με 81,9 GWh, η LG Energy Solution παρήγαγε τον δεύτερο μεγαλύτερο όγκο μπαταριών EV το εννεάμηνο του 2023 (μερίδιο 16,7%), καταγράφοντας αύξηση σχεδόν 49% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2022. Η BYD, στην τρίτη θέση παρείχε 81,1 GWh, με μερίδιο αγοράς 16,5%.Η παραγωγή της αυξήθηκε κατά 81,2% το εννεάμηνο, ενώ αναμένεται να ξεπεράσει την LG Energy Solution το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Το κόστος της απεργίας Η 44ήμερη απεργία του αμερικανικού συνδικάτου UAW το φθινόπωρο κόστισε περίπου 750 εκατ. ευρώ καθαρών εσόδων, σύμφωνα με τη Natalie Knight, Chief Financial Officer της Stellantis. Η Ford Motor Co. δήλωσε απώλειες 1,7 δισ. δολαρίων λόγω της 41ήμερης απεργίας. Η General Motors Co., απώλεσε 1,1 δισ. δολάρια λειτουργικών κερδών σε 46 ημέρες. 20 ΚΟΡΥΦΑΊΕΣ ΠΩΛΉΣΕΙΣ EV ΑΝΆ ΜΟΝΤΈΛΟ ΠΑΓΚΟΣΜΊΩΣ ΙΑΝ - ΟΚΤ 2023 ΜΟΝΑ- ΔΕΣ Tesla Model Y 970.403 BYD Song (BEV+PHEV) 497.081 Tesla Model 3 417.825 BYD Qin Plus (BEV+PHEV 370.542 BYD Yuan Plus / Atto 3 348.500 BYD Dolphin 282.954 GAC Aion S 193.971 GAC Aion Y 190.763 Wuling HongGuang Mini EV 189.893 BYD Han (BEV+PHEV) 185.634 BYD Seagull 168.051 VW ID.4 151.740 BYD Tang (BEV+PHEV) 117.902 Wuling Bingo 116.282 Changan Lumin 110.030 VW ID.3 105.118 Denza D9 (BEV+PHEV) 97.666 Li Auto L7 97.062 Li Auto L8 90.501 Audi Q4 e-Tron 88.924 Πηγή: EV-volumes.com Αυξάνονται τα αποθέματα Καθώς αίρονται οι δυσκολίες παραγωγής και αυξάνεται το κόστος δανεισμού, τα απούλητα οχήματα αρχίζουν να συσσωρεύονται στις αντιπροσωπείες. Ακόμα και η Tesla, η οποία δεν διαθέτει αντιπροσώπους, αναγκάστηκε να μειώσει τις τιμές, για να συνεχίσει η λειτουργία των γραμμών παραγωγής. «Η Cox Automotive προβλέπει σημαντική αύξηση αποθεμάτων έναντι του 2022 -έτος ελλείψεων- υψηλότερα κίνητρα και αύξηση εκπτώσεων», έγραψε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Cox, Jonathan Smoke, στις προβλέψεις του για το 2024. 6 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
Υπερσύγχρονο ερευνητικό κέντρο Το Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH, ο ευρωπαϊκός κόμβος έρευνας και ανάπτυξης (R&D) του Hyundai Motor Group, εγκαινίασε το υπερσύγχρονο ερευνητικό του κέντρο. Τα νέα εργαστήρια θα επικεντρωθούν στις πιο προηγμένες τεχνολογικές καινοτομίες, όπως ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS), λειτουργίες infotainment και ηλεκτροκίνηση. Οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν το μεγαλύτερο 4W NVH Dyno του ομίλου, ικανό να αξιολογήσει πλήρη γκάμα οχημάτων σε μία πλατφόρμα, καθώς και δύο Chassis Dyno και ένα Powertrain Dyno, ενισχύοντας έτσι τις δυνατότητες προηγμένων δοκιμών. Μεταχειρισμένα οχήματα Ο μέσος αριθμός ημερών που απαιτούνται για την πώληση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μειώθηκε σε τέσσερις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές τον Νοέμβριο. Η Αυστρία, η Ιταλία, η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσαν πτώση των ημερών αποθεμάτων σε σύγκριση με τον Οκτώβριο. Εν τω μεταξύ, η Γαλλία δεν σημείωσε καμία αλλαγή, η Γερμανία κατέγραψε μικρή άνοδο 0,5 ημέρας και η Ισπανία σημείωσε αύξηση μόλις δύο ημερών. Οι ταχύτερες πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Νοέμβριο, ωστόσο, δεν αρκούν για να ανακόψουν την επιβραδυντική τάση στην Ευρώπη, όπως επισημαίνει η