Η αύξηση ασφαλίστρων σε ολόκληρο τον κλάδο και το υψηλότερο κόστος απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων παρέχουν στους αρμόδιους λήψης αποφάσεων στόλου το τέλειο κίνητρο αναθεώρησης των ασφαλιστήριων συμβολαίων. Από πολλές απόψεις, οι παράγοντες κινδύνου που ισχύουν για τα οχήματα εσωτερικής καύσης ισχύουν και για τα EV. Ωστόσο, η συνδεσιμότητα αυτοκινήτων και βαν μπαταρίας δίνει στους υπεύθυνους στόλου ένα επιπλέον επιχείρημα επιλογής διαφορετικών λύσεων. Τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν υποχρεωτική κάλυψη έναντι τρίτων, αλλά οι στόλοι μπορούν να κάνουν οικονομίες σε πρόσθετη κάλυψη κλοπής και ίδιων ζημιών. u Πρώτον, οι τεχνολογίες συνδεδεμένων οχημάτων διευκολύνουν τον εντοπισμό των EV, επομένως εάν ένας στόλος υποστεί κλοπή, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα ανάκτησης του οχήματος, κάτι που αποτελεί μέσον πίεσης κατά τη διαπραγμάτευση των ασφαλίστρων. u Δεύτερον, η συλλογή δεδομένων οδηγικής συμπεριφοράς, όπως υπερβολική ταχύτητα, χωρίς τοποθέτηση τηλεματικών συστημάτων τρίτων μπορεί να βοηθήσει τους στόλους να εντοπίσουν τους οδηγούς υψηλότερου κινδύνου και να εφαρμόσουν διαδικασίες εκπαίδευσης προς αποφυγή κακών συνηθειών που προκαλούν ατυχήματα. Η συνεργασία με ασφαλιστές θα επιφέρει χαμηλότερο κόστος αποζημίωσης και χαμηλότερα ασφάλιστρα. Τα ίδια δεδομένα θέτουν επίσης τις βάσεις για τη λεγόμενη αυτασφάλιση, σύμφωνα με την οποία οι στόλοι συμφωνούν για σημαντικά μεγαλύτερη έκπτωση σε αντάλλαγμα χαμηλότερου ασφάλιστρου, πιστεύοντας πως Ασφάλιση EV: ποια είναι η καλύτερη; Τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν υποχρεωτική κάλυψη έναντι τρίτων, αλλά οι στόλοι μπορούν να εξοικονομήσουν κόστος ασφάλισης με τη χρήση συνδεδεμένων τεχνολογιών μπορούν να διαχειριστούν το κόστος των αποζημιώσεων. Αυτή η προσέγγιση μειώνει το κόστος ασφάλισης και ελαχιστοποιεί τον φόρο ασφαλίστρων. Στους δύσκολους καιρούς αναδύεται η καινοτομία. Ενώ οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν περίπου κατά 20% κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εμφανίστηκαν τα ηλεκτρικά οχήματα και διάφορες καινοτομίες, προωθώντας τον κλάδο του στόλου. Στην Ευρώπη θα κυκλοφορούν 40 εκατομμύρια επιβατικά EV μέχρι το 2030, με συνδεδεμένες ασφαλιστικές λύσεις. Τι είναι όμως ακριβώς η συνδεδεμένη ασφάλιση; Ο Simon Dicks, Insurance Channel Manager EMEA της Lytx, εξηγεί: «Συνδεδεμένη ασφάλιση είναι όταν τα δεδομένα μιας συσκευής τηλεματικής συνδέονται απευθείας με την ασφαλιστική πλατφόρμα. Αυτό συνήθως περιλαμβάνει πληροφορίες για τον στόλο, όπως υπερβολικούς ελιγμούς, ταχύτητα και φρενάρισμα και δεδομένα σχεΖωτικής σημασίας η συνδεδεμένη ασφάλιση για τους στόλους EV τικά με τις καιρικές συνθήκες ή τον τύπο οδοστρώματος. Οι ασφαλιστές τα χρησιμοποιούν για την σύνταξη συμβολαίων και τις τιμολογιακές πολιτικές τους». ΠΏΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ Σύμφωνα με τον κ. Dicks, η συνδεδεμένη ασφάλιση είναι πιο ισχυρή όταν: u Ενημερώνει τους ασφαλιστές για τα αίτια ενός περιστατικού. u Επιτρέπει στους ασφαλιστές την ανάλυση της συμπεριφοράς των οδηγών. Όταν εφαρμόζεται με βιντεοτηλεματική ή τεχνητή νοημοσύνη (AI), η συνδεδεμένη ασφάλιση παρέχει στοιχεία για κάθε περιστατικό, συμπεριλαμβανομένων των αιτίων που το προκάλεσαν, ανέφερε ο κ. Dicks. «Οι ασφαλιστές σχηματίζουν ακριβή εικόνα του κινδύνου του στόλου μόνον υπό αυτές τις προϋποθέσεις». ΠΏΣ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΊ Ο Simon Dicks εξηγεί: «Για να υπάρξει συνδεδεμένη ασφάλιση ενός στόλου, οι ασφαλιστές πρέπει να δημιουργήσουν διεπαφή χρήστη. Πρόκειται για πλατφόρμα στην οποία συγκεντρώνονται πολλαπλές ροές δεδομένων, για κατανόηση της κατάστασης και τους επιτρέπει να αξιολογούν τον κίνδυνο με ακρίβεια». 45 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 #15
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=