Η λύση είναι να κατασκευάζονται αυτοκίνητα από ανακυκλωμένα υλικά Η ιδέα αξιολόγησης κύκλου ζωής αντικατοπτρίζει την κυκλική οικονομία Η ηλεκτροκίνηση του στόλου είναι καλή, αλλά δεν αρκεί.... Μετά την αντιμετώπιση των τοξικών εκπομπών καυσαερίων, οι υπεύθυνοι στόλου πρέπει να ασχοληθούν με ένα λιγότερο εμφανές θέμα, τις εκπομπές υλικών αυτοκινήτων. Όμως, καθώς οι προσπάθειες κυκλικότητας των κατασκευαστών είναι σήμερα διάσπαρτες η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση αποτελεί πρόκληση. Αν και δεν υπάρχει άμεσο κίνητρο ούτε όφελος για τους στόλους που επιλέγουν αυτοκίνητα από ανακυκλωμένα υλικά, καλό είναι να αρχίσουμε να εξετάζουμε την κυκλική εξέλιξη. Όχι μόνο λόγω της αναπόφευκτης εξέλιξης, καθώς οι περισσότερες εταιρείες στοχεύουν σε μηδενικές εκπομπές μέχρι τα μέσα του αιώνα, αλλά και λόγω της προοπτικής ο βελτιστοποιημένος κύκλος ζωής του οχήματος να επηρεάσει θετικά την τιμολόγηση. Οι πρώτοι χρήστες έχουν συνήθως πλεονέκτημα και, ως πελάτες, οι στόλοι έχουν μια αποστολή. Σύμφωνα με την ισχύουσα οδηγία της ΕΕ, το 95% των εξαρτημάτων ενός οχήματος πρέπει να είναι ανακυκλώσιμα. Η λύση είναι να κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα υλικά (πράσινος χάλυβας και αλουμίνιο, ανακυκλωμένα πλαστικά και φιλικοί προς το περιβάλλον εσωτερικοί χώροι - αναλόγως συνεισφοράς CO2). ΔΙΆΚΡΙΣΗ ΠΡΆΣΙΝΟΥ ΞΕΠΛΎΜΑΤΟΣ Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα γνωστοποιήσουν τις τεχνολογικές τους προόδους, αλλά η έλλειψη ή η αντίθεση σε ένα αυστηρότερο νομικό πλαίσιο καθιστά δύσκολη την διάκριση μεταξύ «πράσινου ξεπλύματος» και πραγματικής προόδου. Σύμφωνα με την Cap Gemini, μόνο το 57% των κατασκευαστών αυτοκινήτων υπερβαίνει τους όρους συμμόρφωσης με τους στόχους ESG (περιβαλλοντική, κοινωνική και εταιρική διακυβέρνηση) για να καταστεί η βιωσιμότητα βασικός συντελεστής των δραστηριοτήτων τους. Παρά τα λίγα διαθέσιμα εργαλεία για τους υπεύθυνους στόλου, μπορούν να γίνουν αντικειμενικές συγκρίσεις μέσω διαφόρων πηγών, όπως ο Greenpeace Auto Environmental Guide (συγκριτική ανάλυση των προσπαθειών απαλλαγής από τον άνθρακα των παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών σύμφωνα με τις δεσμεύσεις τους), οι εκθέσεις βιωσιμότητας, οι πιστοποιήσεις ISO, τα χρονοδιαγράμματα κυκλικότητας αυτοκινήτων, η καταγραφή των αμφισβητούμενων ποσοτήτων αντιστάθμισης άνθρακα ή οι επιχειρησιακές προτάσεις. Ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, για παράδειγμα, έχουν δημιουργήσει ειδικές επιχειρησιακές μονάδες κυκλικών μοντέλων. 53 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=