Autovista. Η ζήτηση μειώθηκε λόγω δυσχερέστερων οικονομικών συνθηκών, ενώ οι υπολειμματικές αξίες (RV) παρέμειναν σε γενικές γραμμές σταθερές μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, με θετική κλίση σε πολλές αγορές. Μόνο το Ηνωμένο Βασίλειο (-2,7%) και η Ελβετία (-2,2%) σημείωσαν πτώση. BMW: άδεια δοκιμών αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 στη Σαγκάη H Nissan στο Tokyo Auto Salon Το μοντέλο Gen3, που θα συμμετάσχει στους πρώτους αγώνες Formula E της Ιαπωνίας, «Tokyo E-Prix», τον Μάρτιο, θα εκτεθεί στο Tokyo Auto Salon 2024. Το αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο θα συνοδεύεται από πρότυπες εκδόσεις των Caravan, X-Trail, Roox, και March, καθώς και από τα αυτοκίνητα δρόμου NISMO. Επιπλέον, δύο οχήματα της Nissan Motorsports & Customization (NMC) θα εκτεθούν από την AUTECH. Το Tokyo Auto Salon 2024 θα πραγματοποιηθεί στο Makuhari Messe, από τις 12 έως τις 14 Ιανουαρίου. Στο περίπτερο της Nissan θα υπάρχει επίσης ποικιλία μοντέλων Nissan και NISMO. Χρόνος φόρτισης έναντι τιμής αυτοκινήτου Το Bloomberg βρήκε μια απλή μέθοδο σύγκρισης αυτοκινήτων, βάσει χρόνου φόρτισης 100 μιλίων και αναλογίας τιμής οχήματος προς συνολική αυτονομία, την οποία αποκαλεί Total Battery Score. Η μέθοδος εφαρμόστηκε σε 25 οχήματα βάσει της δοκιμής ταχύτητας φόρτισης της Edmunds, εστιάζοντας στη φθηνότερη έκδοση μεγάλης αυτονομίας του καθενός. Η Hyundai και η Kia κατέλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις της Total Battery Score, ακολουθούμενες από τα Model 3, Model Y και Model S της Tesla. Το νέο Kia EV9, ένα SUV με τρεις άνετες σειρές καθισμάτων, κατετάγη στα πρώτα 10 και ανήκει σε δική του κατηγορία λόγω μεγέθους. Σημείωση: Η βαθμολογία καθορίζεται από τις επιδόσεις της ταχύτητας φόρτισης και την αναλογία τιμής/αυτονομίας. Οι βαθμολογίες χρησιμοποιούν MSRP για τη φθηνότερη έκδοση μεγάλης αυτονομίας, συν τα έξοδα παραγγελίας και παράδοσης. Ορισμένα μοντέλα, όπως το Tesla Model X, δεν περιλαμβάνονται. Πηγή: Bloomberg Green, Edmunds, EPA, websites κατασκευαστών ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Το «Total Battery Score» περιλαμβάνει την ταχύτητα φόρτισης, την αυτονομία και την τιμή Total Battery Score Hyundai Ioniq 6 Kia EV6 Hyundai Ioniq 5 Tesla Model 3 Tesla Model Y Tesla Model S Lucid Air Pure Kia EV9 Volkswagen ID.4 Polestar 2 BMW i4 BMW i5 Genesis Electric G80 Mercedes EQE Mercedes EQE SUV Ford Mustang MachFord F-150 Lightning Rician R1T Truck BMW iX Rivian R1S SUV Mercedes EQS SUV Chevrolet Bolt Mercedes EQS Sedan Chervrolet Bolt EUV Porsche Taycan 0 20 40 60 80 100 Το BMW Group έλαβε άδεια δοκιμών αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, σε δρόμους υψηλών ταχυτήτων στη Σαγκάη, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία, που βρίσκεται κοντά στο να της επιτραπεί να διαθέσει αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Η BMW θα λανσάρει προϊόντα εξοπλισμένα με λειτουργία αυτόνομης οδήγησης L3 μόλις της επιτραπεί, σύμφωνα με τους κινεζικούς νόμους και κανονισμούς. Η νέα άδεια θα επεκτείνει τους τομείς δοκιμών της BMW σε προηγμένες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης στη Σαγκάη. Η εταιρεία είχε λάβει άδεια το 2018, που της επέτρεψε να πραγματοποιήσει δοκιμές σε 5,6 χλμ. δημόσιων δρόμων της πόλης. Η Κίνα εφαρμόζει πολιτική επιτάχυνσης μαζικής υιοθέτησης τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης. 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #16
Οδηγήστε στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης με την τελευταία λέξη ασφάλειας και συνδεσιμότητας Η MG ΣΥΣΤΗΝΕΙ ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ! Η MG είναι μια εμβληματική μάρκα με μακρά ιστορία ενός αιώνα και παράλληλα η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά: 118.000 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2023 μετά την επανεισαγωγή της στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία πραγματοποιήθηκε μόλις πριν από ένα χρόνο. mgmotor.gr 8 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
Το ZS είναι ένας πραγματικά ασυναγώνιστος συνδυασμός κόστους - συνολικής αξίας, με πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική του έκδοση και πληρότητα σε όλα τα στοιχεία που αναζητούν οι αγοραστές σήμερα, με χαρακτηριστικά που προσφέρουν μοντέλα ανώτερων κατηγοριών. Είναι ένα οικογενειακό SUV, που έχει μια γκάμα επιλογών ικανή να προσεγγίσει μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού. Με τιμή εκκίνησης τα 18.950 ευρώ, δύο επιλογές βενζινοκινητήρα και δύο αμιγώς ηλεκτρικές, το MG ZS θα εδραιώσει τη μάρκα μεταξύ των πλέον περιζήτητων της ελληνικής αγοράς, κάτι που άλλωστε έχει ήδη πετύχει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το MG4 είναι μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, που κάνει τη διαφορά προσφέροντας ασυναγώνιστη τεχνολογία και ανάλογη τιμολογιακή προσέγγιση, που με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ξεκινά από τις 24.448 ευρώ. Με συνολικά τέσσερις εκδόσεις αυτονομίας έως και 520 χλμ (WLTP) και απόδοσης, το MG4 έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοντέλο, με χώρους και αυξημένη αυτονομία που καλύπτει όλες τις ανάγκες μετακίνησης. Δύο νέοι κινητήρες εμπλουτίζουν την γκάμα του μοντέλου, προσθέτοντας ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία και συγκλονιστικές επιδόσεις, οι MG4 EV 77kWh στην έκδοση LUXURY και MG4 EV 64kWh XPOWER 4WD. Μεταξύ των πολλαπλών διακρίσεων που έχει λάβει, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της MG βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, πιστοποιώντας την άριστη σχεδίαση, τον προγραμματισμό και τον εξοπλισμό του μοντέλου. Το MG5 είναι μια μεγαλύτερη πρόταση με τις ίδιες αρετές, που ενσωματώνει ακόμα περισσότερα χρηστικά στοιχεία, όπως η δυνατότητα φόρτισης συσκευών από την μπαταρία του, με την τεχνολογία “Vehicle to Load”. Το πρώτο μοντέλο της MG Motor Europe που αξιολογήθηκε από το Green NCAP, πέτυχε συνολική βαθμολογία 95%, που το τοποθετεί ανάμεσα στα πέντε κορυφαία μοντέλα που δοκιμάστηκαν το 2023, με βάση τρία βασικά κριτήρια: Καθαρό Αέρα, Ενεργειακή Απόδοση και Εκπομπές Αερίων Θερμοκηπίου. Προσφέρεται από 28.300 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά 2». Το MG HS, με δυναμική εμφάνιση και ευρύχωρη καμπίνα, γεμάτη με προηγμένης τεχνολογίας και εξελιγμένα gadgets στη διάθεση των επιβατών του, είναι σχεδιασμένο για την απόλυτη άνεση στα ταξίδια. Με turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου και 162 ίππους ή plug-in υβριδικό με 258 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία 52 χιλιομέτρων για όλες τις καθημερινές διαδρομές σε συνθήκες μηδενικών ρύπων, το MG HS είναι σχεδιασμένο να προσφέρει λύσεις σε κάθε τρόπο ζωής και ανάγκη. Με τιμή εκκίνησης τα 27.900 ευρώ και εγγύηση διάρκειας επτά ετών ή 150.000 χιλιομέτρων, είναι το μεγάλο SUV που κάνει την premium πολυτέλεια πιο προσιτή από ποτέ. Η MG στην Ελλάδα Η απόκτηση ενός μοντέλου της MG συνοδεύεται από μια εξαιρετική εμπειρία, πέραν της προσιτής τιμής. Τον πρώτο λόγο έχουν η καινοτομία και η καλύτερη εφαρμοσμένη τεχνολογία, που κάνει την εμπειρία χρήσης κάθε μοντέλου MG μια ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία. Αυτά είναι τα στοιχεία που οδηγούν την MG προς την κορυφή. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει η «έξυπνη» προϊοντική τοποθέτηση, αφού κάθε ένα από τα αυτοκίνητα τα οποία προσφέρει η MG στην ελληνική αγορά, έχει τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει και να αποτελεί την πιο έξυπνη πρόταση στην κατηγορία του. Η προσφορά 7ετούς εγγύησης (ή 150.000 χλμ) για όλα τα μοντέλα της MG αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της εταιρείας προς τους πελάτες της και δείχνει την εμπιστοσύνη της στην ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων της. Στα πλεονεκτήματα της μάρκας πρέπει να συνυπολογίζεται η κορυφαία υποστήριξη από το μεγάλο πανελλαδικό δίκτυο της ελληνικής αντιπροσωπίας. ΚΛΕΊΣΤΕ ΤΏΡΑ ΈΝΑ TEST DRIVE ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΊΤΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΑΠΌ ΚΟΝΤΆ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΏΣΕΤΕ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΉΜΑΤΆ ΤΟΥΣ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #16 ADVERTORIAL
uBMW - X2 Η δεύτερη γενιά X2 της BMW είναι αισθητά μεγαλύτερη, διαθέτει γνήσιο στυλ κουπέ και για πρώτη φορά την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση iX2. Η αυτονομία της μπαταρίας 64,8 kWh είναι 450 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα φόρτισης τα 130 kW. Υπάρχουν επίσης βενζινοκινητήρες ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και ντίζελ, αλλά όχι plug-in. Ο εσωτερικός χώρος είναι αισθητά πιο ευρύχωρος από της προκατόχου της. Νέα μοντέλα αυτοκινήτων και βαν uCADILLAC - Lyriq Η αμερικανική premium μάρκα Cadillac επιστρέφει στην Ευρώπη με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με αιχμή του δόρατος το Lyriq, κατόπιν παραγγελίας στην Ελβετία από τον Οκτώβριο του 2023, ενώ αργότερα θα διατεθεί και σε επιλεγμένες αγορές. Με μήκος πέντε μέτρων, ανταγωνίζεται την παρόμοιας τιμής BMW iX, διαθέτει αυτονομία 530 χιλιομέτρων και ταχυφόρτιση στα 200 kW. Η μπαταρία είναι 102 kW, συμβάλλοντας στο συνολικό βάρος των 2,7 τόνων. uCITROËN - ë-C3 Η Citroën κατέρριψε το όριο. Όταν το αμιγώς ηλεκτρικό ευρωπαϊκής κατασκευής ë-C3 διατεθεί στην αγορά στις αρχές του 2024, θα κοστίζει 25.000 ευρώ. Χαμηλότερα από την τιμή των κινέζων ανταγωνιστών, η Citroën ξεπερνά και την Volkswagen (αλλά όχι την Dacia) στην εκλαϊκευση της ηλεκτροκινητικότητας. Αιτία του χαμηλού κόστους είναι η φθηνότερη μπαταρία LFP 44 kWh (λιθίου- φωσφορικού σιδήρου), η οποία ανακτά το 20%-80% της ενέργειάς της σε 26 λεπτά. Μια ακόμα πιο προσιτή έκδοση των 19.000 ευρώ, με μικρότερη μπαταρία, είναι στο πρόγραμμα. 10 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
uDacia - Duster Το Duster τρίτης γενιάς κερδίζει τις εντυπώσεις χωρίς να θυσιάζει τη φήμη του ως προς το TCO. Αντιθέτως, με την προσθήκη ήπιας υβριδικής έκδοσης του βενζινοκίνητου 1.2 TCe και της πλήρως υβριδικής με βενζινοκινητήρα 1.6, η Dacia υπόσχεται εξοικονόμηση καυσίμου και κόστους 10%-20%. Στον απόηχο της κυκλικής παραγωγής, η επένδυση του αμαξώματος είναι από 20% ανακυκλωμένα υλικά και μπορεί να ανακυκλωθεί πλήρως στο τέλος του κύκλου ζωής. Για ορισμένες αγορές στόλων, πρέπει να σημειωθεί ότι η έκδοση LPG Eco-G εξακολουθεί να παράγεται, καθώς και η τετρακίνητη. uLucid - Gravity Η Lucid εισέρχεται στην κατηγορία SUV με το Gravity. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες για τετρακίνηση, με αυτονομία 840 χιλιομέτρων, ξεπερνώντας τον σημερινό κάτοχο του ρεκόρ, Fisker Ocean (707 χλμ). Η έκδοση τριών σειρών καθισμάτων φιλοξενεί έξι ή επτά επιβάτες, με καμπίνα πολυτελών υλικών και κυρτή ψηφιακή οθόνη 34 ιντσών πάνω από το ταμπλό. Είναι έτοιμο να ανταγωνιστεί καθιερωμένα EV SUV, όπως τα Audi Q8 E-Tron, BMW iX, Mercedes EQE/EQS SUV και Tesla Model X. uRenault - Master Η Renault παρουσίασε το νέο ψηφιακό βαν Master. Πολλές λειτουργίες, όπως σύστημα εντοπισμού φόρτισης μέχρι και σύστημα πληρωμών Mobilize, είναι ενσωματωμένες σε εφαρμογή smartphone, ενώ το σύστημα ψυχαγωγίας λειτουργεί με Google Android. Όσον αφορά στους κινητήρες, το Master απευθύνεται σε πελάτες μεγάλων διαδρομών με ντίζελ, σε εταιρείες τελικών παραδόσεων με έκδοση μπαταρίας και σε πρωτοπόρους fleet managers με επιλογή υδρογόνου. Η χωρητικότητά του κυμαίνεται από 11 έως 22 μ3. Το μεγάλο βαν μπορεί να διαμορφωθεί σε περισσότερες από 40 παραλλαγές αμαξώματος. uSKODA - Kodiaq Πιστό στο σήμα του, το νέο Kodiaq είναι πολυεργαλείο σε τροχούς, με επιλογή πέντε έως επτά θέσεων επιβατών. Το υψηλής τεχνολογίας εσωτερικό διαθέτει ψηφιακή οθόνη infotainment 10 ή 13 ιντσών και κομβία χειριστηρίων βελτιωμένης εργονομίας. Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης παρέχει 100 χιλιόμετρα μηδενικών εκπομπών και μπορεί να φορτιστεί γρήγορα σε αυτοκινητόδρομους (στα 50 kW). Διατίθενται επίσης τετρακύλινδροι κινητήρες ντίζελ και βενζίνης. uMercedes - E-Class (νέες εκδόσεις) Αρχικά κυκλοφόρησε ως βενζινοκίνητο PHEV και ντίζελ και επεκτείνεται με ήπια υβριδικά βενζίνης (E450 4Matic) και ντίζελ (E350 4Matic), με το τελευταίο να διατίθεται αποκλειστικά σε έκδοση sedan. Για τους πελάτες στόλου μεγάλων αποστάσεων διατίθεται το πετρελαιοκίνητο plug-in υβριδικό (E300de), με δυνατότητα μηδενικών εκπομπών έως και 100 χλμ και ταχυφόρτιση 50 kW, μειώνοντας το χρόνο ακινητοποίησης σε 1 ώρα για φόρτιση 80%. 11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #16
uSTELLANTIS - Jumper, Ducato, Movano, Boxer Η γκάμα μεγάλων βαν της Stellantis, συμπεριλαμβανομένων των Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano και Peugeot Boxer, αναθεωρείται σημαντικά με επανασχεδιασμένο εμπρόσθιο μέρος, προβολείς LED, νέο συνδεδεμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 10 ιντσών και δύο νέους κινητήρες μηδενικών εκπομπών. Οι ηλεκτρικές εκδόσεις θα διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα 200 kW (272 hp) και μεγαλύτερη μπαταρία 110 kWh (προηγουμένως 79 kWh), με εντυπωσιακή αυτονομία 420 χλμ. Η γκάμα θα διαθέτει και επιλογή κινητήρα κυψέλης καυσίμου υδρογόνου, με αυτονομία 500 χιλιομέτρων. uToyota - Yaris Cross Το Yaris Cross ανανεώθηκε. Η εξωτερική εμφάνιση αναβαθμίστηκε ήπια και η νέα «αυτοφορτιζόμενη» υβριδική έκδοση αποδίδει 130 ίππους και διατίθεται παράλληλα με την αντίστοιχη των 115 ίππων. Αμφότερες χρησιμοποιούν κινητήρα βενζίνης 1,5. Οι εκπομπές CO2 αυξάνονται ελαφρώς στο νέο μοντέλο, από 112 σε 115 γρ/χλμ. Το ADAS αναβαθμίστηκε με λειτουργία αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, ενώ το εσωτερικό διαθέτει φινίρισμα υψηλότερης ποιότητας. uToyota Professional - ProAce Max Διαθέσιμο σε έξι διαμορφώσεις, το νέο ProAce Max είναι το μεγαλύτερο LCV της γκάμας Toyota Professional. Πρόκειται για ανανεωμένο Fiat Ducato και προέρχεται από την συνεργασία με την Stellantis. Η Toyota δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική έκδοση του ProAce Max, προσφέροντας αυτονομία μηδενικών εκπομπών 420 χλμ (WLTP). Ωστόσο, στη λίστα υπάρχει και έκδοση diesel. uSTELLANTIS - μικρά και μεσαία βαν Τα μικρά βαν (Citroën Berlingo, Fiat Doblo, Opel Combo και Peugeot Partner) και τα μεσαίου μεγέθους LCV (Citroën Jumpy, Fiat Scudo , Opel Vivaro και Peugeot Expert) της επαγγελαμτικής γκάμας Citroën, αναμορφώθηκαν. Οι κινητήρες παραμένουν ίδιοι, αλλά οι ηλεκτρικές εκδόσεις αυξάνουν λίγο την αυτονομία τους χάρη στην στάνταρ αντλία θερμότητας. uSkoda - Superb Το Superb τέταρτης γενιάς είναι από τεχνικής άποψης το νέο VW Passat. Με την ίδια τεχνολογία, συστήματα κίνησης και ψηφιακό οικοσύστημα, το Superb έχει καταστεί πιο ευρύχωρο για επιβάτες και φορτίο από τον προκάτοχό του (1.920 λίτρα επιπλέον). Σε αντίθεση με το VW Passat, διατίθεται σε sedan και σε estate. Εκτός από τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, η τεχνολογία PHEV αναβαθμίστηκε με μπαταρία 25,7 kWh και τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 TSI. Μπορεί να φορτίσει γρήγορα έως 50 kW, παρέχοντας αυτονομία 100 χλμ. 12 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
Ακόμα και χωρίς συσκευές τηλεματικής οχήματος, τα αυτοκίνητα, οι οδηγοί και οι υποδομές συνδέονται όλο και περισσότερο μεταξύ τους. Ωστόσο, η επίγνωση της συνδεσιμότητας είναι πολύ διαφορετική, αναλόγως χρήσης. Κατά την φόρτιση ενός BEV, δηλώνουμε χωρίς δισταγμό την τοποθεσία μας, καθώς είναι απαραίτητο για την πληρωμή. Τα οχήματά μας διαθέτουν εργοστασιακή σύνδεση και είναι εξοπλισμένα με γεωεντοπισμό. Κατά τον έλεγχο κυκλοφορίας στο Google Maps, δηλώνουμε όχι μόνο πού βρισκόμαστε, αλλά και πού σκοπεύουμε να πάμε και συχνά τι σκοπεύουμε να κάνουμε. Ωστόσο, η συνειδητοποίηση και οι αντιρρήσεις εμφανίζονται όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένο όφελος διαμοιρασμού δεδομένων ή όταν τα δεδομένα διαμοιράζονται με εταίρους που δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη. ΕΛΈΓΞΤΕ: ΠΌΣΟ ΕΝΉΜΕΡΟΙ ΕΊΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΈΝΑ ΠΟΥ ΜΟΙΡΆΖΕΣΤΕ; Η υποδομή φόρτισης είναι σχεδόν πάντα συνδεδεμένη. Οι οδηγοί EV μπορούν να ελέγξουν τη διαθεσιμότητα φορτιστών και, κατά την φόρτιση, το αυτοκίνητο μεταδίδει την κατάσταση της μπαταρίας του στον φορτιστή. Επιπλέον, οι πληρωμές διεκπεραιώνονται απολύτως ψηφιακά, είτε μέσω εφαρμογής, είτε μέσω κάρτας φόρτισης. Η διαχείριση δαπανών έχει εξελιχθεί από τις τυπωμένες καταστάσεις στα ψηφιοποιημένα συστήματα διαχείρισης εξόδων μέσω τεχνητής νοημοσύνης. Μέσω διεπαφών φορητών συσκευών, οι οδηγοί μπορούν να διαχειρίζονται τις πληρωμές ψηφιακά. Τα συστήματα διαχείρισης δαπανών μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μικροποσά (συντήρηση, ελαστικά…), για επιμερισμό κόστους και για απλοποίηση του fleet management. Τα νέα ασφαλιστικά πρότυπα, όπως η ασφάλιση βάσει χρήσης, εξαρτώνται από τη συνδεσιμότητα του οχήματος ή/και του οδηγού. Οι ασφάλειες ενεργοποιούνται αναλόγως της χρήσης του αυτοκινήτου. Τα τέλη διαμορφώνονται αναλόγως χρήσης (σταθμευμένο αυτοκίνητο, άνετη κυκλοφορία, νυκτερινή κίνηση…). Το οδικό δίκτυο εξοπλίζεται όλο και περισσότερο με αισθητήρες που μεταδίδουν την κατάσταση της Εξισορρόπηση άνεσης και κινδύνου ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ H αυξημένη συνδεσιμότητα επιφέρει αναμφισβήτητη άνεση, αλλά και πιθανά προβλήματα. ΠΑΡ’ ΌΛΟ που οι εύκολες και αποκλειστικές αλληλεπιδράσεις φαίνονται βολικές, υπάρχει μια ανησυχία για τις περιορισμένες επιλογές, τους κανόνες και την ασφάλεια του διαδικτύου. Επίσης, υπάρχουν περισσότερες συναλλαγές, που σημαίνει πρόοδο, αλλά χρειάζονται νέοι και ασφαλείς τρόποι διαχείρισης. Για να υπάρξει ισορροπία απαιτούνται προσεκτικός σχεδιασμός και ακριβείς ενέργειες. Το αφιέρωμα του Fleet Europe στο θέμα αυτό εξερευνά αυτήν την περίπλοκη κατάσταση, σε μια προσπάθεια να βρεθούν τρόποι εξισορρόπησης άνεσης και κινδύνων στο εξαιρετικά συνδεδεμένο περιβάλλον του στόλου. ΣΥΝΔΕΣΙΜΌΤΗΤΑ 360 Πανταχού παρούσα, αλλά περιορισμένης επίγνωσης 14 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
κυκλοφορίας, τα ατυχήματα κ.λπ. Εάν υπάρχει δορυφορική πλοήγηση, μπορεί να αποφευχθεί η συμφόρηση και να διευκολυνθεί η κυκλοφορία. Οι χώροι στάθμευσης είναι πλήρως συνδεδεμένοι με τον οδηγό και επιτρέπουν είσοδο και πληρωμή χωρίς έκδοση εισιτηρίου. Όλο και περισσότεροι χώροι στάθμευσης είναι εξοπλισμένοι με αισθητήρες και οι διαθέσιμες θέσεις καταγράφονται και εμφανίζονται στις πλατφόρμες χρηστών. Οι εταιρείες leasing, οι κατασκευαστές και οι πάροχοι διαχείρισης στόλου προσφέρουν διάφορους τύπους εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα, που ενημερώνουν τον οδηγό και επιτρέπουν αυτοεξυπηρέτηση (ραντεβού, καταγραφή περιστατικών ή ατυχημάτων, επικοινωνία με προμηθευτές). Οι πάροχοι διαμοιρασμού αυτοκινήτων, ride hailing και μικροκινητικότητας επαφίενται απολύτως στην συνδεσιμότητα μεταξύ χρήστη, πλατφόρμας, δικτύου και οχήματος για να προτείνουν τρόπο μεταφοράς, να κάνουν κράτηση οχήματος και να διεκπεραιώσουν πληρωμές. Τα οχήματα διαθέτουν όλο και περισσότερο συνδεδεμένα συστήματα (μονάδες μεταφοράς δεδομένων) και μεταδίδουν διάφορα δεδομένα στους κατασκευαστές. Κάποια από αυτά διατίθενται στο εμπόριο. Κάποια νέα ελαστικά διαθέτουν έως και δύο αισθητήρες, καταγράφοντας την πίεση και την χρήση τους. Όταν χρειάζονται αντικατάσταση, η επικοινωνία με τα συνεργεία ελαστικών και η παραγγελία των σωστών ελαστικών γίνεται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Η δορυφορική πλοήγηση είναι πλέον συνδεδεμένη και δεν απαιτεί DVD ή μεταφορά βάσης δεδομένων. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν διαδικτυακούς παρόχους, όπως την Google Maps, για ενημερωμένη εμπειρία οδηγού. Αυτό γίνεται συχνά με συνδρομή. 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 #16
ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΈΣ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ μετατρέπονται από μηχανικές σε ψηφιακές, καθώς οι κατασκευαστές οχημάτων προσπαθούν να προσαρμόσουν τα προϊόντα τους στις συνήθειες των οδηγών. Ο χθεσινός ανταγωνισμός πωλήσεων εστίαζε στα μηχανικά επιτεύγματα, αλλά το μέλλον θα εξαρτηθεί από το λογισμικό, καθώς οι εφαρμογές φέρνουν επανάσταση στην εμπειρία χρήσης. Οι ψηφιακές διαδικασίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές στην αυτοκινητοβιομηχανία, από την online επιλογή, διαμόρφωση και παραγγελία νέων οχημάτων μέχρι τα διάφορα έξυπνα συστήματα του αυτοκινήτου. Είναι τόσο σημαντική αυτή η αλλαγή, που πρότινος η McKinsey συμβούλευε τους κατασκευαστές να προσλάβουν Chief Εxperience Officer, στο επίπεδο του Chief Finance Officer, υπεύθυνο «υπερταχέος ψηφιακού οικοσυστήματος που συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες - συνδεσιμότητα, κινητικότητα, ψυχαγωγία, κοινωνικότητα, φιλοξενία». Οι υπηρεσίες αυτές παρέχουν την ευκαιρία στους κατασκευαστές να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες συχνότερα και να συλλέγουν πολύτιμες πληροφορίες δεδομένων επ’ ωφελεία τους. Σύμφωνα με τη McKinsey, τα έσοδα από συνδρομητικές υπηρεσίες μπορούν να αυξήσουν τα κέρδη των κατασκευαστών κατά 30% την επόμενη δεκαετία. Η Tesla, για παράδειγμα, χρεώνει ήδη 9,99 ευρώ τον μήνα για την Premium Συνδεσιμότητα, που παρέχει πολλές λειτουργίες, όπως πληροφορίες κυκλοφορίας, βίντεο και μουσική. ΕΥΚΟΛΊΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΈΔΑΣΗ Οι εφαρμογές των κατασκευαστών έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν άνεση και διασκέδαση. Κάποιες επιτρέπουν τον σχεδιασμό διαδρομών στα τηλέφωνα και την αποστολή τους στο αυτοκίνητο, ώστε ο οδηγός να μπορεί να προγραμματίσει τις διαδρομές της επόμενης ημέρας από το σπίτι. Άλλες τους επιτρέπουν να δροσίσουν ή να θερμάνουν το όχημά τους πριν επιβιβασθούν. Υπάρχουν εφαρμογές που θυμούνται τις προτιμώμενες ρυθμίσεις ενός ατόμου για τη θέση και την θερμοκρασία του καθίσματος, ώστε τα κοινόχρηστα οχήματα να φαίνονται εξατομικευμένα. Και εφαρμογές που μετατρέπουν το τηλέφωνο σε ψηφιακό κλειδί εξ αποστάσεως, επιτρέποντας στον Ψηφιοποίηση οδήγησης μέσω εφαρμογών Οι κατασκευαστές και οι εταιρείες leasing αναπτύσσουν εφαρμογές για τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας, την αφοσίωση των οδηγών και την βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους. ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ οδηγό να «μοιράζεται» τα κλειδιά με τους συναδέλφους και την οικογένειά του ή να ανοίγει τον χώρο αποσκευών για να μπορεί ο διανομέας να παραδώσει δέμα. Αυτή η ψηφιοποίηση της οδηγικής εμπειρίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ηλεκτροκίνηση, η οποία διευρύνει τις δυνατότητες εφαρμογών. Ακόμα, υπάρχουν πλέον λύσεις καταγραφής δρομολογίων για τους οδηγούς ICE, ώστε να εξετάζεται η ετοιμότητά τους για μετάβαση σε EV και εφαρμογές που επιτρέπουν στους οδηγούς και τους υπεύθυνους στόλου να ελέγχουν την φόρτιση των μπαταριών, να στέλνουν ειδοποίηση όταν η φόρτιση πέσει κάτω από κάποιο επίπεδο και να εντοπίσουν τον πλησιέστερο δημόσιο σταθμό φόρτισης. Και υπάρχουν εφαρμογές κατασκευα16 #16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=